וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באינטרנט לא מוצאים איכות כזו": הרומן של הישראלים עם חנויות הסטוק

19.7.2018 / 8:00

הצצה על התור בכניסה לסניף נוסף של אחת מרשתות הסטוק היפניות, שעושות בימים אלה עלייה לישראל, לא מותירה מקום לספקות: אף שקנייה באינטרנט מתחזקת - הקהל הישראלי מצביע ברגליים, בטח כשמדובר במוצרים שעולים עשרות בודדות של שקלים

אבי כהן

(בווידאו: צרכניות ישראליות ברשת היפנית שנפתחה ברעננה)

בשבוע הבא צפויה ענקית הסטוק היפנית-סינית "מיניסו" לערוך מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת הסניף הראשון שלה בישראל בחודש אוגוסט, בתזמון לא מפתיע: אתמול (רביעי) נפתח הסניף השני של המתחרה המרכזית שלה, דייסו היפנית, ברעננה - לאחר שכבר פתחה חנות ראשונה באשדוד. בעוד דייסו מתחילה את דרכה בערי הפריפריה הקרובה, מיניסו מעדיפה להתמקד כבר בשלב הראשון בעיר ללא הפסקה - ותפתח את חנות הדגל בקניון עזריאלי בתל אביב.

הצצה חטופה על התור שהשתרך בכניסה לדייסו רעננה לא הותירה מקום לספקות: אף שקניית מוצרי צריכה באמצעות יבוא אישי באינטרנט (שופינג אונליין) מתחזקת יותר ויותר בקרב הקהל הישראלי, ולראייה ההתנפלות על המבצעים שהציעה ענקית הסחר המקוון אמזון ביום הפריים שלה שלשום - הצרכנים הישראלים ממשיכים להצביע ברגליים. בטח כשמגיעות לארץ הקודש רשתות בינלאומיות, ובעיקר כאלה שמציעות מוצרים בזיל הזול.

כל זאת, למרות שעל פי נתונים שפורסמו באחרונה, ברבעון השני של השנה גדל היקף הרכישות של המוצרים ביבוא אישי באינטרנט בכ-10% בהשוואה לרבעון הקודם, לאחר שהיקף הרכישות נעמד בכ-7 מיליון דולר. אגב, למעלה מ-27% מהעסקאות עלו יותר מ-75 דולר - הסכום המקסימלי הפטור ממס ביבוא אישי מחו"ל. סביר להניח שמי שאוהב לרכוש מוצרים מהסוג שמציעות רשתות הסטוק, יהנה מהעובדה שהוא אינו צריך לבצע חישובים מהסוג הזה בחנויות בארץ.

דייסו יפן קניון רננים רעננה. צילום: יח"צ,
הילדים הם הקונים העיקריים ברשתות הסטוק היפניות/צילום: יח"צ

"מנסים להראות את הסגנון של החנויות ביפן - וזה משהו שחשוב לי"

ההתמכרות לרשתות הסטוק, שמציעות מוצרים בשקלים בודדים ועד עשרות שקלים בלבד, היא זו שהובילה את החברות הקמעונאיות הגדולות להביא לישראל את הרשתות היפניות הזולות

ההתמכרות לרשתות הסטוק, שמציעות מוצרים בשקלים בודדים ועד עשרות שקלים בלבד, היא זו שהובילה את החברות הקמעונאיות הגדולות להביא לישראל את הרשתות היפניות הזולות. אלה הבינו את הרווח הגלום ביבוא מוצרים למדינה, שבה כמעט כל ישראלי שני מודה כי בכל סוף שבוע הוא משתדל לפקוד את אחד מסניפי הסטוק הקרוב לביתו ונוטה לרכוש מוצרים שאינו באמת זקוק להם. השיטה פשוטה: ביפן נעשה הייצור והמחירים נמוכים יותר מאשר בישראל, ולמעשה כאן ישלם הישראלי פי 3 מיפן. בחברות מסבירים שהסיבה העיקרית היא עלויות שינוע (אם כי לא ניתן הסבר מתקבל על הדעת לעובדה שמשלמים כאן פי 1.5 מארה"ב).

למרות זאת, עדיין אי אפשר להתעלם מהעובדה שמוצר ב-10 שקלים מבחינת הצרכן הישראלי הוא מוצר משתלם; במיוחד בימים שבהם מדד המחירים לצרכן ממשיך לטפס, כפי שדיווחה השבוע הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - ונראה כי הממשלה לא ממש מצליחה לטפל ביוקר המחייה מאז החלה את כהונתה לפני 3 שנים. "כישראלית, משתלם לקנות פה", אומרת מבקרת בחנות היפנית, אחרת מוסיפה: "יש כאן הרבה דברים שגם אם הייתי חושבת לחפש באינטרנט, לאו דווקא הייתי מוצאת ברמת האיכות הזו".

מעניין לראות שאת העניין ברשתות הללו, שעושות בימים אלה עלייה לישראל, מרכזים שני פלחי אוכלוסייה עיקריים: חובבי התרבות היפנית וילדים ובני נוער. האחרונים הם המומחים הגדולים בקניות ברשת - ויודעים שאם מוצרים מארץ השמש העולה הגיעו עד לכאן, כנראה שכדאי לקנות אותם. "אני כבר הזמנתי את הפריטים של הרשת הזאת באינטרנט, ועכשיו זה הולך להיות הרבה יותר קל", מספרת מיה, בת 11 מהרצליה, שהגיעה גם היא לפתיחת החנות. יעל, חובבת התרבות היפנית, מסכמת: "ברור שאפשר להזמין את הפריטים ברשת, אבל כאן מנסים להראות את הסגנון של החנויות ביפן - וזה משהו שחשוב לי".

בקבוק מים בצורת משקולת, דייסו יפן. אבי ולדמן,
בקבוקי מים בצורת משקולת/אבי ולדמן
כיסוי עיניים מעוצבים, דייסו יפן. אבי ולדמן,
כיסויי עיניים מעוצבים של דייסו/אבי ולדמן
מגוון כלי כתיבה ואביזרי חזרה לביס בדייסו יפן. יחצ דייסו,
מגוון מוצרי כתיבה/יחצ דייסו
מתקן לאיסוף שיערות במקלחת, 22 יחידות בחבילה, דייסו יפן. אבי ולדמן,
מתקן לאיסוף שערות של דייסו/אבי ולדמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully