וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשורה לסוחרים עם ארה"ב: הבירוקרטיה במכס פוחתת

11.1.2018 / 11:29

העוסקים בסחר עם ארה"ב שרצו לזכות בהטבות מתוקף הסכם הסחר החופשי בין שתי המדינות נדרשו עד כה להציג תעודות מקור - נוהל שיצר סרבול בירוקרטי רב. כעת, יוכלו הסוחרים להסתפק בהצהרה על גבי חשבונית המשלוח

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: שר האוצר, משה כחלון, מודיע על ביטול מכסים ב-800 מיליון שקל)

משרד הכלכלה והתעשייה הודיע כי החל מהיום (חמישי) הצורך בתעודות מקור בסחר בין ארה"ב לישראל – מבוטל. עד היום היה המסמך תנאי ביבוא בין המדינות במוצרים עליהם מבקשים לקבל את הטבות הסכם אזור הסחר החופשי הקיים בין המדינות. עוד הובהר בהודעת המשרד כי ניתן יהיה עדיין להשתמש בתעודות מקור עד ל-31 במרץ 2018.

על פי ההסכם שנחתם עוד בשנת 1985, נדרשו יבואנים ויצואנים לספק למדינת היבוא טופס מיוחד אך יבואנים ויצואנים רבים התלוננו על קשיים בהשגת הטופס, יצירת עומס ביורוקרטי והשתת עלות נוספת הכרוכה בדרישה זו. כעת, תוחלף דרישה זו בדרישה להצהרת היצרן או היצואן על גבי חשבונית המשלוח על כך שהמוצר עומד בכללי המקור שבהסכם.

הקלה זו מגיעה בעקבות פעילות משרד הכלכלה והתעשייה יחד עם מינהל המכס להשגת הסיכום, במסגרת הוועדה הכלכלית המעורבת הקיימת תחת ההסכם לאזור סחר חופשי המתנהלת בראשות מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה ונציג הסחר האמריקאי, ה- USTR.

נמל אשדוד, אוגוסט 2015. לירון מולדובן
נמל אשדוד/לירון מולדובן

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר כי "מדובר בצעד חשוב המשקף את מדיניות המשרד לפישוט הסחר והקטנת העלויות היכן שהדבר ניתן. ביטול הטופס יסייע להקטין את סך העלויות לחברות - היצואניות והיבואניות. קשרי הסחר בין ישראל לארה"ב חשובים ועמוקים מאוד ואני מצפה להמשך שיתוף הפעולה בכל תחומי הסחר והכלכלה. אנו נמשיך לתמוך בחברות הישראליות המייצאות, בין אם בהגדלת כלי הסיוע, בין אם בהרחבת הסכמי הסחר של ישראל ובין אם בהשגת הקלות כגון ההקלה האחרונה אשר יש ביכולתן לסייע ולפשט את הסחר עבור החברות הישראליות".

ארה"ב היא שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל. על פי נתוני המשרד יבאה ישראל מארה"ב בשנת 2016 סחורות בסך של כ-8 מיליארד דולר וייצאה אליה סחורות בסך של 17.6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully