וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המתקפה בערב הסעודית, מחירי הנפט מזנקים במעל 10%

16.9.2019 / 7:31

מתקפת המל"טים על מתקני הנפט הסעודיים בשבת הכריחה את הממלכה לחתוך את תפוקת הנפט שלה, מה שמקפיץ את מחיר הנפט הגולמי מסביב לעולם

תמונת לוויין שמתעדת את העשן ממתקן הנפט באל-בקיק, ערב הסעודית, 14 בספטמבר 2019. רויטרס
תמונת לוויין שמתעדת את העשן ממתקן הנפט באל-בקיק, ערב הסעודית, 14 בספטמבר 2019/רויטרס

מחירי הנפט הגולמי מזנקים ביותר מ-10% לאחר המתקפה המאורגנת בשבת על מתקני נפט משמעותיים מאוד בלב תעשיית הנפט של ערב הסעודית. המתקפה הכריחה את הממלכה לחתוך את תפוקת הנפט שלה ב-50%.

התקפת מל"טים על תשתיות נפט בערב הסעודית , בשבת חוללה נזקים כבדים בשני מתקני נפט גדולים במדינה - אחד מהם הוא הגדול ביותר בעולם - וגרמה לקיצוץ יותר של מ-50% מתפוקת הנפט היומית שלה. אנליסטים מצפים עתה לעלייה חדה במחירי הנפט.

שני המתקנים שנפגעו מפיקים יחדיו 8.45 מיליון חביות נפט ביום. חברת אראמקו, בעלת השליטה על תשתיות הנפט בערב הסעודית, הודיעה על "השעיית" התפוקה של 5.7 מיליון חביות ביום. כמות זו מהווה כ-6% מתפוקת הנפט העולמית. אראמקו מסרה כי אינה יודעת מתי יחזרו המתקנים לפעולה סדירה.

המורדים החותים בתימן, שנהנים מתמיכה מסיבית של איראן ומהווים למעשה זרוע צבאית שלה, כמו חיזבאללה, נטלו על עצמם את האחריות להתקפה. על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית, ביצעו את ההתקפה עשרה מל"טים. זו ההתקפה ההרסנית ביותר של החותים בערב הסעודית במשך ארבע שנות המלחמה בינה לבין המורדים והיא מעוררת ספקות לגבי יכולתה של הממלכה להגן על התשתיות הקריטיות שלה.

הבוקר (ב') נפט גולמי מסוג ברנט מזנק ב-11.1% ל-66.91 דולר לחבית. נפט גולמי מסוג מערב טקסס מזנק ב-9.86% ל-60.26 דולר לחבית.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הנפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully