וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון פריים דיי: כל מה שצריך לדעת על יום הקניות של ענקית הסחר

יעל געתון והילה ציאון

16.7.2018 / 7:30

חג השופינג של אמזון למנויי הפריים שלה נערך זו השנה הרביעית וגורר אחריו גם את המתחרות לחגיגת המבצעים. מה מציעה הרשת ואיך כדאי להתכונן ליום הקניות הגדול?

אמזון. ShutterStock
אמזון/ShutterStock

בימים האחרונים התעדכנו חובבי הקניות ברשת במבצעי שילוח בחינם של ענקית הסחר המקוון אמזון לישראל, שתחילה התחייבה לשלוח את כלל המוצרים שניתן להזמין מהאתר האמריקאי שלה - אולם מספר ימים לאחר מכן הגבילה את המשלוחים למוצרים בעלי נפח ומשקל גדול. בכך, למעשה, נערכה ליום "אמזון פריים די" (Prime Day) שחל היום (שני), במסגרתו היא מציעה מגוון מבצעים בהנחות משמעותיות - לחברי פריים בלבד.

זו השנה הרביעית בה מתקיים אמזון פריים דיי, אך על פי נתונים שפורסמו במגזין האמריקאי "ביזנס אינסיידר", הוא עדיין רחוק מלהשיג את יום שישי השחור (Black Friday) בהיקף המכירות. בשנה שעברה הוערכו המכירות ביום זה באמזון על מיליארד דולר, בעוד ביום שישי השחור הגיעו המכירות ברשת להיקף של 5.03 מיליארד דולר.

על פי המגזין, יום החג של אמזון גרר אחריו גם את המתחרים לקיים ימי מכירות ומבצעים מסיביים, כאשר בין הרשתות הגדולות אפשר למצוא את טארגט, מייסי'ס וג'יי סי פני. טארגט הכריזה על פתיחת מכירה מיוחדת יום לאחר הפריים דיי (שלישי), במהלכה יוצעו הנחות של 30% על מותגי הרשת, כמו גם על ציוד לתינוקות. מוצרי יופי וטיפוח יימכרו בהנחה של 25%. נזכיר כי ענקית הקמעונאות יצאה לפני כשנה במבצע של משלוחים חינם לארץ הקודש, אולם נתקלה בבעיות ביורוקרטיות ולא הצליחה להתמודד עם מבול ההזמנות ונאלצה לפצות את לקוחותיה הישראלים.

במקביל לאמזון פריים דיי, גם רשת הבגדים וכלי הבית האמריקאית ג'יי סי פני פותחת היום ב-3 ימי מבצע תחת הכותרת "סייבר ביולי". ואילו מייסי'ס הכריזה גם היא על "יום שני השחור ביולי", במהלכו תציע הנחה של 25% על רוב המוצרים באתר שלה. רשת וולמארט תציע אף היא הנחות על חלק מהטלוויזיות אותן היא מוכרת. רשתות אחרות הכריזו כי ישוו את מחירי מוצריהן למוצרים שמציעה אמזון בפריים דיי. בין רשתות אלה ניתן למצוא את הום דיפו, סטייפלס, בסט ביי, ובד בת' אנ ביונד.

טארגט. GettyImages
טארגט/GettyImages

"צריך לשים לב: כל 5 דקות יש עסקאות חדשות"

"צריך לשים לב שכל 5 דקות יש עסקאות חדשות, מה שאומר שאין זמן למצמץ יותר מדי. כל 5 דקות תיכנס כמות נכבדה של מוצרים להנחה משמעותית ישר לחגיגה, וזאת למשך 30 שעות"

"לאמזון יש מגוון אתרים שונים, כאשר כל אחד מהם עובד בנפרד - הן בהיבט של מגוון המוצרים והן בהיבט של התמחור והשירות", מסביר בני בוחניק, מנהל קבוצת הצרכנים בפייסבוק "כזה אני רוצה! I Need it ", "בסופו של דבר, מטרת העל שלה היא להפוך אותנו למנויים בתוכנית הפריים שלה, אך היא מאפשרת חודש ראשון ללא תשלום וללא התחייבות". כאן אפשר להירשם לשירות, ואם מחליטים לא להמשיך מעבר לחודש מתנה - הדבר אינו כרוך בתשלום.

"אמזון פריים די זה היום החשוב ביותר לאמזון והשנה במיוחד", מוסיף בוחניק, "בתחילת 2018 החברה ביצעה שינוי משמעותי בעלויות מנוי הפריים - דבר שגרר הרבה תרעומת בשוק האמריקאי בעיקר. בתחילת השנה הועלו תעריפי המנוי מ-99 דולר לשנה ל-119 דולר לשנה; או מ-9.9 דולר לחודש במנוי חודשי ל-12.9 דולר בתעריף החדש. זאת, לאחר תקופה ארוכה מאוד במהלכה המחיר היה קבוע. לכן הצפי הוא שהשנה באמזון ינסו להוכיח עוד יותר למה שווה להיות חבר מועדון - ובאופן מסורתי - העסקאות הטובות ביותר אמורות להופיע ביום זה".

על פי נתונים של חברת השילוח DealTas, בימי הפריים דיי הקודמים כ-76% מהעסקאות היו משתלמות יותר מאשר בימי המכירות של יום שישי השחור. לדברי יניב קוטר, מבעלי החברה, "מאז שהחל, הפריים די תופס תאוצה ומכפיל עצמו מדי שנה - ואנו רואים כמות משלוחים אדירה בימים שלאחר מכן. לקוחות רבים מבקשים לאחד חבילות על מנת לחסוך עוד יותר".

למעשה, מוסיף קוטר, ב-2017 אמזון הצהירה שיום המכירות היה המוצלח בתולדות החברה, לאחר שמכרה כ-60% יותר לעומת 2016. "צריך לשים לב שכל 5 דקות יש עסקאות חדשות, מה שאומר שאין זמן למצמץ יותר מדי. כל 5 דקות תיכנס כמות נכבדה של מוצרים להנחה משמעותית ישר לחגיגה, וזאת למשך 30 שעות. העסקאות הטובות נגמרות מהר", הוא המוסיף.

אז מה צריך לדעת כדי לצלוח את יום הקניות הזה? הדבר החכם לעשות הוא לצמצם אפשרויות, אומר בוחניק. כדאי לרכז את מה שאתם חושבים שצריך ולהשוות בין המוצרים. "אל תתלהבו מחיתוכי מחיר בדרך של דברים שאתם לא צריכים - אתם לא תגיעו למוצר שרציתם", הוא מדגיש, "השאירו 20%-30% תקציב לבזבוזים מיותרים". בוחניק מוסיף כי רצוי לבצע החלטות מהירות. "אין זמן להתלבט יותר מדי - ראיתם מוצר שרציתם והוא במחיר טוב? אל תחכו. יש מוצרים שלא יחזרו".

חבילות של אמזון. ShutterStock
חבילות של אמזון/ShutterStock

רוצים לקנות רחפן או טלוויזיה בזול? אתם צריכים אישור

ומה לגבי שילוח לישראל? "כאמור, בימים אלה ישנו מבצע שילוח ללא עלות למוצרים בקנייה בסל מוצרים כולל מעל 80 דולר, אולם עדיין לא ידוע אם הוא יימשך במהלך היום כולו. אם כן, מדובר בזיכוי עלות השילוח (בצורת הטבה כספית בחשבונית). בנוסף, אמזון עדכנו את תעריף השילוח הבסיסי (דמי הטיפול הראשוניים בהזמנה) והפחיתו אותם ל 5-6 דולר (תלוי קטגוריה) מתעריף קודם שהיה 8-12 דולר", מציין בוחניק.

בנוסף, יש לשים לב למוצרים שאתם שולחים, המצריכים אישורי ייבוא, משום שלא כל חברה עובדת רק עם ישראל ויכולה לסייע בהנפקת אישורים. כך למשל, גריל הפועל על גז (מגיע ללא גז אך מתחבר לבלון גז) מצריך אישור ייבוא ממכון התקנים. גם מוצרים בעלי אנטנת WiFI שאינם מחשבים/טאבלטים/קינדל/סלולר - כלומר טלוויזיות, מגברים, רחפנים ומקררים חכמים - מצריכים אישור פרטני ממשרד התקשורת כי יש להם אנטנת WiFi.

גם רחפנים מעל 80 גרם מצריכים אישור - של רשות שדות התעופה. סכינים שאינם כלי מטבח/עבודה (כלומר סכינים קפיציות, חרבות, סכיני סמוראי לנוי, סכיני הטלה שזורקים על קירות) מצריכים אישור פרטני ממשרד הכלכלה. כמו כן, חלקי חילוף לרכב מצריכים אישור פרטני ממשרד התחבורה וצמיגים מצריכים אישור ממכון התקנים.

רחפן. ShutterStock
רחפנים במשקל מעל 80 גרם דורשים אישור מיוחד/ShutterStock

היזהרו מניסיונות פישינג או גניבת סיסמאות

אמזון לעולם לא תבקש מכם לשלוח מייל עם סיסמא/אימות סיסמא במייל חוזר. קיבלתם מייל שמתריע לשלוח מייל חוזר עם סיסמא? אל תעשו זאת

בוחניק מדגיש כי ישנם עדיין לא מעט מוצרים שאינם נשלחים לארץ ישירות על ידי האתרים בחו"ל בכלל ועל ידי אמזון בפרט. "המגוון האינסופי של אמזון נגיש כיום לישראלים ואין כמעט מגבלה (למעט מגבלות חוקי היבוא) ליבוא אישי כמעט כל מוצר - גם אם הוא לא נשלח לארץ על ידי המוכר, כלומר אמזון", הוא מסביר.

בוחניק ממליץ ללחוץ על כפתור שיכניס אתכם לרשימת המתנה (Waiting List) אם אתם מעוניינים במוצר שנגמר מהמלאי. "לא מעט אנשים מתחרטים לאחר שביצעו הזמנה", הוא אומר, "הרשימה היא על בסיס סדר כניסה - ככל שתקדימו להיכנס לרשימת ההמתנה, כך יגדל הסיכוי שתצליחו לשים יד על אחד המוצרים".

בנוסף, היזהרו מניסיונות פישינג/גניבת סיסמאות וכדומה ביום זה, מכיוון שזה יום צפוף בפעילות אונליין. לכן חשוב לדעת: אמזון לעולם לא תבקש מכם לשלוח מייל עם סיסמא/אימות סיסמא במייל חוזר. קיבלתם מייל שמתריע לשלוח מייל חוזר עם סיסמא? אל תעשו זאת. כמו כן, אם קיבלתם מייל עם מבצע שנראה כמו של אמזון, עם קישור למבצע במחיר נמוך במיוחד, ודאו שאתם בדומיין של אמזון ולא באתר עם כתובת דומה כמו למשל amaz0n.com, amzon.com, amaon.com.

טיפים קנייה בטוחה ברשת אמזון פריים דיי. Shutterstock, מערכת וואלה!
טיפים לקנייה מובטחת באמזון פריים דיי/מערכת וואלה!, Shutterstock
seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully