וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסר רגישות: "מהדורה מוגבלת" של קינדר - על ילד עם מוגבלות

15.2.2018 / 13:00

במסגרת מבצע שערכה קינדר ישראל הודפסו תמונות ילדים, שאחד מהם עם מוגבלות, ומשפטי עידוד מרגשים על גבי אריזת המוצרים - עם כיתוב שעורר תמיהה

קינדר דורה מוגבלת. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
קינדר ב"מהדורה מוגבלת"/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון

קינדר ישראל ערכה מבצע לבחירת תמונות חדשות שיוצגו על גבי אריזות המותג "קינדר chocolate" ויחליפו את תמונת הילד הקבוע. בעקבות המבצע נבחרו 3 ילדים שתמונותיהם הוצגו על פני האריזה יחד עם משפטים מעוררי השראה. חוסר תשומת לב הפך את המהלך למוקד ללעג ברשתות החברתיות מכיוון שאחד הילדים שנבחרו היה ילד עם מוגבלות. לצד תמונת ילד מחייך, הוסיפה החברה את הכיתוב "החלום שלי הוא לדבר ותקשר כמו כולם" ואת שם הילד - שחר. מעל כיתוב זה נוסף הכיתוב: "מהדורה מוגבלת".

גולשים שהבחינו במוצרים אלה העלו פוסט בקבוצת הפייסבוק "מועדון האירוניה", והתגובות לא אחרו לבוא. "קינדר הוציאו מהדורה מוגבלת, עם ילדים עם מוגבלויות על האריזה", כתב גולש אחד. "Nice.. reeeal nice", אמרה גולשת אחרת. "קינדר מתוק באריזה חסרת טעם", הוסיף גולש אחר.

מוצרי קינדר שייכים לקבוצת פררו האיטלקית, להם יש נציגות בארץ. בין המותגים שהחברה משווקת בישראל אפשר למצוא את סוכריות הטיק טק, שוקולד פררו רושה, וכן את ביצי הקינדר וקינדר בואנו. החברה נוסדה בשנות ה-40, בסיסה נמצא בעיר טורינו, והיא משווקת חטיפים ברחבי העולם.

מוצרי החברה נמכרים בלמעלה מ-160 מדינות. אתר החברה בישראל מדווח שקבוצת פררו מעסיקה יותר מ-34 אלף עובדים ב-53 מדינות ומפעילה 20 מפעלי ייצור בעולם. גם התחום החברתי אינו זר לה - היא מקיימת 3 מיזמים חברתיים ברחבי אפריקה ואסיה.

מהחברה נמסר בתגובה: "אנו מנהלים בישראל את פעילות 'הפנים של קינדר', הנותנת לילדים את האפשרות להחליף את דמות הילד האייקונית של קינדר לזמן מוגבל. 3 ילדים זכו בפעילות והם מופיעים כעת על חבילות שוקולד קינדר. אחד מהילדים שנבחרו הוא ילד בעל צרכים מיוחדים, בקינדר רואים את כל הילדים כשווים.

"על פי הנוהל המקובל בשוק, עבור כל הפעילויות הנמשכות לתקופת זמן מוגבלת, אנו מוסיפים את הניסוח 'מהדורה מוגבלת', ולכן הוא מתייחס בבירור למסגרת הזמן של הפעילות. גם במקרה זה הדבר נכון הוא, שכן הפעילות תימשך רק למשך חודשיים. הנוסח 'מהדורה מוגבלת' מופיע על כל החבילות שעליהן מתנוססת דמותן של שלושת הילדים המנצחים. אם מישהו נפגע, אנו מצטערים על אי ההבנה. אנו מדגישים שוב כי כל הילדים שווים בעיניי קינדר".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

קינדר דורה מוגבלת. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
קינדר ב"מהדורה מוגבלת"/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון
קינדר דורה מוגבלת. יעל געתון, מערכת וואלה! NEWS
קינדר ב"מהדורה מוגבלת"/מערכת וואלה! NEWS, יעל געתון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully