וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם היד על הדופק: איך להישאר רלוונטיים בהיי טק לאורך זמן?

יניב בן ישי

12.2.2018 / 12:36

עולם ההיי טק דינמי ומשתנה במהירות, ולעתים הידע שלכם בתור עובדים הופך לפחות מבוקש. אז מה צריך עובד שהחליט ללמוד תחום חדש ולעשות הסבה מקצועית לדעת? מדריך

צעיר עובד מול מחשב בסביבה משרדית. ShutterStock
הידע שלכם עשוי להפוך ללא רלוונטי/ShutterStock

ענף ההיי טק לא מפסיק לצמוח ובעיקר להיות דינמי. חברות סטארט אפ חדשות מוקמות בתדירות גבוהה, עם טכנולוגיות מתקדמות שהן הטרנד הבא. אם יש לכם ניסיון מסוים של מספר חודשים בתחום מסוים, הוא יכול להיות שווה הרבה מאוד כסף - לדוגמא, בעלי ניסיון בטכנולוגיית בלוקצ'ין המבוקשת מאוד היום.

אבל למהירות הזו יש מחיר. המחיר הוא שלא מעט עובדים בתעשייה יכולים לגלות שהידע והניסיון שצברו אולי קצת פחות רלוונטיים לביקושים הקיימים בשוק. מה עושים במקרה זה?

בשנים האחרונות מזוהה מגמה בקרב אנשי היי טק של רכישת מקצוע טכנולוגי נוסף, בתחום מקביל לשלהם, על מנת לשמור על רלוונטיות. מעין "סמי הסבה מקצועית". אם גם אתם חשבתם לנקוט בצעד דומה, הנה כמה מהשיקולים שיסייעו לכם להחליט אם הצעד הזה נכון גם בשבילכם:

אין קיצורי דרך

אחרי שאתם עוברים את חבלי הלידה וצוברים ניסיון וידע בתחום החדש, אתם הופכים לסוג של סופרמנים השולטים בכמה עולמות תוכן – וזה יתרון ענק

תתחילו מהתחלה - אם ברצונכם לעשות שינוי כיוון בקרירה הטכנולוגית שלכם, אין ממש קיצורי דרך. אם החלטתם לעשות זאת, עליכם לקחת בחשבון שאתם חוזרים "לטירונות". גם אם אתם מובילים בתחומכם ואולי יש לכם ניסיון שלמעטים יש, זכרו שכשאתם עושים הסבה פנימית המונה מתאפס - ומעתה עליכם להוכיח את עצמכם, לצבור ניסיון מעשי ולהתחיל לעבוד בתפקיד החדש.

תקופת הלימוד - נכון, אם הייתם בוחרים בהסבה מקצועית מלאה (כגון ממתכנתים ליועצים פנסיוניים) הייתם צריכים להשקיע הרבה יותר זמן בלימוד ובהיכרות מקצועית, אך אל תשלו את עצמכם: גם בהסבה פנימית יש צורך בפרק זמן ייעודי ללימוד התחום החדש. לכל תפקיד יש את הייחוד שלו, ומי שעבד כאיש פיתוח לא בהכרח יוכל להיות מיד מנהל מוצר טוב. היו כנים עם עצמכם וחשבו האם יש לכם זמן, יכולת ואורך רוח ללמוד מקצוע חדש, הן ברמה התיאורטית והן ברמה המעשית.

מולטי-דיסציפלינריות - למעבר מתחום לתחום בתוך עולם ההיי טק יש יתרון משמעותי: יכולת מולטי-דיסציפלינרית. אחרי שאתם עוברים את חבלי הלידה וצוברים ניסיון וידע בתחום החדש, אתם הופכים לסוג של סופרמנים השולטים בכמה עולמות תוכן - וזה יתרון ענק, בעיקר אם אתם מעוניינים להתקדם לתפקידים ניהוליים.

שבירת שגרה - שיקול לא מקצועי, אבל חשוב לא פחות, הוא מצב הרוח שלכם כשאתם קמים בבוקר. כשעובדים באותו תחום כל כך הרבה שנים צוברים ותק וידע, אך לא פעם גם חשים תסכול ושעמום. הסבה מקצועית פנימית מהווה משב רוח רענן בלי להיות אמיצים מדי ובלי לזנוח לחלוטין את העולם שבו גדלתם.

היכרות מקרוב - היתרון בהסבה מקצועית בתוך עולם ההיי טק הוא ההיכרות עם שוק העבודה והיכולת לדעת ממקור ראשון לאילו מקצועות יש עתיד, באיזה תחום רמת השכר גבוהה מהממוצע, אילו תחומים נחשבים מאתגרים וכיוצא בזה. הודות לכך, אתם מקטינים את הסיכון הכרוך בצעד זה ומגדילים את סיכויי ההצלחה שלכם בתחום הנבחר.

בסופו של דבר, מדובר בשינוי, ביציאה לדרך חדשה, בסוג של מהפך בחיים המקצועיים - אך גם בבחירה בטוחה יחסית, לא מסוכנת מדי, הנמצאת בהישג יד. נתחו את השוק שבו אתם עובדים, בידקו באילו תחומים יש לכם יתרונות מקצועיים מובהקים ופוטנציאל אמיתי לקידום, התייעצו עם מביני עניין, היערכו מבעוד מועד מבחינה כלכלית - וצאו לדרך. בהצלחה!

עוד באותו נושא

הטעויות שעובדי ההיי טק עושים עם הפנסיה שלהם

לכתבה המלאה

הכותב הוא סמנכ"ל השיווק בחברת התוכנה SQLink

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully