וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל חתמה על הסכמי מסגרת חדשים לאספקת אשלג בסין

קובי ישעיהו

8.11.2018 / 12:25

בסך הכל יצרנית הדשנים והמינרלים תספק כ-3 מיליון טון לשלוש שנים, עם אופציה להגדלת הכמות ב-750 אלף טון. מחירים לכמויות ייקבעו בהתאם למחירי האשלג שיהיו מקובלים במועד האספקה הרלוונטי בשוק הסיני

מפעלי ים המלח. דיויד סילברמן, GettyImages
מפעלי ים המלח/GettyImages, דיויד סילברמן

לאחר שבחודש שעבר חתמה יצרנית הדשנים והמינרלים כיל על חוזים חדשים לאספקת אשלג ללקוחות בסין עד חודש יוני 2019, חתמה אמש (ד') החברה על הסכמי מסגרת חדשים מול לקוחות בסין לאספקת אשלג בשנים 2019-2021. מדובר בחידוש להסכמים שנחתמו לפני כ-3 שנים, כשהפעם גדלו הכמויות שכיל תספק בכ-8.1% לעומת ההסכמים הקודמים, ובסך הכל כ-3 מיליון טון לשלוש שנים (מיליון טון אשלג לשנה לעומת 925 אלף טון בהסכמים הקודמים) עם אופציה להגדלת הכמות ב-750 אלף טון. המחירים לכמויות שיסופקו על-פי הסכמי המסגרת, ייקבעו בהתאם למחירי האשלג שיהיו מקובלים במועד האספקה הרלוונטי בשוק הסיני.

כאמור, לאחר עיכוב של כשלושה חודשים, באמצע אוקטובר חתמה כיל על חוזים חדשים לאספקת אשלג ללקוחות החברה בסין. כיל, אותה מוביל המנכ"ל רביב צולר, תספק ללקוחות בסין אשלג בהיקף של 905 אלף טונות, עם אופציה להגדלת האספקה ב-375 אלף טון נוספים, עד לחודש יוני 2019. המחיר עליו סוכם, 290 דולר לטון אשלג, גבוה ב-26% (60 דולר) לעומת המחיר שנקבע בחוזים קודמים שחתמה כיל מול לקוחותיה בסין בשנה שעברה. ההיקף הכספי של הסכמי המסגרת הנוכחיים שנחתמו לשלוש השנים הבאות, לכן, עומד על כ-870 מיליון דולר לפי המחירים בשוק כיום.

ירדה בהכנסות, זינקה ברווח

לפני שבוע סיכמה כיל את הרבעון השלישי של 2018 עם עלייה של 53% ברווח הנקי לעומת הרבעון השלישי אשתקד, לרמה של כ-129 מיליון דולר. בשורה העליונה דיווחה כיל, הנמצאת בשליטת החברה לישראל של עידן עופר, על ירידה של 4.8% בהכנסות הרבעוניות לכ-1.37 מיליארד דולר, על רקע העיכוב בחתימת חוזים לאספקת אשלג מול לקוחות בסין וגם בהודו.

השורה התפעולית הצביעה על שיפור של כ-9% לעומת הרווח התפעולי ברבעון המקביל לכ-196 מיליון דולר.

כיל נהנתה ברבעון החולף ממחירי דשנים גבוהים יותר: עלייה של 51 דולר במחיר של טון אשלג לעומת הרבעון המקביל לכ-286 דולר, כמו גם התייקרות של 12%-31% במחירי טון סלע פוספט ודשנים וחומצות מבוססי פוספט. עליות מחיר אלה קיזזו את ההשפעה השלילית של כמויות מכירה נמוכות יותר ועלויות גבוהות יותר של חומרי גלם, אנרגיה והובלה (על רקע עליית מחירי הנפט והדלקים). מניית כיל, הנסחרת בתל אביב וניו יורק, עלתה בשנה האחרונה בכ-60% ושוויה של החברה הגיע לכ-29.5 מיליארד שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • כיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully