וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3.5 שנות מאסר לנאשם שהפיץ חשבוניות פיקטיביות במיליונים

20.12.2017 / 11:15

תושב שועאפט הורשע בהפצת 120 חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים, התחזות וקבלת דבר במרמה. בנוסף למאסר הוטל עליו קנס של 200 אלף שקלים

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: דיון בערעור של הזמר קובי פרץ על הרשעתו בעבירות מס בסכום של כ-5 מיליון שקל)

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (רביעי) 3.5 שנות מאסר וקנס כספי של 200 אלף שקל על נאשם בהפצת חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים. העבירות התגלו בעקבות חקירה של יחידת חקירות מכס ומע"מ באר ושבע ויחידת חקירות מכס ומע"מ ירושלים. את המדינה ייצגה בתיק ענבר ויינשטיין עפרת מהלשכה המשפטית במכס ומע"מ ירושלים.

הנאשם, תושב שועאפט, הורשע על פי הודאתו בהפצת 120 חשבוניות פיקטיביות. בנוסף, הוא הורשע בעבירה של התחזות וקבלת דבר במרמה, לאחר שהשתמש בתעודת זהות מזויפת וקיבל 5 מכשירי טלפון סלולריים מחברות תקשורת. הנאשם עשה שימוש בחשבוניות של חברות פיקטיביות וגם בחשבוניות של חברות קיימות אך ללא ידיעתן ורשותן.

בין החודשים פברואר ויולי 201 הוציא הנאשם 28 חשבוניות על שם חברת "תנין הנדסה" בסכום כולל של כ-5 מיליון שקל שהמע"מ בגינן עומד על כ-895 אלף שקל. בין החודשים ינואר ואפריל 2014 הוציא הנאשם 21 חשבוניות פיקטיביות על שמה של חברת "ש.נ.א בטחון" בסכום כולל של כ-5.5 מיליון שקל. בין החודשים אפריל וספטמבר 2015 הוציא הנאשם 16 חשבוניות של חברת "אור כוכבים עראבה" בסכום כולל של כ-3.5 מיליון שקל שהמע"מ בגינן עומד על כ-561 אלף שקל. בין החודשים יוני ודצמבר 2016 הוציא הנאשם 55 חשבוניות של חברת "אור כוכבים עראבה" בסכום כולל של כ-13 מיליון שקל לשבעה עוסקים שונים.

השופט ירון מינטקוביץ ציין בגזר הדין כי "לאורך תקופה שהחלה בפברואר 2014 והסתיימה בדצמבר 2016 הוציא הנאשם חשבוניות פיקטיביות של ארבע חברות, בסכום כולל שמעל 27 מיליון שקל, אשר סכום המס הנובע מהן הוא כ-4.4 מיליון שקל, אותן לא היה רשאי להוציא. המעשים גרעו מן הקופה הציבורית סכום מס של כ- 4.4 מיליון שקל, אשר עד היום לא הוחזר לקופת המדינה. מדובר בסכום משמעותי ביותר, אשר אין סיכוי כי יושב לקופת המדינה".

אילוסטרציה גבר אזוק. ShutterStock
חשבוניות פיקטיביות בהיקף של מיליוני שקלים./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully