וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארנונה עולה, החשמל יורד: כך ייראו המחירים במשק בשנה הקרובה

31.12.2017 / 8:03

המחירים בשוק הפרטי יורדים ברובם, אך למרות המלחמה ביוקר המחייה - דווקא הממשלה נוטה להעלות את התעריפים שהיא גובה או שניתנים לפיקוחה. כך ישתנו המחירים ב-2018

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: כתבת הצרכנות של וואלה! NEWS, יעל געתון, מדווחת למהדורה המרכזית על ירידה במכירות מוצרי אלקטרוניקה בעקבות ההכרזה על הורדת מכסים)

2018 עשויה לעלות לנו בזול - בדרך כלל. מחירי השוק החופשי אינם עולים במרבית המגזרים, למעט בשוק הנדל"ן. המאמץ הממשלתי להפחתת יוקר המחיה עושה את שלו, אם כי הממשלה עצמה אינה מצליחה להתאפק מהעלאת תעריפים שהיא גובה ישירות או תעריפים הנתונים לפיקוחה.

העלייה הבולטת במחירי השירותים הציבוריים צפויה להיות מורגשת במסים העירוניים, שיתייקרו על פי מנגנון הצמדה אוטומטי בשיעור של 2.8% בממוצע. בחלק מהמגזרים צפויה העליה להיות אף חדה יותר.

מחירי המים המתעדכנים פעמיים בשנה לא יעלו בינואר הקרוב, אולם יש סיכוי ריאלי להעלאה מתונה של המחירים באמצע השנה. הסיבה: מחסור במים וצורך לממן השקעות גדולות בשיפור התשתיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שינויי המחירים הצפויים ב-2018/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחיר החשמל לצרכנים הביתיים יירד בתחילת החודש בכ-3%. על פי החלטת רשות החשמל המפקחת על המחירים, לא תתקבל החלטה על שינוי התעריף לפני סוף השנה הבאה. הרפורמה המתוכננת במשק החשמל צפויה להיחתם בחודש הבא ועל פי המתווה לא צפוי שינוי בתעריפים.

במסגרת קמפיין ההוזלות הודיע שר האוצר על ביטול מכסים ומיסי קניה על שורת מוצרי צריכה מיובאים. חלק מההוזלות נכנסו כבר לתוקף, אולם השלמת המהלך כפופה לשימוע המתקיים בימים אלה. ביטול המכסים מעורר התנגדות רבה בקרב יצרנים מקומיים. יצויין שרפורמה קודמת להורדת מכסים על מוצרי תינוקות הוכרזה בתחילת 2017 אבל נכנסה לתוקף רק בחודש שעבר. אם יושלם המהלך צפויות הוזלות בשיעור העשוי להגיע ל-30% בשורת מוצרי אלקטרוניקה, טקסטיל ותמרוקים.

מחירי הדלק: מחירו של בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי (כולל מע"מ) יעלה בתחילת ינואר (בחצות בין ה-31 בדצמבר וה-1 בינואר) ב-5 אגורות לעומת החודש הקודם ויעמוד על 6.19 שקל לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 20 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם. מחיר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי באילת (ללא מע"מ) יעלה גם הוא ב-5 אגורות לעומת החודש הקודם ויעמוד על 5.29 שקל לליטר. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 17 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

הכלכלן אלון גלזר מדווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על הרפורמה בחברת החשמל

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

הפחתה באגרות למשרתי מילואים

מי שיתעקש להתייצב בקיץ במשרד הפנים כדי לחדש את הדרכון או להחליף תעודת זהות ישלם 265 שקלים

שכר הלימוד הבסיסי באוניברסיטאות הוזל השנה בשיעור קל של חצי אחוז. התשלומים הנוספים המאושרים על ידי משרד החינוך בבתי הספר התיכונים הוקפאו.

בתחום הרכב לא צפויים שינויים דרמטיים, למעט עליה זעירה של פחות מאחוז בתעריפי ביטוח החובה, המתעדכנים על בסיס חודשי. באגרות הרכב לא יהיה שינוי בחודש הקרוב.

אגרות משרד הפנים על שירותים כמו חידוש דרכון או החלפת תעודת זהות לא יעלו, למעט שינויים עונתיים. במשרד מזכירים שעדיף לחדש את הדרכון לפני ה-1 באפריל: חידוש כעת באמצעות האינטרנט יעלה 155 שקלים. מי שיתעקש להתייצב בקיץ במשרד כדי לחדש את הדרכון או להחליף תעודת זהות ישלם 265 שקלים.

במשרד המשפטים לא מאמינים בהקפאת מחירים אך מסתפקים בהתייקרויות סמליות של כ-0.25% באגרות ורישיונות (למעט אגרות שנגזרות מסכומי התביעות). אגרת רישיון לרואה חשבון, למשל, תתייקר בשקל אחד. הבשורות הטובות: החל מ-1 בינואר 2018 יהיו אנשי מילואים פעילים המבצעים לפחות 20 ימי מילואים בשלוש שנים, זכאים להפחתה של 50% בתשלום על מספר אגרות של משרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully