וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בענף האופנה: "כ-80 חברות בתחום נמצאות בסכנת קריסה"

21.2.2018 / 10:06

רגע לפני פתיחת שבוע האופנה, ועל רקע הבקשות להקפאת הליכים של רשתות מובילות בענף, נתונים חדשים של חברת המידע העסקי CofaceBdi מגלים כי מתוך 890 חברות - כ-80 נמצאות בדרגות סיכון 8-10. "מדובר בהחמרה של הסיכון בענף האופנה מאז 2014"

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS על הקשיים בענף האופנה)

יממה לאחר מסיבת העיתונאים שהיוותה את יריית הפתיחה לשבוע האופנה הישראלי, נתונים חדשים שאספה חברת המידע העסקי CofaceBdi מחזקים את המגמה שהתעוררה באחרונה בענף האופנה, לפיה הוא נקלע למשבר. רק בשבוע שעבר נכנסה רשת האופנה הוניגמן להליכי הקפאת הליכים, זמן קצר אחרי שרשת הלואו-קוסט יפו תל אביב נקלעה למצב דומה; וכעת מפרסמת החברה, מקבוצת Coface הבינלאומית שסוקרת את הסיכון בענפים השונים במשק כולו, כי בישראל קיימות כ-80 חברות אופנה הנמצאות בסכנת קריסה.

מדובר הן ברשתות גדולות והן בחנויות עצמאיות וחנויות מעצבים. על פי החברה, מדובר בחברות שנמצאות בדרגות סיכון 8-10, דרגות הסיכון הגבוהות ביותר במדד הסיכון של CofaceBdi (בדירוג של 1-10). יצוין כי סך החברות בענף עומד על 890.

יתרה מכך, מנתוני מדד הסיכון של CofaceBdi עולה כי למעלה מ-68% מהחברות בתחום האופנה נמצאות בדרגות סיכון מעל הממוצע של 7-10, כאשר דרגת הסיכון הממוצעת לענף עומדת כיום על 7.02 - גבוהה משמעותית מדירוג הסיכון הממוצע במשק העומד על 6.75.

בחברה מציינים כי "מדובר בהחמרה של הסיכון בענף האופנה מזה מספר שנים, כאשר בשנת 2014 עמד הסיכון בענף על 6.45 בלבד, מתחת לסיכון המשק שעמד על 6.69. ב-2015 עלה הסיכון בענף ל-6.85, ב-206 הוא עמד על 6.91, וכיום כאמור הוא עומד על 7.02".

דירוג הסיכון בענף האופנה. CofaceBdi,
דירוג הסיכון בענף האופנה/CofaceBdi
"תחום האופנה נמצא כבר מספר שנים במרכזה של מגמת שינויים בטעמי הרכישה של הלקוחות, שמפחיתים את רכישותיהם בסניפים בקניונים לטובת רכישות ברשת - גם מחו"ל"

לדברי תהילה ינאי, מנכל"ית משותפת ב-CofaceBdi, בשבועות האחרונים פורסם שרשתות אופנה בולטות הגישו בקשה להקפאת הליכים. כמו כן, בשנה האחרונה פורסם כי חברות האופנה הגדולות בישראל, ובהן רשתות קסטרו, הודיס, טופ טן ואחרות, מבקשות לצאת מקניונים בולטים מקבוצת עזריאלי, זאת בצל הרווחיות הנמוכה או הפסדים שסניפים אלו תורמים לרשת.

"תחום האופנה נמצא כבר מספר שנים במרכזה של מגמת שינויים בטעמי הרכישה של הלקוחות, שמפחיתים את רכישותיהם בסניפים בקניונים לטובת רכישות ברשת - גם מחו"ל", היא מוסיפה, "בנוסף, דמי הניהול והשכירות במרכזים המסחריים ממשיכים להיות גבוהים, באופן שאינו מאפשר לחנויות רווחיות שמצדיקה את הפעלתן. חלק מהקניונים ומרכזי המסחר במרכזי הערים מגלגלים לשוכרים שלהם את עלויות הארנונה הכבדות של העיריות, כאשר בסופו של דבר אנחנו רואים היום את התוצאות של התהליכים הללו".

ינאי אומרת עוד כי "השנה הייתה תרומה גדולה של האיחור האופנתי של החורף להפסדי רשתות האופנה. הרשתות נוהגות לייצר את הרווחים המשמעותיים שלהן עם תחילת העונה, ולהתחיל בסיילים כמה שבועות לאחר מכן, כאשר את הרווחיות שלהן הם יצרו בתחילת המכירות של הקולקציה. השנה, החודשים הראשונים של עונת החורף היו עוד חמים, מה שפגע במכירות, ולכן חברות האופנה החלו את מכירות החורף ישירות בסיילים, ללא כרית הביטחון הפיננסית של תחילת העונה".

בחברה מדגישים כי מצב הסיכון העסקי של החברות והעסקים משקלל בתוכו, בין היתר, את הפרמטרים הבאים: הכנסות, ותק, מספר מועסקים, חוות דעת עסקית של לקוחות, חוות דעת עסקית של ספקים, מוסר תשלומים, מגמת רווחיות, מצב עסקי של חברות קשורות, היסטוריה עסקית של הבעלים, השוואה למצב של חברות ועסקים מתחרים בענף ועוד.

נועם פרוסט בקמפיין הוניגמן סתיו 2017. רון קדמי,
הפרזנטורית נועם פרוסט בקמפיין סתיו של רשת הוניגמן/רון קדמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully