וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית: דואר ישראל שולח סמס לדואר רשום - במקום לשלוח עד הבית

24.5.2018 / 10:00

קיבלתם הודעה שהחבילה הגיעה לדואר ועמדתם זמן ארוך בתור? מסתבר שיכולתם לחכות בבית לשליח. בקשה לתובענה ייצוגית נגד דואר ישראל חושפת את החוק שהדואר, לכאורה, לא מיישם במקרים של דואר רשום. דואר ישראל: "התביעה טרם התקבלה במשרדי החברה"

עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח על תביעה ייצוגית נגד דואר ישראל במהדורה המרכזית)

תביעה ייצוגית חדשה נגד דואר ישראל טוענת, כי בעוד החברה אמורה לספק חבילות דואר רשום מתחת ל-2 קילו לבית הנמען - היא שולחת אותן ישירות לסניף ומסתפקת בשליחת סמס. הבקשה לתובענה ייצוגית הוגשה בתחילת החודש לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז על ידי עו"ד גלעד מרקמן ממשרד עוה"ד מרקמן את טומשין.

בבקשה נטען שחברת דואר ישראל "מספקת שירותי דואר מכוח רישיון שהוענק לה מטעם מדינת ישראל. דואר רשום הוא אחד משירותי הדואר הנפוצים אותם מספקת". עוד נטען כי החברה "חורגת מחובותיה ומהתנאים אליהם התחייבה במסגרת הרישיון, ולא מבצעת את ניסיון המסירה במען הנמען (...), בכך חורגת מהוראות הדין, פוגעת בחברי הקבוצה, חוסכת לעצמה עלויות יקרות ומתעשרת שלא כדין".

היקף התביעה בשלב זה נאמד במיליוני שקלים. התובעים דורשים לפצות את כל מי שאמור היה לקבל חבילה לביתו - אולם נדרש להגיע לסניף הדואר, וכן לחייב את דואר ישראל לפעול על פי ההיתר שלטענת התביעה קיבלה ממדינת ישראל.

דואר ישראל - חבילות. דואר ישראל,
דואר ישראל/דואר ישראל

מי שמחזיק ברישיון מחויב לנסות למסור את הדואר לכתובת הנמען

עד בתביעה ממשרד עורכי הדין מרקמן את טומשין אמר לוואלה! עסקים שנתקל בתופעה בעצמו. "הזמנתי חבילה מאתר הקניות עלי אקספרס וקיבלתי הודעת סמס לאסוף מהדואר את החבילה", סיפר. "כשהגעתי לפקידה, היא אמרה שזה מיועד לאשתי. הבנתי שהם לא כיוונו אלי ומשהו כאן לא הסתדר לי, אשתי הייתה חייבת לחתום ולכן זה דואר רשום". באותה נקודה הוא החליט לבדוק את לשון חוק הרשיון שניתן לדואר מהמדינה - ומצא שאכן דואר רשום מיועד לבית הנמען.

"חוק הדואר" מגדיר דואר רשום כ"דבר דואר שנשלח באמצעות בעל רישיון, באופן הכולל, בין השאר, רישיון בעת הקבלה, ניסיון מסירה במען הנמען, מסירה כנגד חתימה, לרבות אפשרות קבלת אישור מסירה ומסירת הודעת דואר רשום במקרה שבו לא התאפשרה מסירה כנגד חתימה".

עוד על פי החוק, "הודעה על משלוח דואר רשום שימסור בעל רישיון לנמען ומזמינה אותו לאסוף את דבר הדואר, במקרה שבו לא התאפשרה מסירת דבר דואר רשום במענו כנגד חתימתו". במילים אחרות: מי שמחזיק ברישיון מחויב לנסות למסור את הדואר לכתובת הנמען.

בשורה התחתונה, חבילות דואר רבות, בהן חבילות שמוזמנות מאתרי סחר מקוון בחו"ל, הן במעמד דואר רשום. אולם רוב הצרכנים אינם מודעים לכך. על פי התביעה, המשמעות היא שהדואר אמור לשלוח את החבילות ישירות לבית הצרכן. אז איך בודקים את מעמד החבילה?

יש להיכנס תחילה לאתר דואר ישראל, לעמוד "מעקב משלוחים". בחלונית "חפש מידע על פריט" ניתן להקליד את המספר שהתקבל בהודעת הסמס מהדואר. אם המשלוח הוא דואר רשום, הדבר יופיע בראש העמוד. את הבדיקה ניתן לבצע גם זמן רב לאחר שהחבילה נאספה.

מחברת דואר ישראל נמסר בתגובה: "התביעה טרם התקבלה במשרדי החברה, נאמר את דברנו בבית המשפט".

בקשה לתובענה ייצוגית נגד דואר ישראל 
צילום מסך מאתר הדואר. (צילום מסך מאתר דואר ישראל), צילום מסך
כך תבדקו האם החבילה שלכם היא דואר רשום/צילום מסך, (צילום מסך מאתר דואר ישראל)
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully