וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל התרופות האמריקני: באייקוס פחות חומרים מסוכנים מבסיגריה

23.1.2018 / 10:24

הדוח שפרסם ה-FDA נמנע מלקבוע כי הריכוז הנמוך יותר של חומרים מסוכנים במוצר של פיליפ מוריס מפחית את כמות המחלות הנגרמות מהעישון. ה-FDA יחליט האם להכריז על האייקוס כעל "מוצר בסיכון מופחת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אייקוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוח שפרסם היום (שני) מנהל האוכל והתרופות האמריקני (FDA) קבע כי הסיגריה האלקטרונית של חברת פיליפ מוריס - ה"אייקוס" משחררת פחות חומרים רעילים מסיגריה רגילה. הדבר נובע מכך שבניגוד לסיגריה רגילה השורפת את הטבק - האייקוס פועל על ידי חימומו בלבד.

עם זאת הדוח לא פסק סופית בשאלה האם הריכוז הנמוך יותר של חומרים רעילים מיתרגם לירידה בכמות המחלות הנגרמות מטבק כתוצאה משימוש באייקוס. בהמשך השבוע צפויים מומחי מנהל התרופות לדון בנושא ולקבוע האם יש להכריז עליו כמוצר "בעל סיכון מופחת". יש לציין שהמנהל לא מחוייב לפעול לפי המלצות מומחים אלה - אך בדרך כלל הוא נוהג כך.

מומחים טענו כי המסמך של המנהל לא גיבש עמדה חד משמעית. "זה מסמך מורכב עם מידע וממצאים רבים ששני הצדדים יכולים להשתמש בו", אמר מת'יו מאיירס מנהל קמפיין "ילדים ללא טבק".

אם המנהל יחליט לטובתה תהפוך פיליפ מוריס לחברת הטבק הראשונה המציעה מוצר שזכה לחותמת "בעל סיכון מופחת" במסגרת הגישה החדשה של המנהל להילחם בנזקי העישון על ידי יצירת שוק למוצרים הגורמים לפחות נזק מסיגריות. פיליפ מוריס השקיעה בפיתוח סכום של כ-3 מיליארד דולר ולטענתה העישון משחרר 95% פחות חומרים מסוכנים מאשר סיגריה רגילה. מוצרים נוספים שנבחנים תחת גישה זו הם צמחי טבק מהונדסים גנטית כך שיכילו פחות ניקוטין וכמוסות טבק המוכנסות לפה במקום עישון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully