וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים בסופר-פארם לרכישת המפעל של טבע באשדוד

שני מוזס

24.12.2017 / 9:05

סופר-פארם אינה מתעניינת ברכישת כל הפעילות של טבע באשדוד - אלא רק במפעל טבע הכנות רוקחיות. במסגרת הרכישה סופר-פארם נכונה להתחייב כי 70 עובדי המפעל יועסקו בו לאחר העסקה

סופר פארם. צילום:תמר מצפי, גלובס
סופר-פארם/גלובס, צילום:תמר מצפי

סופר-פארם, רשת הפארם הגדולה בישראל שבשליטת ליאון קופלר, מנהלת מגעים במטרה לרכוש את המפעל של טבע באשדוד. במסגרת הרכישה סופר-פארם נכונה להתחייב כי גם 70 העובדים של המפעל יועסקו בו לאחר העסקה, ולהמשיך להפעיל אותו כפי שהוא.

כאמור, סופר-פארם אינה מתעניינת ברכישת כל הפעילות של טבע באשדוד אלא רק במפעל טבע הכנות רוקחיות, שמחזור המכירות השנתי שלו מוערך בכ-100 מיליון שקל. מדובר במפעל שבמרבית פעילותו עוסק בהכנת תערובות נוזליות לטיפול הן בבתי החולים והן בבית, כמו אנטיביוטיקה וכמיותרפיה, לצד מזון לפגים - מה שמגדיר אותו כמפעל חיוני.

כבר לפני שנה סופר-פארם בחנה כניסה כשותפה למפעל, אולם בהמשך טבע הקפיאה את כל הפעילויות שלה, ועל כן המגעים נעצרו. כיום, כאמור, היא בוחנת רכישה - ולא כניסה כשותפה.

מפעל זה משיק לפעילות של סופר-פארם, שמחזיקה בפעילות דומה תחת סופר-פארם פרופשיונל, עם חפיפה של 5% לפעילות הזו של טבע. מדובר במעבדת רוקחות שמכינה תרופות "טיילור מייד" לפי מרשם רופא שמיועדות לצרכן הסופי למגוון שימושים שונים, של תרופות שאין הצדקה לייצר אותן בכמויות מסחריות, וזוהי פעילות שמתבצעת בעיקר מול הקהילה הרפואית, מה שעשוי להעצים את הפעילות של סופר-פארם בתחום.

סופר-פארם, שכבר הגיעה למיצוי הצמיחה המקומית שלה, בוחנת אמצעים שונים להרחיב את פעילותה בישראל ובעולם, בעיקר על רקע התחרות העזה בשוק הפארם. לפני כ-3 חודשים נודע כי סופר-פארם מנהלת מגעים עם קרן CVC למכירת 40% מהמניות, עסקה שהתפוצצה בסופו של דבר על רקע אי-הסכמות בין השתיים בסוגיית רמת המעורבות והניהול של הקרן בחברה. אחת הסיבות המרכזיות לגיבוש העסקה הייתה הרצון של הבנקים למכור את חלקם, שכן כיום 25% ממניות החברה מוחזקות בידי הבנקים (בנק לאומי - 15%, בנק דיסקונט - 10%). בחברה קיוו להרחיב את הפעילות של הרשת בחו"ל עם גורם שמקושר בעולם, וקיוו לחבור למצוא קרן שתראה פוטנציאל השבחה ויכולת לממש לאורך שנים אחדות בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully