וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבע מאכל אאוט, חומוס בלי חומרים משמרים אין: עלייה בקניית מזון טרי

15.2.2018 / 11:30

הצרכן הישראלי שינה את הרגלי האכילה שלו - ורשתות השיווק מגיבות בהתאם: לפי נתוני סטורנקסט, ב-2017 חלה עלייה של כ-17% בקנייה במחלקות הבשר הטרי. אורית שלום, מבעלי חצי חינם: "המודעות לתחום הטריות בישראל גוברת ומתחזקת"

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: מוצרי טריות ברשת חצי חינם)

הצרכן הישראלי מאס באוכל מעובד ובמוצרים קפואים - ומעדיף יותר ויותר מזון טרי במקרר. בדיקת וואלה! עסקים מעלה שבכל קטגוריות המזון הטרי ברשתות השיווק, חלה עלייה משמעותית במכירות בשנה החולפת. על פי נתוני חברת המידע הקמעונאי סטורנקסט, בשנת 2017 חלה עלייה בשיעור של 16.98% במחלקות הבשר הטרי ברשתות לעומת שנת 2016. גם במחלקות הדגים חלה עלייה דרמטית בשיעור של 21.62% לעומת השנה הקודמת.

בקטגוריית הפירות והירקות נרשמה עלייה מתונה אמנם, אך עדיין משמעותית: עלייה של 4% בקטגוריית הירקות וכן עלייה של 4.39% בקטגוריית הפירות. לצד הצמיחה המובהקת במכירות המזון הטרי, נראה שהצרכן הישראלי אכן מצביע ברגליים: המכירות בשאר קטגוריות המזון בירידה. נתוני מדד נילסן בתחום הצרכנות ברשתות הקמעונאות לשנת 2017 מציגים ירידה של 1.8% לעומת השנה הקודמת.

המשמעות ברורה: אם בעבר הצרכן הישראלי הסתפק במיץ ממותק או בחטיף שוקולד עשיר בצבעי מאכל עם כמויות סוכר, הרי שהיום אותו הצרכן בדיוק שינה את הרגליו. הוא למד לקרוא רכיבי מזון, הוא מבין מה מכניסים לו לאוכל - ומעדיף מזון בריא וטרי על פני נשנוש עתיר נתרן מעובד או מזונות קפואים.

שוק המזון הטרי במספרים. עיבוד תמונה
הגידול בשוק המזון הטרי בין 2016 ו-2017/עיבוד תמונה

"מקפידים על בדיקה מיקרוביאלית"

"הגדלנו באופן משמעותי את מגוון המוצרים הטריים, וכן הרחבנו את המחלקות עם עמדות טריות במטרה לייצר חווית קנייה ייחודית במחירים נגישים"

כפי שפורסם בוואלה! עסקים בחודש האחרון, טרנד הבריאות כבר חלחל לחברות החלב, שהכריזו בתחילת השנה על מהפכה בתחום - ומאז מתחרות על כיס הצרכן עם מוצרים טבעיים, תוספי חלבון ומשקאות דלי סוכר. כעת הגיע תורן של רשתות השיווק.

כך, למשל, רשת חצי חינם מציינת בפברואר את "חודש הטריות", ומרחיבה את מחלקות הפירות והירקות, מחלקת הבשר הטרי ומחלקת הדגים הטריים. עוד על המדף, לראשונה: הרשת מוכרת חומוס בייצור עצמי ללא חומרים משמרים, קפה מפולים שנטחים במקום ופסטה טרייה.

לדבריה, "נוכחנו לדעת כי המודעות לתחום הטריות בישראל גוברת ומתחזקת", מסבירה אורית שלום, סמנכ"לית השיווק ומבעלי חצי חינם, "בהתאם לכך הגדלנו בסניפים באופן משמעותי את מגוון המוצרים הטריים, וכן הרחבנו את המחלקות עם עמדות טריות במטרה לייצר חווית קנייה ייחודית במחירים נגישים".

"אנחנו מקפידים על בדיקה מיקרוביאלית", מוסיפה הווטרינרית הראשית של הרשת, אורית תדמור-יהלום, "מדובר בניקוי יסודי וקפדני על בסיס יומי במחלקת הקצביה, בדיקות מדגמיות והשגחה צמודה על ידי פיקוח של חום וקור, לטובת שמירת האיכות והטריות הגבוהה ביותר ללא צל של סיכון".

חצי חינם חודש הטריות 
קצביה בשר. (צילום: יח"צ),
הקצביה ברשת חצי חינם/(צילום: יח"צ)
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully