וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי אבולעפיה חשוד בהתחמקות מתשלום מס בעשרות מיליוני שקלים

אלה לוי וינריב

18.12.2018 / 11:43

איש העסקים וליד אבו אלעפיה נעצר ושוחרר בערבות בחשד להתחמקות מתשלום מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים והתחמקות מגילוי נכסיו במשך שנים

מאפיית אבולעפיה. ראובן קסטרו
אבולעפיה/ראובן קסטרו

בעלי מאפיית אבולעפיה המפורסמת מיפו, איש העסקים וליד אבו אלעפיה, חשוד בהתחמקות מתשלום מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים והתחמקות מגילוי נכסיו במשך שנים.

כמפורט בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב על-ידי חקירות מס הכנסה תל-אביב, אבולעפיה מחזיק במספר רב של עסקים ונכסים, בהם מאפיית אבולעפיה ביפו, מתחם אמבסדור ונכסי נדל"ן נוספים.

בעקבות מידע שהתקבל מפקיד שומה תל-אביב 4 בחשד להתנהלות פלילית של החשוד ובני משפחה נוספים, בגינה התחמק מתשלום מס במשך שנים רבות, פנתה היחידה החוקרת למספר מדינות בעולם, באמצעות היחידה למיסוי בינלאומי ברשות, על-מנת לקבל מידע מרשויות מס זרות אודותיו.

המידע שהתקבל הוביל לפתיחת חקירה, שהפכה אתמול (ב') לגלויה, כאשר החל משעות הבוקר הגיעו חוקרי היחידה מלווים בשוטרים מיחידת להב 433 לביתו של החשוד, לבתיהם של בני משפחה נוספים, למשרדי מייצגיו של החשוד ולחלק מעסקיו של החשוד, ערכו חיפושים ותפסו מסמכים וחומרי מחשב. במהלך היום נחקרו באזהרה במשרדנו החשוד ובני משפחה נוספים.

על-פי הבקשה שהוגשה לבית המשפט, בשנת 2010 התגלע סכסוך בין החשוד לבני משפחתו, שהוביל אותם לדיונים משפטיים לצורך הסדרת הבעלות על נכסיהם. הבעלות נקבעה בפסיקות של בית המשפט, שהאחרונה בהן הייתה בבית המשפט המחוזי בתל אביב מה-25 בדצמבר 2014.

על-פי החשד, בסיוע אחד מאחיו השתלט החשוד על נכסים השייכים לבני משפחתו האחרים, נכסים אשר לא דווחו בהצהרות ההון שלו לאורך השנים. אחד מהנכסים הוא מתחם אמבסדור שבטיילת תל-אביב, שעל-פי החשד מוחזק על-ידי חברה הולנדית אשר כבר אינה קיימת משנת 2013. על אף עובדה זו החשוד המשיך להציג מצג שווא לרשות המסים לפיו החברות הזרות פעילות ומחזיקות בנכס, כאשר פירוקן של החברות הזרות מהווה מכירה אשר גוררת רווח הון של עשרות מיליוני שקלים.

עוד עלה חשד כי החשוד ובני משפחתו מחזיקים בחשבונות בנק זרים שלא דווחו לרשות המסים. בנוסף, ממידע שהגיע מרשות המס האמריקאיות עלה כי החשוד קיבל דיבידנד במשך שנים מחברה זרה שבבעלותו, בסכום של כ-250,000 דולר, שלא דווח.

בית המשפט נעתר לבקשת היחידה החוקרת ושחרר את אבולעפיה בתנאים מגבילים, בהם, בין היתר, ערבות אישית בסך 300,000 שקל, ערבות צד ג' בסך של 200,000 שקל הפקדת מזומן בסך 100,000 שקל ועוד.

*** חזקת החפות: וליד אבו אלעפיה לא הורשע בכל עבירה, ועל כן הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות. החקירה נגדו נמצאת בראשיתה, ויש לזכור כי חשודים הם בחזקת חפים מפשע, כל עוד לא הורשעו בדין.

  • עוד באותו נושא:
  • אבולעפיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully