וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בסודהסטרים נחקרו בחשד לשימוש במידע פנים

אלה לוי-וינריב

23.9.2019 / 20:45

מדובר בחשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים סביב רכישת החברה על ידי פפסיקו

מפעל סודה סטרים, מעלה אדומים. ינואר 2014. רויטרס
מפעל סודהסטרים/רויטרס

רשות ניירות ערך פתחה בחקירה נגד בכירים בחברת סודהסטרים בחשד לביצוע עבירות של שימוש במידע פנים סביב רכישת החברה ע"י חברת PepsiCo, Inc ("פפסיקו").

סודהסטרים עוסקת בייצור מכשירים ביתיים להכנת משקאות מוגזים וסירופים להעשרת המשקה. החקירה סובבת נגד בכיר בחברה ומקורבת לו החשודים בעבירות הפרת אמונים, עבירות מידע פנים ועבירת שיבוש מהלכי משפט.

עפ"י החשד, מסר הבכיר בסודהסטרים, שהנו איש פנים מתוקף תפקידו הבכיר בחברת סודהסטרים, מידע פנים לקרובתו, אשר פעלה במניות סודהסטרים תוך שימוש אסור במידע פנים זה.

בדצמבר האחרון השלימה חברת פפסיקו את הרכישה של סודהסטרים. פפסיקו שילמה 3.2 מיליארד דולר עבור הבעלות המלאה על החברה. מחיר המניה בעסקה נקבע על 144 דולר, ששיקף בעת הדיווח על העסקה פרמיה של 11% על מחיר המניה של סודהסטרים בנאסד"ק.

מידע הפנים מתייחס לדיווח מהותי וחיובי של החברה מיום 01.08.2018 שהתייחס לתוצאותיה הכספיות החיוביות לרבעון השני לשנת 2018, ולדיווח מיידי מהותי וחיובי של החברה מיום 20.08.2018, ביחס למידע אודות רכישת החברה על ידי פפסיקו, בעקבותיהם עלה שער מנית החברה בשיעור חד.

על פי החשד, השתמשה המקורבת לבכיר בסודהסטרים במידע הפנים שנמסר לה ממנו, ורכשה את מניות החברה בהיקף של מאות אלפי שקלים טרם פרסום הדיווחים האמורים. על פי החשד בעקבות פעילות אסורה זו גרפה המקורבת רווחים כספיים אסורים בחשבונה בסך כולל של של כ-156 אלף שקל.

כמו כן, עלה חשד דומה של שימוש במידע פנים גם כלפי פעילות קודמת של המקורבת במניות סודהסטרים, טרם דיווח חיובי של החברה מיום 15.02.2017 אודות תוצאות דוח תקופתי ושנתי של החברה לשנת 2016, בעקבותיו עלה שער המניה בשיעור חד. על פי החשד בעקבות פעילות אסורה זו גרפה המקורבת לבכיר בסודסטרים רווחים כספיים אסורים בחשבונה בסך כולל של כ-28 אלפי שקלים.

לאחר השלמת עסקת המיזוג עם פפסיקו, נמחקו מניות החברה מן הרישום למסחר בבורסה בת"א. השניים נחקרו היום ובתום החקירה הובאו לבית משפט השלום לדיון בתנאי שחרורם מהחקירה בתנאים מגבילים.

שמם של החשודים אסור לפרסום בשלב זה לאחר שבית המשפט נעתר לבקשתם והטיל צו איסור פרסום על השמות ועל פרטים מזהים של החשודים.

בעניינו של הבכיר בחברת סודה סטרים צו איסור הפרסום יפוג מחר, בשעה 16:00, אלא אם כן, תתקבל החלטה המאריכה את תוקף הצו.

בעניינה של החשודה - קיים צו איסור פרסום עד לתאריך 3.10.2019 בשעה 12:00 או עד להחלטה אחרת המאריכה את תוקף הצו.

****חזקת החפות. הנחקרים הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים. הם לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully