וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הקימו חברות במקלטי מס בחו"ל והעלימו מיליוני שקלים

14.12.2017 / 7:05

2 אנשי עסקים חשודים כי פתחו חברות וחשבונות בנק במקלטי מס בעולם, והשתמשו בהם כדי להימנע מדיווח על עסקים בארץ. החקירה נפתחה בעקבות חשיפת מסמכי פנמה

עריכה: ניר חן.

(בווידאו: אורן נהרי על מסמכי פנמה באולפן וואלה! NEWS)

שני חשודים נעצרו ושוחררו בערבות בחשד שהקימו חברות במקלטי מס ברחבי העולם ולא דיווחו על הכנסות של כמיליוני שקלים בגין הפעילות בחברות אלה. כך הותר השבוע לפרסום.

החקירה בעניינם החלה כבר בתחילת חודש יולי 2017 על ידי מחלקת חקירות מס הכנסה מרכז, ומעצרם בוצע בעקבות חשיפת "מסמכי פנמה" ופעילות מודיעינית שבוצעה אודות ישראלים שפתחו חברות במקלטי מס.

על פי החשד, אחד העצורים, תושב כפר הנגיד שבשפלה בן 57, משמש כדירקטור ובעל מניות במספר חברות בארץ ובחו"ל. חלק מהחברות נרשמו על שמו של החשוד השני. ממידע מודיעיני שהתקבל לגביהם עלה החשד כי השניים מסווים פעילות עסקית החייבת בדיווח בישראל באמצעות חברות וחשבונות בנק זרים.

בחודש יולי האחרון נפתחה נגד השניים חקירה גלויה, ובוצע חיפוש בביתם ובמשרדים שלהם. במסגרת החיפוש נתפסו מסמכים ומחשבים, ובנוסף, נתפסו גם מסמכים שנלקחו מעורך דינם של החשודים. מהחקירה עולה כי בשנת 2009 פתחו שני החשודים, באמצעות חברה המתמחה בכך, מספר חברות במקלטי מס (איי מרשל), וכן חשבונות בנק.

על פי החשד, תכלית פתיחת החברות וחשבונות הבנק הייתה להסתיר את פעילותם העסקית, החייבת בדיווח בישראל. העובדה כי השניים הם בעלי שליטה או זכויות בחברות וחשבונות בנק זרים, לא דווחה בדוחותיהם השנתיים למס הכנסה. כמו כן, לא דיווחו השניים על הכנסות, שמקורן בחו"ל, הנאמדות במיליוני שקלים בין השנים 2015-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully