וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: ביטלתם מנוי? החברה תפסיק באופן מיידי לשלוח ספאם

23.1.2018 / 12:08

ביטלתם מנוי לחדר כושר, או התנתקתם מחברת כבלים? בשבועות הקרובים צפוי להיכנס לתוקף תיקון לחוק התקשורת, האוסר על החברות לשלוח ספאם למתנתקים. כבל: "אחת הרעות החולות שמטריפות את הציבור הישראלי"

צילום: אבי כהן עריכת וידאו:רן צימט

(בווידאו: כתבת הצרכנות של וואלה! NEWS, יעל געתון, על רכישת תחפושות לקראת חג הפורים)

הקץ להטרדות: ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר (שלישי) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתיקון חוק התקשורת, לפיו בקשתו של צרכן להתנתק משירות תחשב גם כהודעה על סירובו לקבל פרסומת.

צרכנים רבים הרוכשים מנוי לשירותים שונים דוגמת מגזין או חדר כושר, נותנים את הסכמתם לקבל שירותי פרסום. ברגע שהצרכן מבקש להתנתק, לשון החוק מאפשרת לחברות לשלוח לו פרסומות באופן חופשי, למרות שאינו מנוי או נמצא בתקשורת כלשהי עם החברה. רק אם הצרכן הודיע מפורשות על סירובו לקבל פרסומות, החברה מחויבת לעשות כן. ההצעה, שתבטל את המצב הנוכחי, צפויה להיכנס לתוקף בשבועות הקרובים, מיד לאחר אישורה הסופי במליאת הכנסת ופרסומה ברשומות.

"הצעת החוק מנסה להתמודד עם אחת הרעות החולות שמטריפות את הציבור הישראלי", אמר יושב ראש הוועדה, איתן כבל. "השיווק האגרסיבי וחדירת הפרסומות לסלולרי שלנו. ההצעה מבקשת להימנע מהחדירה הזו שכמוה כחדירה לחצר הפרטית שלנו". הצעת החוק משלבת שתי הצעות זהות, אחת של חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני והשנייה של חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי וחברי הכנסת רועי פולקמן, יו"ר הוועדה כבל וח"כ בצלאל סמוטריץ'.

במהלך הדיון, מנכ"ל ידיעות אחרונות , ינון אנגל ביקש להחריג מההצעה את אמצעי התקשורת הכתובה. "העיתונות הכתובה חשובה לקיום הדמוקרטיה במדינה יותר מאשר עסק שמוכר נעליים", אמר אנגל והוסיף שפעמים רבות צרכנים מבטלים מנוי לעיתון בגלל כתבה שהרגיזה אותם, אבל לאחר זמן מה מחדשים את המנוי. ההצעה כך הסביר תמנע מעיתונים לפנות מחדש לאותם מנויים ותפגע בהם. ח"כ מקלב ההתייחס לכך ואמר כי ההצעה תמנע מהעיתונים לדחוף לאותם מנויים פרסומות באמצעים אלקטרוניים או חיוג אוטומטי, אך לא תמנע מהם לבצע התקשרות ישירה של נציג שירות אל המנוי שעזב ולהציע לו, באופן אישי, לחזור.

מחשב עם ספאם. ShutterStock
"ההצעה מבקשת להימנע מהחדירה הזו שכמוה כחדירה לחצר הפרטית שלנו". ספאם/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully