וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו לגדול בשקט: שש אסטרטגיות שונות לבעלי עסקים שרוצים יותר

29.4.2018 / 8:09

שימוש במאגר הלקוחות הקיימים, השתתפות באירועים ובתערוכות, התייעצות עם יועץ עסקי ועוד - כך תשרדו מול המתחרים ותקפיצו את העסק שלכם לשלב הבא

הרחבת העסק איננה רק מטרה חשובה. לפעמים היא פשוט הכרחית. לפעמים חייבים לגדול כדי לשרוד מול המתחרים ולפרוח בשוק. אז איך עושים את זה? מה אפשר לעשות כדי להרוויח יותר? איך גורמים לתחלופת לקוחות מהירה יותר? קיבצנו בשבילכם כמה אסטרטגיות.

השתמשו בשוק הלקוחות שלכם

כדי להרחיב את העסק לא חייבים להרחיב את מאגר הלקוחות, אם כי זה לא יכול להזיק. לפעמים התשובה טמונה בלקוחות הקיימים. השתמשו במאגר הלקוחות הקיימים שלכם והציעו לכם שירות חדש, הרחבה של שירות קיים או שדרוג. הם כבר מכירים אתכם ויודעים שאתם נותנים שירות טוב. קל יותר לשכנע לקוחות שכבר קונים את המוצר או את השירות שלכם לקנות מכם מוצרים או שירותים נוספים מאשר לשכנע לקוחות חדשים להצטרף אליכם.

מאגר הלקוחות שלכם יכול לשמש אתכם גם לגיוס לקוחות חדשים. לקוח מרוצה יכול להפיץ את הבשורה בין חבריו ולהביא אל שולחנכם לקוחות נוספים. לאחר כל סיום עסקה בקשו מהלקוח להמליץ עליכם לחבריו או לכתוב עליכם המלצה באתר שלכם או בגוגל. הקפידו לתת ללקוחות שלכם תמריצים מספקים. למשל: עסקה שתיסגר בעקבות המלצה של לקוח לחבר תזכה את הלקוח בחמישה אחוזים מהרווחים.

אשת עסקים קוראת מסמך. ShutterStock
לפעמים מה שצריך כדי לגדול הוא מעט רוח גבית – הלוואה או ייעוץ עסקי/ShutterStock

בקשו סיוע מהבנק

לפעמים מה שצריך כדי לגדול הוא מעט רוח גבית - הלוואה או ייעוץ עסקי. אם אתם מרגישים שאתם לא יודעים בדיוק מה כדאי לכם לעשות או מהן ההוצאות הכרוכות בהרחבת העסק, שבו עם היועץ העסקי של הבנק והוא יעזור לכם להבין מהן האפשרויות שעל הפרק כרגע ואיך הבנק יכול לעזור לכם להתרחב לממדים הדרושים לכם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הגדילו את נתח השוק שלכם

אם מה שאתם מוכרים הוא מוצר פיזי או שירות פיזי, אחת הדרכים להגדיל את נתח השוק היא פתיחת חנויות נוספות, במיקומים חדשים. אם אתם מוכרים שירות וירטואלי תוכלו להקים עוד אתר או להקים חנויות וירטואליות נוספות בפלטפורמות שטרם נגעתם בהן. דרך נוספת היא שימוש בפרסום באינטרנט. אתרו את קהל היעד שלכם ופרסמו את עצמכם בפלטפורמות המתאימות - פייסבוק, אינסטגרם וכיוצא באלו.

תיירת מצלמת סלפי פייסבוק. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אתרו את קהל היעד שלכם ופרסמו את עצמכם בפלטפורמות המתאימות/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

השתתפו באירועים ובתערוכות

אירועי מינגלינג ותערוכות הם הזדמנות נפלאה להכיר את הלקוחות שלכם וחשוב מכך - את המתחרים שלכם. רחרחו והבינו מה המתחרים שלכם עושים שאתם לא, וגם להפך - מהן החוזקות שלכם ביחס אליהם. באירועים כאלו אפשר גם לחתור לשיתופי פעולה עם נותני שירותים משלימים או לגייס לקוחות שלא הכירו אתכם. הטריק היחיד הוא לבחור, מתוך שלל האירועים שמתקיימים, לאן ללכת.

הציעו ללקוחות שלכם מוצרים משלימים

אם אתם מוכרים שירות או מוצר כלשהו - ודאו שיש בהישג ידכם גם את המוצרים והשירותים המשלימים. אם אתם מעצבים גרפיים, דאגו לשיתוף פעולה עם בונה אתרים, אם יש לכם חנות אופניים, מכרו בה גם בגדי רכיבה. מנעו מהלקוחות שלכם התלבטות. ספקו להם את ה-One Stop Shop שהם זקוקים לה. עשו מהעסק שלכם סופרמרקט של מוצרים שבו הלקוח יכול למצוא את כל מה שהוא צריך בתחומכם.

הקטינו את ההוצאות

הגדלת רווחים תלויה בהוצאות ממש כפי שהיא תלויה בהכנסות. הכינו לעצמכם רשימה של ספקים שאתם עובדים איתם והתחילו לברר אם אתם מקבלים מהם את המחיר ההוגן ביותר. אם לא, שווה לנהל אתם משא ומתן על המשך הדרך ואם זה לא מצליח - לחפש ספק אחר.

מה שלא תעשו, חשוב לבחור שניים?שלושה דברים שקל לכם ליישם. ותנו לזה זמן. התוצאות לא יגיעו מיד. ההשקעה תשתלם בטווח הארוך. ודאו שכשהגדילה אכן תגיע תוכלו לעמוד בעומס העבודה החדש שייווצר.

אדריכלית. ShutterStock
ודאו שכשהגדילה אכן תגיע תוכלו לעמוד בעומס העבודה החדש שייווצר/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully