וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה: זה המסלול שהחבילה שלכם עוברת לפני שהיא מגיעה לארץ

12.1.2018 / 0:00

הזמנתם משלוח מסין? מחכים שהגאדג'ט שלכם יגיע ארצה? כולם מכירים את הדרך הפתלתלה שהחבילה עוברת מהמכס עד לפתח הבית. אבל מה קורה לפני שהיא מגיעה לארץ, מי אורז אותה בחו"ל וכיצד מבצעים מיון של אלפי המוצרים?

יח"צ אתר קאשדו

(בווידאו: גלגולה של חבילה שהוזמנה ברשת)

קניות אונליין הפכו לחלק משגרת חיינו. מזמינים משלוח מהסופר אונליין, מתחדשים בבגד חדש אונליין, משדרגים את המכשיר הנייד שלנו אונליין. רובנו נתקלנו בצורה כזו או אחרת בממשקי הזמנות ושירות שונים, וכשזה בעברית, זה קל ופשוט. מה קורה כשמזמינים מאתר סיני? לאן החבילה מגיעה כשאתר אמריקאי לא מוציא משלוחים לישראל? איך מחשבים את המס? ומה קורה לחבילה מהרגע שקנינו אותה?

כל קנייה באתר אינטרנט שאינו ישראלי בסכום של מתחת ל-75 דולר - אינה מחויבת במס. אתם יכולים לקנות ביגוד, הנעלה, גאדג'טים וכל שעולה על רוחכם מאותה חנות, ולא תשלמו מס - ובלבד שהסכום לא יעלה על 75 דולר. הפטור אינו חל על מוצרי טבק ואלכוהול.

ואם אני קונה בשתי חנויות נפרדות? ברשות המסים אומרים שאין בעיה - המס לא יחושב מסכום כל החבילות, אלא מכל חבילה בנפרד. יתרה מזו, אתם יכולים לקנות שתי חבילות שונות מאותה החנות ולא תשלמו מסים, ובלבד שהקנייה תהיה בהפרש של 72 שעות ויותר.

כתוב על החבילה סכום נמוך מהסכום ששילמתי, זו בעיה? ובכן, חדשות רעות. במידה שיתפסו אתכם, אתם עלולים לשלם קנס. האחריות היא לגמרי שלכם, גם אם זו טעות של המוכר.

ומה לגבי המשלוח, הוא כלול במחיר? אם רכשתם מוצר במחיר הנמוך מ-75 דולר, המשלוח פטור ממס - גם אם מדובר במשלוח יקר שמעלה את סכום הרכישה מעל ל-75 דולר. אבל אם קניתם מעל 75 דולר, המסים יהיו נגזרת של המוצר ומחיר המשלוח. מבולבלים? לחברות ההפצה יש בדרך כלל מחשבונים שיסייעו לכן לחשב את מחיר המשלוח, את הסכום שיצא צרפו למוצר שרכשתם - וזה המחיר הסופי.

מישהו בכלל מגיע לתקרת מס? מסתבר שרק 1% מהקונים מגיעים לתקרה כזו. לפי הנתונים של eBay ישראל, 99% מהקניות אינן עוברות את אחוז המס.

פריצה לסניף הדואר במודיעין 12.11.2017. מערכת וואלה!
החבילה בדרך/מערכת וואלה!

איך מקבלים חבילה כשאין משלוחים לישראל? אתרים רבים לא מאפשרים משלוחים לישראל מסיבות שונות. רק לאחרונה ענקית הקמעונות האמריקאית "טרגט" חזרה בה מהאפשרות להוציא משלוחים לישראל, ועוררה את חמתם של רבים. לקוחות מאוכזבים שבכל זאת מבקשים לרכוש לעצמם פריט מבין מוצרי החברה, יאלצו להשתמש בחברות שילוח. מדובר בשירות המספק כתובת חלופית אליה ניתן לשלוח את המוצר. ברגע שהחבלה הגיעה לכתובת, היא נארזת ונשלחת מחדש לישראל. בין חברות השילוח שפועלות בשוק אפשר למצוא את DealTas, ,ushops mustop, Nextag.com, ,PriceGrabber.com, ועוד.

נשמע פשוט? ובכן, המשלוח פטור ממס רק אם קניית המוצרים פטורה ממס, כלומר לא עוברת את ה-75 דולר. וכבר הזכרנו שאין מתנות חינם, גם לא משלוחים. שירותי התיווך עולים כסף, לעתים לא מעט, והסיפור הופך להיות יקר ולא צפוי כשחברה כזו נכנסת לתמונה. איך זה עובד? חברת השילוח בדרך כלל אינה מספקת מחיר עד שהיא לא מקבלת את המוצר. למעשה הקונה שביקש להתחדש במחשב חדש, ועבר את הסכום הפטור ממסים, עלול לגלות שהמס תפח משמעותית אחרי שהמוצר הגיע לחברת השילוח.

מה בכל זאת עושים? החברות השונות מצאו פתרון גם לזה: ראשית על הקונה לחשב את משקל המוצרים שלו במעמד הקנייה הראשונה. אחר כך הוא ימצא באתר חברת השילוח מחשבון שיסייע לו במחיר הסופי. מומלץ שמשקל החבילה לא יעלה על שני קילו כדי לא לנפח את מחיר המשלוח. מסובך? יתכן, ואולי זה בכלל עניין של הרגל. רק זכרו שבעבר הלא רחוק קניות אונליין נראו אתגר מסובך, היום זה הפך לחלק משגרת חיינו.

תהליך ההזמנה הסתיים בהצלחה. חישבתם עלויות, בדקתם את הכדאיות ומצאתם חברת שילוח. כעת המוצר החדש מתחיל את מסעו ארצה. מה קורה לחבילה עד שהיא יוצאת? כיצד היא נארזת? מי דואג שכל פריט יגיע לצרכן ואיך לא מתבלבלים בין כל החבילות? אתר הקניות הפופולרי גירבסט מספק הצצה למרכז השילוח שלו בסין, החל מהזמנת המוצר, אריזתו, מיונו ועד לרגע המשלוח. צפו

seperator

מיון המוצרים במרכז השילוח של גירבסט

גירבסט 
הצצה למרכז השילוח של גירבסבט אתר הקניות הסיני. יח"צ,
גירבסט הצצה למרכז השילוח של גירבסבט אתר הקניות הסיני/יח"צ
גירבסט 
הצצה למרכז השילוח של גירבסבט אתר הקניות הסיני. יח"צ,
גירבסט הצצה למרכז השילוח של גירבסבט אתר הקניות הסיני/יח"צ
גירבסט 
הצצה למרכז השילוח של גירבסבט אתר הקניות הסיני. יח"צ,
גירבסט הצצה למרכז השילוח של גירבסבט אתר הקניות הסיני/יח"צ
גירבסט 
הצצה למרכז השילוח של גירבסבט אתר הקניות הסיני. יח"צ,
גירבסט הצצה למרכז השילוח של גירבסבט אתר הקניות הסיני/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully