וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו ממזון מעובד: המהלך האסטרטגי של שטראוס ל-2018

18.1.2018 / 8:00

לא רק תנובה וטרה: לוואלה! עסקים נודע כי ענקית המזון יוצאת גם היא בקמפיין טרי לקראת השנה החדשה - ותשיק מחדש את המעדן המוכר אקטיביה, הפעם עם פחות מרכיבים כחלק ממגמת "המזון הנקי". עוד בתוכנית: יותר חלבון, מוצרים דלי לקטוז ומענה לטבעונים

צילום: יותם רונן,

(בווידאו: כל החידושים מתערוכת המזון בישראל)

כבר כמה שנים שתעשיית המזון בעולם עוברת טלטלה. תוספי מזון, מלח, סוכר, חומרי טעם וריח וחומרים משמרים, שהיו חלק אינטגרלי מפס הייצור ההמוני, הפכו מוקצים, יצאו מחוק לחוק במקומות מסוימים, והפכו מושא לתחקירים וחרמות. הרגלי אכילה שהיו בעבר נחלת קבוצות זניחות באוכלוסייה, הפכו פופולריים הודות לרשתות החברתיות, ותופסים כעת מקום מרכזי בשיח הציבורי. כך למשל קבוצות הטבעונים, או להבדיל הרגישים ללקטוז וגלוטן או הנמנעים מסוכר מסיבות כאלה ואחרות.

הצרכנים מבקשים להפחית במזון המעובד, ואופנות תזונה שונות כמו דיאטת הפלאו, תזונה מבוססת חלבונים ועוד - כבר אינן שוליות. תעשיית המזון, שלקחה על עצמה במאה שעברה לייצר כמויות גדולות של אוכל במחיר עממי, גם במחיר של חומרים משמרים וצבעי מאכל, מבינה שחוקי המשחק השתנו - ויש להתנהג בהתאם.

הפעם תורה של שטראוס. לוואלה! עסקים נודע כי בימים הקרובים ענקית המזון הישראלית, החולשת על נתח שוק של כמעט רבע מתעשיית החלב, תעלה קמפיין במסגרתו תשווק סדרת יוגורט חדשה כחלק ממגמת ה-Clean eating - שמנסה להימנע ממזונות מעובדים, תוספות נתרן, סוכר, ממתיקים מלאכותיים, חומרים משמרים ועוד. החברה תשווק את היוגורט החדש "אקטיביה Clean eating", המיוצר ללא חומרי טעם וריח, בלי מייצבים או צבע מאכל בתוספת פרי. הבשורה, אומרים בחברה, היא שהיוגורט ירד מ-14 רכיבים ל-6 רכיבים בלבד. הסלוגן שמצטרף למוצר "דנונה - מלא בטוב" משתמש בדומה לטרה במושג "טוב" במובן של goodness - "להכניס טוב הביתה".

שוק החלב
שטראוס
טרה 
תנובה
טרנד הבריאות
חלב. (צילום: סטודיו שטראוס),
מגמה חדשה. דנונה פרו עשיר בחלבון של שטראוס/(צילום: סטודיו שטראוס)

המוצר החדש: יותר חלבון, פחות שומן

הבחירה של שטראוס להשקיע ביוגורט אינה מקרית. המותג "דנונה" של החברה חולש על 46.1% מנתח שוק היוגורטים בארץ, לפי נתוני סטורנקסט, ובכל שנה נתח השוק גדל

בשנתיים האחרונות שטראוס עברה מהפכה. אחרי שאיבדה בסוף שנת 2015 אחוז שלם מנתח שוק החלב, הצליחה בסוף שנת 2017 להתאושש - ולחזור למספרים של שנת 2014. אלי איצקין, מנכ"ל מחלבות שטראוס, מסביר בשיחה עם וואלה! עסקים על שינוי האסטרטגיה: "אנחנו מקפידים על איכות חומרי הגלם, הערכים התזונתיים, כמות החלבון והסוכר וייצור המזון, כך שיהיה הכי דומה לאופן בו היה נראה לו היו מכינים אותו בבית. מכאן נובעת החדשנות שלנו, שהיא חלק ממדיניות החברה בשנתיים האחרונות, כשהמוקד שלנו הוא היוגורט".

הבחירה של שטראוס להשקיע ביוגורט אינה מקרית. המותג "דנונה" של החברה חולש על 46.1% מנתח שוק היוגורטים בארץ, לפי נתוני סטורנקסט, ובכל שנה נתח השוק גדל - מאז 2014 צמח באחוז. לשם השוואה, תנובה מחזיקה ב-33.6% מנתח שוק היוגורט וטרה ב-15.7%. "כמובילי קטגוריית היוגורט, אנחנו עובדים כבר שנתיים בלנסות ולהסביר שמדובר במוצר חלבי מסוג אחר", מסביר איצקין.

כחלק מהמהפכה, פיתחה החברה קו מוצרים עשיר בחלבון תחת השם "דנונה פרו", ותוך שנתיים הצליחה להגיע להיקף מכירות של 70 מיליון שקל. בין המוצרים בקטגוריה, דנונה פרו טבעי, דנונה פרו עם פירות, דנונה פרו טריפל זירו ללא תוספת סוכר או ממתיקים מלאכותיים 0% שומן, ובחודש האחרון הצטרף מוצר חדש - דנונה פרו ובו 20 גרם חלבון.

שוק החלב
שטראוס
טרה 
תנובה
טרנד הבריאות
חלב. (צילום: סטודיו שטראוס),
היוגורט החדש עם פחות רכיבים/(צילום: סטודיו שטראוס)

התוכנית ל-2018: מוצרים דלי לקטוז ומענה לטבעונים

בשטראוס לא גובים יותר על מוצרי פרימיום, אך מוצרים עשירים בחלבון יעלו יותר. למשל, יוגורט עשיר בחלבון יעלה סביב 5.5 שקלים, אך יש בו 200 גרם ולא 150 גרם כמו ביוגורט הרגיל

גם המותג יוטבתה הרחיב את סדרת משקאות המועשרים בחלבון, ושיווק משקאות חלב מועשרים בוויטמינים, חלבון וסידן. בחברה מקפידים לעמוד על ההבדל בין "מועשר" ל"חלבון" - מוצר שמוסיפים לו חלבון ממקור חיצוני, לבין עשיר בחלבון, מוצר שמוספים לו חלבון חלב.

בתוך כך, אומרים בשטראוס כי בשנה הקרובה צפויים מהלכים נוספים, בין היתר שיווק קו מוצרים דלי לקטוז, הראשון שבהם יהיה חלב 3%, וכן פיתוח מענה לשוק הטבעוני. "אנחנו רוצים לתת מענה לכל מיני צרכים של קבוצות באוכלוסייה, ולא רק בתחום החלב. אם יש קהל שצריך, ניתן מענה ויהיו מוצרים נוספים דלי לקטוז כבר בחודשים הקרובים", אומר איצקין.

ומה לגבי מחירים? בשטראוס אומרים שהם לא גובים יותר על מוצרי פרימיום, אולם מוצרים עשירים בחלבון יעלו יותר. כך למשל, יוגורט עשיר בחלבון יעלה בסביבות 5.5 שקלים, אולם יש בו 200 גרם ולא 150 גרם כמו ביוגורט הרגיל. על השאלה מדוע לא מוטבע חותם "רכיבים טבעיים בלבד" על המוצרים, בדומה לטרה, עונה איצקין שאין לחברה כוונה כזו: "אנחנו לא כותבים על המוצרים שלנו מוצרים טבעיים, יוגורט הוא טבעי, לא צריך לכתוב את זה".

עדכון ראשון: 0:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully