וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה ראשונה: איסור עמלות על כרטיסי קולנוע באינטרנט

20.2.2018 / 17:00

ההצעה אושרה למרות התנגדות בתי הקולנוע. יו"ר ועדת הכלכלה: "אפילו הבנקים לא גובים עמלות באינטרנט - ולא נאפשר שהתופעה תתפשט"; יוזמת ההצעה: "אנחנו במאה ה-21"

צילום:יותם רונן עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: כתבת הצרכנות יצאה לראות את איקאה באר שבע)

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום (שלישי) לקריאה ראשונה את הצעתה של ח"כ תמר זנדברג, לתקן את חוק הגנת הצרכן - ולאסור על גביית עמלה בעסקאות שמבוצעות באינטרנט. לפי ההצעה, לא ניתן יהיה לגבות עמלה בהזמנה באינטרנט שאינה נגבית בעסקה פרונטלית.

הדבר נהוג בעיקר ברכישת כרטיסי קולנוע באינטרנט, עבורן נגבית עלמה שאינה נגבית ברכישה בקופות - והצעת החוק נועדה לשים סוף לתופעה. היו"ר כבל פתח את הישיבה ואמר כי צריך לקדם את ההצעה, כדי למנוע מצב שבו גם גופים אחרים יחלו לגבות עמלה רק עבור שירות באינטרנט.

מנהלת השיווק של רשת יס פלנט, ליעד קרימברג, ביקשה להציג הצעת פשרה. היא ציינה כי רכישת כרטיס באינטרנט מאפשרת להגיע מהבית ישר למקום שמור באולם, מבלי לעבור בקופה - ועל הנוחות הזו נגבית עמלה. "אנחנו מוכנים לאפשר ללקוח לקנות, גם בקופה וגם באינטרנט, כרטיס ללא שמירת מקום; ואם הוא ירצה שמירת מקום - הוא יצטרך לשלם על כך גם בקופה וגם באינטרנט", אמרה.

סמנכ"לית השיווק הבינלאומי של רשת סינמה סיטי, אילה שפירא, ציינה כי כיום 65% מהלקוחות קונים כרטיסים בקופה, וההצעה תאפשר לצרכן לבחור אם לחסוך את שירות הנוחות או לא.

קולנוע רע. ShutterStock
קולנוע/ShutterStock

"זה שיש עוד מקומות שגובים עמלה, זה לא אומר שצריך לחזק את המגמה הזו"

כבל וזנדברג התנגדו בתוקף להצעה, וזנדברג אמרה: "אתם מוכנים להרע את השירות לכל הציבור, ולו רק בשביל להמשיך לגבות את העמלה הזו, שבמאה ה-21 ללא ספק עבר זמנה ובטל קורבנה". כבל הוסיף: "זה שיש עוד מקומות שגובים עמלה באינטרנט, זה לא אומר שצריך לחזק את המגמה הזו".

כבל הסביר כי אפילו הבנקים לא גובים עמלות עבור שירות באינטרנט, והזהיר כי הצעה כזו יכולה להוביל לכך שעוד גופים יאמצו אותה. קרימברג אמרה בתגובה כי אם הצעת החוק תעבור, אז היא תפגע בצרכנים - כי המחיר שכולם משלמים יעלה. ח"כ מיקי רוזנטל הציע לנציגי בתי הקולנוע לשקול הידברות בלב פתוח ובנפש חפצה. ח"כ עבד אל חכים חאג' יחיא אמר כי הוא לא מצליח להבין מה צריך לשלם עמלת אינטרנט.

מנכ"ל סינמה סיטי, אבי אדרי, אמר כי העמלה קיימת בכל העולם ולא מדובר ב"ישראבלוף": "אנחנו חלק מתעשייה בינלאומית שמתנהלת בצורה הזו, המודל העסקי שלנו בנוי על זה, ואם לא נוכל לקחת את העמלה - נהיה בחיסרון. אנחנו לא מסוגלים להתמודד עם המפיצים הגדולים כמו דיסני והאחים וורנר".

ראש הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מיכאל אטלן, אמר כי הרשות כבר הגדירה את ההתנהלות הזו כסחר לא הוגן, אולם לא הצליחה לקדם את ההצעה בממשלה משום שלא הייתה בטוחה שהמהלך הזה יביא להורדת מחירים.

כאמור, הוועדה אישרה את ההצעה לקריאה ראשונה, אך כבל סיכם את הישיבה ואמר כי הוא מקווה שבין הקריאה הראשונה לקריאה השנייה והשלישית תימצא פשרה ראויה. הוא הוסיף כי אין הצעת חוק שלא נשמע בה איום שהיא תביא לעלייה דרמטית של המחירים, ולמרות זאת אין בכוונתו לאפשר מצב של פריצת הסכר כך שמחר חברות נוספות יגבו עמלות בעסקאות באינטרנט.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully