וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פפסיקו קונה את סודהסטרים ב-3.2 מיליארד דולר

20.8.2018 / 9:07

תאגיד המשקאות האמריקאי רוכש את החברה הישראלית בעסקת ענק. התאגיד ישלם לסודהסטרים 144 דולר על כל מניה - מחיר המשקף פרמיה של 32% על מחירה

סודהסטרים חתימת הסכם. לנס הפקות,
נשיא פפסיקו הנכנס, רמון לגוארטה, ומנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום, חותמים על ההסכם/לנס הפקות

החברות פפסיקו וסודהסטרים הודיעו היום (שני) על חתימת הסכם במסגרתו תרכוש פפסיקו את כל הון המניות של סודהסטרים, במחיר של 144 דולר למניה במזומן, כלומר, לפי שווי של 3.2 מיליארד דולר. מחיר זה מייצג פרמיה של 32% על המחיר הממוצע המשוקלל של המניה ב-30 הימים האחרונים. העסקה תמומן על ידי פפסיקו באמצעות מזומנים שבקופתה.

"פפסיקו וסודהסטרים הן שידוך מעורר השראה", אמרה יו"ר ומנכ"לית פפסיקו אינדרה נואי. "דניאל וצוות ההנהלה של סודהסטרים בנו חברה יוצאת דופן המאפשרת לצרכנים ליצור משקאות טעימים, תוך צמצום כמות הפסולת המיוצרת. מיקוד זה תואם את חזון ה'ביצועים עם תכלית' ((Performance with Purpose של פפסיקו, הרואה לנגד עיניה יצירה של מוצרים מזינים יותר תוך צמצום ההשפעה על הסביבה. ביחד, נוכל לקדם את החזון המשותף שלנו לעולם בריא וירוק יותר".

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, אמר כי "היום הזה מהווה ציון דרך היסטורי במסע של סודהסטרים ותעודת כבוד לתעשייה הישראלית ולמשק כולו. אני שמח שהפעילות שלנו תישאר בישראל ואף תורחב עם הקמתו של מפעל חדש בנגב. זו גאווה להיות ראש החץ של פפסיקו בהובלת פתרונות בריאים וירוקים, תוך העצמת צרכנים מסביב לעולם. מדובר בחדשות מצוינות עבור הצרכנים שלנו, השותפים הקמעונאיים שלנו, ו-3,000 העובדים שלנו בארץ ובעולם".

סודהסטרים חתימת הסכם  דניאל בירנבאום  ורמון לגוארטה. לנס הפקות,
נשיא פפסיקו הנכנס, רמון לגוארטה, ומנכ"ל סודהסטרים, דניאל בירנבאום, חותמים על ההסכם/לנס הפקות

"גאווה ישראלית זה לא רק הייטק"

בירנבאום הוסיף כי "רכישה זו מוכיחה כי גאווה ישראלית זה לא רק הייטק, אלא גם תעשייה ישראלית אמיתית, הנטועה באדמה ובנויה על הון אנושי, המייצג את המרקם המגוון של החברה הישראלית וחי בכבוד הדדי ודו-קיום. יכולות ההפצה החזקות של פפסיקו, הנוכחות הגלובלית, המו"פ והמומחיות בעיצוב ובשיווק, בשילוב עם קו המוצרים המבודל והייחודי של סודהסטרים יאפשר לסודהסטרים להמשיך ולהתרחב ולהציג חדשנות פורצת דרך".

"סודהסטרים משלימה את מגוון המוצרים של פפסיקו ותואמת את אסטרטגיית הצמיחה שלנו, תוך האצת היכולת של החברה להציע פתרונות ביתיים ומותאמים אישית למשקאות ברחבי העולם", אמר רמון לגוארטה, המנכ"ל והנשיא הבא של פפסיקו. "פפסיקו מוצאת דרכים חדשות וחדשניות להגיע לצרכנים מעבר למשקאות בבקבוקים - החל מחידושים פורצי דרך כמו Drinkfinity, טכנולוגיות ליצירת משקאות עבור תעשיית המזון כמו Spire ועד לתחנות מים Aquafina למקומות עבודה ומכללות. הרכישה של היום עולה בקנה אחד עם אסטרטגיה זו".

הרכישה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות וכפופה להצבעת בעלי המניות של סודהסטרים, לאישורים רגולטוריים מסוימים ולתנאים מקובלים אחרים. השלמת העסקה צפויה עד לינואר 2019.

את סודהסטרים ייצגו בעסקת הרכישה עורכי הדין דן שמגר, ד"ר שחר הדר, אלעד זיו וגל משגב ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ומשרד& Case White. את הרוכשת PepsiCo ייצגו בעסקה בישראל עורכי הדין יאיר גבע, אבירם חזק וגיא כץ, ממשרד הרצוג פוקס נאמן. גולדמן סאקס שימשו כיועצים פיננסיים של פפסיקו במהלך העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully