וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ללא סוכר: האמריקאים מתחילים לנטוש את השוקולד?

7.2.2018 / 11:19

מכירות המזון הממותק והמעובד בארה"ב נמצאות בירידה מזה זמן מה, אך עד כה נראה היה שהשוקולד שמר על הפופולריות שלו. כעת, על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, נראה שגם יצרניות החטיף המתוק כמו "הרשי" עומדות לפני משבר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: השוקולד הגדול בעולם הוצג בפרו)

וולנטיינז דיי חל בשבוע הבא - ודווקא לפני החג, ששוקולד הוא אחד ממאפייניו הבולטים, נראה כי האמריקאים מתחילים לנטוש את הממתק הטעים. בכתבה שפורסמה בעיתון האמריקני, הוול סטריט ג'ורנל מובאות מספר עדויות לכך שהמוניטין של השוקולד, ששרד את המשבר ממנו סובלים מוצרים מתוקים אחרים, מתחיל להיפגע.

העדות הראשונה אותה מביא העיתון היא מניות ענקית השוקולד הרשי, שצנחו לאחרונה לאחר פרסום דוחות הרבעון האחרון של 2017 שהראו ירידה במכירות. החברה הציגה צמיחה של פחות מאחוז לשנה כבר 3 שנים ברציפות - ולא נראה ש-2018 תהיה שונה.

העדות השנייה: מכירות חברת לינדט אנד שפרונגלי השוויצרית בארצות הברית צנחו ב-1.6% ב-2017. מותגי היוקרה של החברה, "לינדט" ו"גירארדל"י כמעט ולא צמחו בעוד המותג "ראסל סטובר" הפחות יוקרתי שנרכש על ידי החברה עבור מיליארד דולר ב-2014 איבד יותר מעשירית ממכירותיו. החברה תלתה את הירידות האלה במעבר חנויות הפארם למזונות בריאים יותר.

הרשיס. ShutterStock
סדקים בפופולריות. שוקולד הרשי/ShutterStock

נראה, אם כן, שממתקי השוקולד עשויים ללכת בדרכי מוצרים אחרים כגון יוגורט, גלידה ובירה, שם נטשו הצרכנים את המותגים הגדולים ועברו לצרוך מוצרים של יצרני נישה קטנים. ואכן, טוענת הכתבה, עיקר הצמיחה בשוק השוקולד נרשמת על ידי חברות כמו אטקינס, המקושרת למוצרים דיאטתיים, וחברת השוקולד האוסטרלית יו-ווי (Yowie). גם שוקוליטיירי בוטיק הטוענים לקשדר ישיר עם יצרני פולי הקקאו משגשגים.

העיתון מפרט את האפשרויות העומדות בפני החברות הגדולות על מנת להתמודד עם האתגר. הן יכולות פשוט לקנות את המותג הקטן המתחרה כמו שהרשי עשתה ב-2016 כשקנתה את "בארקת'ינס", מותג שגדל במהירות והכריז על מחוייבות לרכיבים טבעיים בלבד. עם זאת למותגים אלה שולי רווח קטנים יותר והחברה הרוכשת צריכה לבחור בין השלמה עם עובדה זו או ניסיון לשלב את המותג בפסי הייצור שלה - מה שעלול לגרום להיעלמותו.

דרך נוספת העומדת בפני הייצרנים הגדולים היא להשיק מוצרים המספקים את רצונות הצרכנים תחת המותג שלהם עצמם - חטיפי שוקולד פריכים, לדוגמא, הצליחו מאוד ב-2017.

הנפילה עלולה להיות כואבת

מניית הרשי עדיין נסחרת במחיר גבוה יחסית אך נהייה יותר ויותר קשה להאמין כי השוקולד יחמוק מהירידה שנרשמה במכירות מזונות משמינים אחרים

הדוגמא המוצלחת ביותר, מפרטת הכתבה, היא ככל הנראה חברת מונדלץ אינטנשיונל. ענקית החטיפים הגלובלית שמרחיבה באגרסיביות את חדירתה לשוק השוקולד האמריקני. החברה משתמשת בעוגיית האוראו המפורסמת (מעיין סנדוויץ' של קרם וניל ופצפוצי עוגיות בין שתי פרוסות שוקולד חלב) על מנת להציג את שוקולד מילקה, הפופולרי ביותר באירופה, לאמריקאים.

הרשי הודתה למעשה בקשייה כשהחליטה להרחיב את פעילותה לתחום החטיפים המלוחים. בדצמבר האחרון רכשה הרשי את חברת אמפליפי המייצרת מותג פופקורן בריאותי בשם סקיניפופ. מדובר בעסקה שתעלה במקצת את הגידול של הרשי אך היא עדיין מהווה גורם קטן יחסית לעסקי השוקולד של החברה.

מניית הרשי עדיין נסחרת במחיר גבוה יחסית אך נהייה יותר ויותר קשה להאמין כי השוקולד יחמוק מהירידה שנרשמה במכירות מזונות משמינים אחרים. בניגוד ליצרנים אחרים, להרשי אין אחיזה בתחומי ייצור אחרים. אם השוקולד יכזיב אותה, מזהיר הוול סטריט ג'ורנל, הנפילה עלולה להיות כואבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully