וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראפיקס, חברת פיתוח תרופות בקנאביס, תימכר לחברת קנאביס קנדית ב-48 מיליון דולר במניות

dkh uhbrc

23.10.2018 / 7:09

ההודעה כי FDS Pharma הקנדית תרכוש את החברה הישראלי דווחה אתמול זמן קצר לפני סגירת המסחר בארה"ב. ד"ר אשר שמואלביץ', יו"ר ומנכ"ל זמני בתראפיקס: "המחקר בתראפיקס כולל תוכנית פיתוח תרופות שיכולה להוביל לגילויים חדשים ופורצי דרך לתועלת האנושות"

קנאביס רפואי. ShutterStock
קנאביס רפואי/ShutterStock

חברת תראפיקס המפתחת תרופות על בסיס קנאביס, אשר נסחרה בתל אביב ובנאסד"ק עד שנמחקה מן המסחר בתל אביב, הודיעה כי תירכש על ידי FDS Pharma הקנדית. הרכישה היא תמורת 48 מיליון דולר במניות FSD, הנסחרות בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב (OTC) ובבורסה האלטרנטיבית הקנדית CSE. המחיר למניית תראפיקס בעסקה עומד על 13.7 מיליון דולר, פרמיה של 211% לעומת מחיר מניית תראפיקס במסחר אתמול. בשנה האחרונה איבדה תראפיקס 19% ממחיר מנייתה.

ההודעה דווחה אתמול זמן קצר לפני סגירת המסחר בארה"ב. מניית תראפיקס עלתה אתמול 3% והחברה הגיעה לשווי של 15.4 מיליון דולר, ולאחר המסחר עלתה המניה עוד 58%. מניית FDS ירדה 19.6% בעקבות ההודעה, והחברה נסחרת לפי שווי של 489 מיליון דולר.

FSD היא חברה קנדית אשר מייצרת ומפיצה מוצרי קנאביס לשוק הקנדי הרפואי והבידורי. תראפיקה אשר אינה מגדלת ואינה מייצרת קנאביס, עוסקת לעומת זאת במחקר רפואי סביב רכיבים מסוימים בקנאביס, אותם היא מפתחת כתרופות למחלות מסוימות. המוצר המוביל של החברה נועד לטיפול במחלת טורט. הוא נמצא בניסוי שלב IIa באוניסרסיטת ייל במימון החוקר, ומתוכנן להיכנס לניסוי יעילות רחב יותר במימון החברה בקרוב. כמו כן נבחן המוצר לטיפול בבעיות שינה.

FDS מסרה כי רכישת הידע של תראפיקס יאשר לה להגיע למסחר בבורסות ציבוריות מובילות ולגייס משקיעים איכותיים בפרופיל גבוה ומשקיעים אסטרטגיים. עוד מסרה FDS כי במקביל למוצרים של תראפיקס, גם היא עצמה מפתחת מוצרי ערך מוסף גבוה משלה, לטיפול במחלות כמו כאב כרוני, פיברומיאלגיה ומעי רגיז.

אישור בעלי המניות של שני הצדדים דרושה לשם השלמת העסקה.

ד"ר אשר שמואלביץ', יו"ר ומנכ"ל זמני בתראפיקס, ומי שבחר את האסטרטגיה של החברה כחברת קנאביס (לפני כן הייתה חברת פיתוח תרופות בשם נסווקס, שעברה מספר גלגולים עד שהגיעה לידי שמואלביץ'), אמר היום כי: "המחקר שלנו בתראפיקס כולל תוכנית פיתוח תרופות שיכולה להוביל לגידוליים חדשים ופורצי דרך לתועלת האנושות והרפואה. אנחנו נלהבים להצטרף ל-FSD פארמה, אחד הגופים הצומחים והחדשניים בסקטור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully