וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא מגע יד אדם: חנות ראשונה ללא קופות לאמזון

22.1.2018 / 15:01

עד עתה יכלו רק עובדי ענקית הסחר בסיאטל להנות מהחנות המאפשרת ללקוחות לרכוש מוצרים ללא מעבר בקופה כלל על ידי חיישנים המזהים את הלקוח והמוצרים ומחייבים אותו אוטומטית ביציאה. כעת נפתחת החנות לקהל הרחב

צילום:רויטרס, CNN עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: עמרי נחמיאס מדווח על חיפוש האתר להקמת מטה לאמזון בארה"ב)

אחרי שנה בה נבחנה המערכת על ידי אנשי הצוות, הודיעה היום (שני) אמזון על פתיחת החנות אמזון גו (Amazon Go) בסיטאל, המופעלת ללא קופות כלל, לציבור הרחב, כך דיווח אתר החדשות הבריטי, ה-BBC. החנות נעזרת במאות מצלמות תקרה הפזורות בחנות וחיישנים על המדפים על מנת לזהות את המוצרים אותם אוספים הלקוחות מהמדפים וכרטיס האשראי שלהם מחוייב אוטומטית בצאתם מהחנות.

בכניסתם לחנות עוברים הלקוחות בשערים, הדומים לשערים בתחנות רכבת, שם הם מעבירים את המכשיר הסלולרי שלהם בו מותקנת אפליקציה מתאימה. לאחר מכן הם חופשיים לאסוף כרצונם ממוצרי החנות הכוללים כרגע, כריכים, סלטים, משקאות וחטיפים. למעט בדיקת תעודת זהות במקרה של רכישת משקאות אלכוהולים אין למעשה כל צורך בשירות אנושי.

החנות נפתחה לעובדיה של ענקית המסחר כבר בדצמבר 2016 והיתה אמורה להיפתח לציבור הרחב כבר לפני זמן מה. גורם באמזון הסביר כי היו מספר בעיות עימן היה קשה למערכת להתמודד, דוגמת הבחנה בין לקוחות בעלי מבנה גוף דומה, או עם ילדים שהחזירו מוצרים למדף הלא נכון.

מנהלת אמזון גו, ג'אנה פואריני אמרה כי המבחנים שנערכו לחנות עברו בהצלחה. "מדובר בטכנולוגיה שלא היתה קיימת - מדובר בהתקדמות יוצאת מן הכלל בראיית מחשב ולמידת מכונה".

חנות אמזון גו. AP
חנות אמזון גו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully