וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום המסחר הראשון של השבוע בת"א התנהל בעליות שערים

שירות גלובס

18.2.2018 / 16:34

דרמה בחקירת בזק: המשטרה ורשות ני"ע עצרו בכירים בקבוצה. טדי שגיא מוכר השליטה בבראק.אן.וי ב-1.4 מיליארד שקל. ברקשייר הת'וואיי של וורן באפט דיווחה בסוף השבוע על החזקה של 1.8% ממניות טבע. דלק מתאוששת מעט, לאחר תקופה מורכבת

הבורסה לניירות ערך, תל אביב. פברואר 2016. ראובן קסטרו
בורסת תל אביב/ראובן קסטרו

המסחר בת"א התנהל היום (א') בעליות, על רקע הנעילה הירוקה ביום חמישי שעבר והנעילה המעורבת בבורסות וול סטריט ביום שישי.

המשטרה ורשות ניירות ערך עצרו הבוקר בכירים בבזק במסגרת מה שמוגדר "חשד לביצוע עבירות נוספות". התיק, שנוהל עד כה ברשות ניירות ערך בלבד, הועבר לחקירת משטרה. היום המטלטל שעבר על בכירי בזק נתן את אותותיו בבורסה. המניה נסחרה בירידות לאורך כל היום.

המסחר נמוך במיוחד במהלך היום היה שייך לפוקס, על רק משבר קמעונאות האופנה בישראל.

עוד בבזק: לינור יוכלמן, מזכירת חברת בזק סיימה את תפקידה. החברה הודיעה כי זימנה את מזכירת החברה לינור יוכלמן שמעורבת בפרשת השחיתות בבזק לשימוע וכי "החשדות שהועלו נגדה ותגובתה אליהם אינם מאפשרים את המשך כהונתה". לפי הודעת החברה: "בחודש ינואר 2018 ביצעה החברה בדיקה פנימית, באמצעות המבקר הפנימי ומנהל אגף בטחון ותפקידים מיוחדים בחברה, ממנה עלה החשד כי העובדת האזינה לדיונים המתקיימים בחדר הישיבות של דירקטוריון החברה אשר אסור היה לה להיות חשופה אליהם"].

ביום שבת פורסם כי פחות משנה לאחר שאיש העסקים טדי שגיא רכש את השליטה בחברת הנדל"ן בראק אן.וי, הוא מעביר אותה הלאה. היום דיווחה החברה הגרמנית אדלר נדל"ן, כי התקשרה בהסכם לרכישת כלל מניותיו (41.04%) של שגיא בבראק אן וי, תמורת כ-1.4 מיליארד שקל. העסקה תבוצע במחיר של 440 שקל למניה, המשקף פרמיה של 12.3% על מחיר הסגירה בבורסה. שגיא רכש את השליטה בחברה בחודש מאי 2017 לפי מחיר של 345 שקל למניה, כך שהוא ירשום רווח של כ-300 מיליון שקל על השקעתו.

קבוצת דלק התאוששה במסחר היום, זאת לאחר תקופה ממושכת של ירידות, וייתכן כי המניה הגיעה ל"תחתית". בשבוע שעבר דיווחה הקבוצה על ביקושים גבוהים לאג"ח שהנפיקה, בהיקף של כ-800 מיליון שקל, דבר אשר עשוי להעיד על איתנותה הפיננסית.


התפתחויות במירוץ לרכישת יורוקום: דסק"ש שבשליטת אדוארדו אלשטיין החליטה לעת עתה לפרוש מהמירוץ. מנגד ייתכן ויצטרף מתמודד חדש. ל"גלובס" נודע כי איש העסקים אלברט נאסר בוחן הגשת הצעה לרכישת יורוקום ביחד עם משקיעים נוספים.

ברקשייר הת'וואיי של וורן באפט דיווחה בסוף השבוע על החזקה של 1.8% ממניות טבע. המניה זינקה בניו-יורק ביותר מ-8% ל-21 דולר.

שבוע המסחר בבורסות של ארה"ב ננעל במגמה מעורבת על רקע התפתחויות בחקירה סביב התערבות השלטון הרוסי במערכת הבחירות לנשיאות ב-2016. הפרקליט המיוחד שמונה לחקירה, רוברט מולר, הגיש כתבי אישום נגד 13 אזרחים רוסים ו-3 יישויות משפטיות רוסיות - וגרם לנפילה מיידית של מדדי המניות בוול סטריט.

כתבי האישום מנתצים את טענתו של טראמפ, שכל הדיווחים והטענות על מעורבות רוסית במסע הבחירות ב-2016 אינם אלא קנוניה זדונית של הדמוקרטים, שלא השלימו מעולם עם הפסדם בבחירות.

אולם, כמעט מיד, הודיע סגן שר המשפטים האמריקאי, רוד רוזנשטיין, כי כתבי האישום שהוגשו לא כוללים עדויות לסיוע מודע של אזרחים אמריקאים לרוסים - ובכך ככל הנראה ענה על החשש העיקרי של המשקיעים, לפיו תוצאות החקירה יעידו על מעורבות כלשהי של אנשי טראמפ במאמצים הרוסיים ולפיכך יערערו את השלטון בוושינגטון. בעקבות הודעתו של רוזנשטיין, חזרו המדדים לעליות.

בהמשך לקידוח בפרויקט Grapevine, מודיעין אנרגיה אישרה השתתפותה בביצוע קידוח בפרוספקט נוסף בשטח הפרויקט, אשר תקציבו נאמד כ-5.2 מיליון דולר. הקידוח לפרוספקט Bordeaux, צפוי להתחיל בסוף הרבעון הראשון או בתחילת הרבעון השני ולהימשך כחודשיים. בשבוע שעבר גייסה מודיעין כ-15 מיליון שקל בהנפקת זכויות, והשלימה את מימון תוכנית הקידוחים ל-2018.


יצרנית מדפסות התלת-ממד ננו דיימנשן הודיעה ביום שישי על גיוס של 12 מיליון דולר בהנפקת ADS (איגרות מעקב אחרי מניה הנסחרת בבורסה זרה, כאשר כל ADS מייצגת 5 מניות רגילות). מחיר ה-ADS בהנפקה נקבע על 2 דולר, דיסקאונט של 39% ביחס למחיר הנעילה של המניה יום קודם לכן, ודיסקאונט דומה ביחס למחיר הממוצע מתחילת השנה. בתגובה צנחה המנייה ב-30% במסחר בנאסד"ק ביום שישי, וננעלה במחיר של 2.3 דולר, שמשקף לחברה שווי שוק של 26 מיליון דולר. המניה נסחרת במקביל גם בתל-אביב, והיום היא נחלשה במהלך המסחר ב-16.7%.

חברת הנדל"ן המניב גזית גלוב דיווחה הבוקר כי ביום חמישי האחרון מכרה בארה"ב 1.76 מיליון מניות של חברת הקניונים האמריקאית ריג'נסי סנטרס, בתמורה ל-101 מיליון דולר. מדובר על מכירה של 1.03% מהון מניות של ריג'נסי, שבעקבותיה הצטמצמה האחזקה של גזית גלוב בחברה האמריקאית ל-9.32%.

יוניטרוניקס הנמצאת בשליטת קרן פימי דיווחה על 2 חוזים להקמת חניונים אוטונומיים: תקים שני חניונים אוטונומיים בעיר ניו יורק תמורת כ-24.5 מיליון שקל, ומגיעה ל-5 חניונים בעיר ניו יורק ו-13 בצפון אמריקה.

חברת טלרד נטוורקס מרחיבה את פעילותה בדרום אמריקה. החברה, שהנפיקה מניות לראשונה בבורסה בחודש מאי אשתקד, דיווחה היום כי זכתה במספר פרויקטים בפרו בתחום פעילות המוצרים, הפתרונות והשירותים למפעילי תקשורת, בהיקף של כ-15 מיליון דולר [לקריאה נוספת].

הנפקת עדיקה, הנמצאת בשליטת קבוצת גולף יצאה לדרך. ביום חמישי פרסמה עדיקה טיוטת תשקיף ראשונה לקראת ההנפקה , והשבוע תחל החברה ב"רוד שואו". מניית פוקס יורדת בכ-6%.


עדכון ראשון: 9:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully