וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה כסף מגלגלת תעשיית הפופקורן

19.1.2018 / 0:00

הוא קליל, פשוט להכנה והפך לחלק מרכזי בחוויית הצפייה בסרטים. לכבוד יום הפופקורן הבינלאומי בדקנו איזה פופקורן הכי פופולרי ואילו בתי קולנוע מוכרים את המוצר הזול ביותר

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: החטיף החדש - פופקורן מוכן לאכילה של פופ סטאר)

יום הפופקורן הבינלאומי חל היום (שישי) - החטיף הקליל שהגיע אלינו בכלל ממרכז אמריקה, ומומלץ על ידי דיאטניות כנשנוש לשמירה על משקל, הוא שוק המגלגל מיליוני שקלים בארץ, ונמכר במחירים מופקעים באולמות הקולונע. את גרעיני התירס המיובשים ניתן לקנות בשקיות מוכנות לאכילה או בגרסה להכנה במיקרו, ויש גם גרעינים גולמיים בלי תוספות. השוק כולו מגלגל מדי שנה כ-60 מיליון שקל, מתוכם 40 מיליון שקל תופס שוק הפופקורן למיקרוגל; והשאר, 20 מיליון שקל, הוא שוק הפופקורן המוכן לאכילה ברשתות השיווק והמכולות.

אז איזה פופקורן אנחנו הכי אוהבים להכניס למיקרו? לפי נתוני אתר סטורנקסט, הפופקורן הפופולרי ביותר למיקרוגל הוא "הוט פופ" של ליימן שליסל, המחזיקה ב-52.4% משוק הפופקורן למיקרו. מיד אחריו "פופ סטאר" של דנשר, המדורגת במקום השני ומחזיקה 33.9% מהשוק. השאר, אחוזים בודדים, מתחלקים בין סוגת, שופרסל ועוד.

פופקורן. ShutterStock
בכלל הגיע ממרכז אמריקה/ShutterStock

פופקורן חדש על המדף

בשוק הפופקורן המוכן לאכילה שולטות באופן כמעט בלעדי שתי חברות בלבד: הפופולרית ביותר היא אסם, המשווקת את החטיף "פופקו", ומחזיקה בנתח שוק של 66.3%. ב-4 השנים האחרונות מדובר בחטיף הנמכר ביותר בקטגוריה, כשהמקום השני הוא פופקורן של עלית, המחזיקה ב-27.1% מהשוק. השאר, שוב אחוזים בודדים בלבד, מתחלקים בין ג'ימי, קרטוס, פיט פופ ועוד.

ומה לגבי מחירים? הזול ביותר הוא חטיף הפופקורן מוכן לאכילה בטעמים שונים של סוגת. המחיר הממוצע ל-100 גרם הוא 1.21 שקל, לפי אתר pricez להשוואת מחירים ברשתות השיווק והפארם. לפי אותו אתר, המוצר היקר ביותר הוא "הוט פופ", פופקורן להכנה למיקרוגל, מופחת שומן, והוא נמכר במחיר הממוצע של 7.44 שקל ל-100 גרם.

בתוך כך, חברת דנשר, המשווקת של "פופ סטאר", נכנסה השבוע גם לקטגוריית הפופקורן המוכן לאכילה. מדובר בחטיף הנמכר באריזה של 75 גרם, בטעמים קרמל בוטנים, קרמל, מלוח-מתוק ורגיל. שימו לב: המוצר ארוז באריזה קטנה, ואריזה גדולה, אבל המשקל זהה לשתי השקיות, זאת בשל הציפוי של הפופקורן שמכביד על משקלו. המחיר הממוצע הוא 6.53 שקל ל-100 גרם, לפי אתר pricez.

ילד צופה בסרט. ShutterStock
פערי גדלים משמעותיים. פופקורן בקולנוע/ShutterStock

בקולנוע: פערים קטנים במחיר - גדולים באריזות

בעוד שההפרש הגבוה ביותר במחיר הוא שקל אחד בלבד, נפח הפופקורן משתנה משמעותית בין הרשתות ומגיע לעשרות אחוזים

בדיקת וואלה! עסקים השוותה בין מחירי הפופקורן ברשתות הקולנוע הגדולות - סינמה סיטי, גלובוס מקס ויס פלאנט (המחזיקה גם ברשת רב חן). הבדיקה העלתה שמחירי הפופקורן כמעט זהים בין המזנונים השונים, אבל הפערים בכמויות עצומים. בעוד שההפרש הגבוה ביותר במחיר הוא שקל אחד בלבד, נפח הפופקורן משתנה משמעותית בין הרשתות ומגיע לעשרות אחוזים. במילים אחרות, כל בית קולנוע נותן לכם תמורה שונה לכסף שלכם, כראות עיניו.

כך למשל, עבור פופקורן קטן תשלמו 20 שקל ביס פלאנט וסינמה סיטי; ו-19 שקל בגלובוס מקס. בעוד שבסינמה סיטי תקבלו את כמות הפופקורן הגדולה ביותר, כ-2.51 ליטר, בגלובוס מקס תקבלו כ-1.98 ליטר וכמות דומה תקבלו ביס פלאנט, כ-1.89 ליטר - פער של 25%.

פופקורן בינוני עולה 25 שקל ביס פלאנט ו-24 שקל בגלובוס מקס וסינמה סיטי; אבל גם כאן מצאנו פערים משמעותיים בגודל. בעוד שבסינמה סיטי מוכרים פופקורן בינוני בגודל של כ-3.54 ליטר, וגלובוס מקס מציעה גודל לא קטן בהרבה, כ-3.48 ליטר, ברשת יס פלאנט תקבלו כמות קטנה משמעתית - כ-2.51 ליטר באותו המחיר, פער של כמעט 30% בין הכמות הגדולה ביותר לכמות הקטנה ביותר.

פערים דומים מצאנו גם בפופקורן הגדול, עליו תשלמו 28 שקל בסינמה סיטי ו-29 שקל ביס פלאנט וגלובוס מקס. על פי הבדיקה, בעוד שבגלובוס מקס תקבלו כ-5.47 ליטר, בשאר הרשתות ימכרו לכם כ-5.02 ליטר בלבד - פער של כמעט 10%.

אז מה מומלץ לכם לעשות? נצלו את החוק המאפשר להכניס אוכל מהבית לבתי הקולנוע, קנו גרגירי תירס ללא תוספות והכינו פופקורן בשיטה המסורתית. טווח המחירים הממוצע לפי נתוני אתר Pricez הוא בין 0.56 שקל ל-100 גרם לגרעיני פופקורן בד"ץ אינדירה, ל-1.94 שקל ל-100 גרם לגרעיני תירס אורגניים תוצרת הרדוף. כך תחסכו בהוצאות, תדעו בדיוק מה נכנס לכם לפה, ובעיקר - לא תשלמו עשרות שקלים מיותרים על גרעיני תירס יבשים ואוויר חם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully