וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזק עסקים יומי: המפגש המסקרן בתערוכת CES

עודכן לאחרונה: 13.1.2021 / 12:05

פרופ' אמנון שעשוע ותומאס פרידמן בסלון אחד למרות אלפי ק"מ שמפרידים ביניהם, יבוא קנאביס רפואי עצום לישראל, פיצ'ר חדש בפייסבוק ועוד. כל מה שקורה בעולם העסקים היום

הפיתוח החדש של מובילאיי/יח״צ

בין הבחירות לסגר, מתקיימת השבוע תערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם - CES במתכונת וירטואלית, אחד המופעים המעניינים יהיה הערב באירוע של מייסד ומנכ"ל מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, והעיתונאי תומאס פרידמן, בו ייראה שהשניים יושבים האחד ליד השני למרות מרחקם האדיר שכן האחד בישראל והשני בארה"ב תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת.

שעשוע, אשר נחשב למומחה עולמי בנושא הראייה הממוחשבת והבינה המלאכותית, יציג את התחזיות שלו להתפתחות הטכנולוגיה בעולם וכיצד היא עתידה לעצב את חיינו בשנים הקרובות.

כמו כן, הכריזה השבוע מובילאיי במופעים השונים ב-CES כי בשנה הבאה תפעיל בתל אביב 100 מוניות ללא נהג ושב-2025 צרכנים כבר יוכלו לרכוש רכבים אוטונומיים.

אמנון שעשוע ותומאס פרידמן. מובילאיי,
אמנון שעשוע עם תומאס פרידמן/מובילאיי

חברת הקנאביס הרפואי טוגדר מודיעה היום כי קיבלה היום לארץ משלוח של כ-1.7 טון קנאביס רפואי המורכב ביו היתר מזנים עשירי THC המיועדים לשוק המקומי. התוצרת, המגיעה ממתקן הייצור של החברה באוגנדה, מבוקשת מאוד בישראל והחברה מעריכה כי זהו המשלוח הגדול ביותר של קנאביס רפואי שהגיע לישראל עד היום - ואחד הגדולים בעולם.

בטוגדר מעריכים שווי מכירה הנע למעלה מ-20 שקלים לגרם, כך שיחד עם מגוון הזנים האיכותי הגדל באקלים מעולה לקנאביס רפואי, הצפי הוא לרווח גולמי של עשרות מיליוני שקלים.

כיום, תוצרת טוגדר נמכרת בבתי המרקחת בארץ, לרבות רשת סופר פארם והיא אף מחזיקה בהסכמי שיווק והפצה בלעדיים עם רשת הפארמה גוד פארם וחברת שירותי הרפואה שראל. לאחרונה הודיעה החברה כי מפעלה המקומי באיזור אשקלון קיבל אישור עמידה במבדק תשתיות לצורך עמידה בתקן IMC-GMP של היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות. לאחר ההפעלה ועם המעבר לייצור עצמי ללא מעורבות צד שלישי - צפויה עליה נוספת ברווחיות החברה.

מנכ"ל טוגדר, ניסים ברכה: "טוגדר ממשיכה בפועלה לשנת הפריצה 2021 למימוש האסטרטגיה העיסקית של החברה למעורבות בכל שרשרת הערך. הגברת הנוכחות בשוק, יכולותינו לייצר ולשווק משלוחים בהיקף היסטורי, והמשך פעילות הגידול והפיתוח המקומית בחווה לצד הסכמי המסחר שחתמנו - מהוות נקודות הציון בהפיכת החברה לשחק מוביל בשוק הקנאביס הרפואי המקומי והגלובלי".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
משלוח קנאביס רפואי. יחצ,
צפי לרווח גולמי של עשרות מיליוני שקלים. משלוח הקנאביס מגיע/יחצ

פייסבוק מציגה שורת חידושים לכלי Access Your Information, שמטרתם להנגיש לאנשים את המידע האישי שלהם אשר מצוי על גבי הפלטפורמה. הכלי, שהושק ב-2018, מאפשר לאנשים לגשת למידע שלהם, להוריד אותו ולהעביר אותו לשירותים אחרים - העדכונים שמושקים היום נועדו להפוך את המידע לזמין יותר וקל להבנה, בהתבסס על ממצאיו של מחקר פנימי שבחן כיצד ניתן לשפר את חוויית השימוש בפיצ'ר.

עד כה, נתוניהם של אנשים הוצגו תחת שתי קטגוריות מרכזיות - המידע שלך והמידע עלייך. מעתה, הנתונים יוצגו בחלוקה לשמונה קטגוריות מרכזיות: הפעילות שלך בפייסבוק, חברים ועוקבים, העדפות, מידע אישי, מידע שהוזן בפלטפורמות, מידע על פרסומות, אפליקציות ואתרים מחוץ לפייסבוק, בטיחות ופרטי התחברות למשתמש. הקטגוריות הללו יחולקו גם הן לתתי-קטגוריות, על מנת להפוך את המידע לנגיש יותר. לשם כך, פייסבוק גם הוסיפה פונקציית חיפוש שתאפשר לאנשים לאתר את הנתונים הרלוונטיים באמצעות חיפוש מהיר ומילות מפתח.

כמו כן, הכלי יציג מעתה מידע נוסף אודות הפרסונליזציה בפייסבוק, ויפרט את האופן שבו פייסבוק הופכת את חוויית הגלישה למותאמת יותר. כך למשל, אנשים יוכלו להבין מדוע הם נחשפים למודעות מסוימות גם דרך הכלי, ולא רק דרך לחצן "מדוע אני רואה מודעה זו?" שמופיע תחת כל מודעה.
הכלי המעודכן כבר זמין למשתמשי אנדרואיד ו-iOS ויוטמע באופן הדרגתי בכלל הפלטפורמות. פייסבוק ממשיכה לעדכן ולשדרג את הכלים השונים, בשאיפה לספק לאנשים דרך נוחה לגשת לנתונים שלהם ולהבין אותם טוב יותר. הגישה למידע מתאפשרת דרך מרכז העזרה של פייסבוק.

פייסבוק הודיעה אמש גם על הצטרפותו של רוי אוסטין (Roy Austin) כסמנכ"ל זכויות האזרח, תפקיד חדש שבמסגרתו יקים צוותים ייעודים לעיסוק בנושאים אלו. רוי מצטרף לפייסבוק עם יותר מ-25 שנות ניסיון כעורך דין לזכויות אזרח וכפרקליט מוערך, לאחר שמילא מספר תפקידים בכירים הן במגזר הפרטי והן בציבורי.

במעמד המינוי, אמר רוי כי "הטכנולוגיה משחקת תפקיד משמעותי בכל חלק וחלק מחיינו, לכן חשוב שתשמש לתיקון השנאה והאפליה ההיסטורית של קבוצות אוכלוסייה רבות".

seperator

כחלק מהתמודדות התעשייה עם משבר הקורונה ועל מנת לסייע למפעלים וארגוני תעשייה להתייעל, להיות חדשניים יותר ולהגביר את כושר התחרות שלהם, השיקו חברות הטכנולוגיה מטריקס, מיקרוסופט ו-PTC, יחד עם חברות הייעוץ והניהול Aviv AMCG ופרוגרמה את תוכנית INDUSTRY 5 - תוכנית מעבר לתעשייה חכמה. התוכנית מיועדת למפעלים המעוניינים להטמיע תהליכים מתקדמים ואפשרויות טכנולוגיות חדשניות על מנת לייעל את עבודת היצור שלהם, במטרה לשפר ולהגדיל את החדשנות בתעשייה הישראלית. במסגרת התוכנית, המפעלים המשתתפים יזכו לקבל ליווי אישי ותוכנית עבודה מותאמת להטמעת כלים וטכנולוגיות חדשניות, בהשקעה כספית מינימלית עם הגדרת החזר השקעה ואפשרויות סבסוד מסוימות מטעם המדינה.

השירות המסופק למפעלים כולל ליווי אסטרטגי, לצד ליווי טכנולוגי חדשני על ידי מטריקס, מיקרוסופט והשותפות הטכנולוגיות. התוכנית תספק בין היתר שירותי הכשרה של מובילי הארגונים בשיטות טכנולוגיות חדישות לשיפור ייצור, צמצום פחת ועוד, ותטמיע שיפור של היעילות התפעולית במערכי ייצור לאורך שרשרת האספקה. כמו כן, ישולבו כלים וטכנולוגיות חדישות במפעלים המשתתפים בתוכנית ויוענק סיוע בהגשה לקבלת מימון במסגרת תוכניות חדשנות במפעלים.

על מנת להיכלל בתוכנית יש לעבור תהליך ראשוני של בדיקת התאמה, לאחריו יתבצע מחקר מקיף על צרכי הארגון ומתוך מסקנותיו ייבחרו הטכנולוגיות והכלים המתקדמים והמתאימים ביותר לארגון. הטכנולוגיות בהן ייעשה שימוש במסגרת התוכנית נותנות מענה בעולמות שונים, וביניהן ניתן למצוא מערכים מבוססי IoT לשליטה ובקרה על מכונות, BI ואנליטיקה, מערכות תחזוקה מונעת, טכנולוגיות ליווי והכשרת עובדים במציאות רבודה, ועוד.

ההשתתפות בתוכנית מסייעת למפעלים להתקדם לדור הבא של התעשייה. המהפכה התעשייתית הרביעית Industry 4.0 בה אנו מצויים כיום מאופיינת בשילוב של טכנולוגיות המטשטשות את הקווים בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי והביולוגי, אשר מסוגלות באמצעות למידת מכונה לשפר את ביצועיהן ומאפשרות להגיע ליכולות עיבוד חסרות תקדים, להגדיל את נפח האחסון, ולהשתמש בכלים לניתוח מידע, ובתקשורת נתונים. היכולות הללו רק ילכו ויגדלו בזכות פריצות דרך טכנולוגיות המתרחשות מידי יום בתחומים שונים כמו בינה מלאכותית, ננוטכנולוגיה, מדפסות תלת ממד, כלי רכב אוטונומיים וכו'. המעבר לעידן החדש יאפשר למפעלים להשתמש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר במטרה לשפר משמעותית את יכולות הייצור והניהול שלהם.

יריב ענבר, מנהל חדשנות עסקית במטריקס, אמר: "תכנית Indstury5 מהווה גשר בין הכלים והטכנולוגיות המתקדמות ביותר לבין מפעלי התעשייה השונים, ומעניקה להם הזדמנות ייחודית לנצל את הידע האסטרטגי של המכון לייצור מתקדם וחברות המתמחות בניהול והובלת פרויקטים טכנולוגיים. מדובר בתהליכים בעלויות גבוהות, שכעת עשויות להיות ממומנות בעשרות אחוזים על ידי המדינה עבור מפעלים שיימצאו מתאימים. אין לי ספק שהמפעלים שייקחו חלק בתוכנית יופתעו לגלות עד כמה השימוש בכלים ובטכנולוגיות מתקדמות מסייע להם לייעל את מערך הייצור ולהגדיל את התפוקה".

יריב ענבר. ראובן קפוצ'ינסקי,
יריב ענבר (צילום: ראובן קפוצ'ינסקי)/ראובן קפוצ'ינסקי

אחת ההנאות של ישראלים המטיילים באירופה בחורף היא אכילת האוכמניות למיניהן הנפוצות בשווקים ובחנויות בתקופה זו. השנה אמנם לא ניתן לטייל בשווקים של לונדון או פאריז, אבל ניתן יהיה לאכול בארץ אוכמניות "כחול לבן" הגדלות ברמת הגולן.

"כרמל בלוברי", שבבעלות קבוצת אמפא, עין זיוון ונטור, החלה בימים אלה בשיווק אוכמניות טריות בישראל. זאת במקביל לייצוא אוכמניות ישראליות לדובאי ולמדינות אירופה. האוכמניות הגדלות ברמת הגולן הינן מזן אוסטרלי, זן הנחשב לגדול ולעשיר במיוחד בטעם, הנמכר בחנויות האקסקלוסיביות באירופה. על פי הערכת החברה, היקף היבול השנה צפוי לעמוד על כ-100 טונות של אוכמניות, כאשר כ-40% מהתוצרת מיועדים לייצוא.

האוכמניות נחשבות ל - Super Fruit נוגד חימצון ועשירות ברכיבים בריאים כמו נחושת, אשלגן, מגנזיום, ויטמינים וסיבים תזונתיים. בנוסף, האוכמניות מכילות פיגמנטים בצבעי הסגול-כחול המחזקים את כלי הדם וכן הן מסייעות להורדת הכולסטרול.

האוכמניות של "כרמל בלוברי" מגודלות בדרום רמת הגולן תוך ניצול מזג האוויר הקר יחסית, המתאים לגידולים מסוג זה. החווה משתרעת, בינתיים, על שטח של כ-80 דונם ונחשבת לגדולה במזרח התיכון, כאשר הגידול נעשה באמצעות חקלאות מדייקת ומתקדמת. לדברי יואב שור, מנכ"ל "כרמל אגרקסו", "שיחי האוכמניות גדלים בעציצים המכילים מצע מנותק מהקרקע. השתילים מנוטרים באמצעות סנסורים של בקרת אקלים, מים, דשן, חומצה ועוד. בכך ניתן לקבל תמונת מצב עדכנית של השתילים והתאם להעניק להם טיפול את הטיפול המיטבי על מנת שיפיקו 6-8 קילוגרמים של פירות, כל אחד".

השתילים אינם עוברים ריסוס בשום שלב של הגידול. ההדברה נעשית באמצעות שימוש בהדברה ביולוגית על מנת לנטרל מזיקים ועל מנת לשמור על השתילים והפירות נקיים ממזיקים ומחלות. "זאת בניגוד לאוכמניות המיובאות ארצה מחו"ל העוברות אידוי במתיל ברומיד למניעת כניסת מזיקים לישראל", אומר שור. גם הפריית הפרחים נעשית בתהליך טבעי לחלוטין. לצורך כך הוצבו במקום כוורות ייעודיות ונעשה שימוש בדבורי דבש ובדבורי בומבוס, דבורים גדולות ורחבות המשמשות להאבקה.

בשל אופי הגידול, האוכמניות מבשילות על השיח במדורג, כך שבזמן הקטיף יש לעבור על כל אחד מהשיחים ולקטוף רק את האוכמניות הבשלות באותו היום. בשל כך הקטיף נעשה ע"י קוטפים מיומנים העוטים כפפות ולאחר מכן הן עוברות מיון קפדני בבית האריזה הממוקם בחווה, במינימום מגע יד אדם.

כרמל בלוברי. יחצ,
זן אוסטרלי טעים במיוחד. אוכמניות של כרמל בלוברי/יחצ

הכל עניין של טיימינג: על רקע ההכנות להשבעת נשיא ארצות הברית הנכנס, ובשעות בהן עסק הקונגרס בהליכי ההדחה של טראמפ, ערך ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב בראשותה של סיגלית בן חיון אירוע שתוכנן עוד קודם לכן, שעסק בתוצאות הבחירות לנשיאות, לסנאט ולקונגרס בארה"ב, והשלכותיהן על העולם ועל ישראל. באירוע המקוון השתתפו הפעם בוגרות ובוגרים מעוררי השראה שבחרו באקדמיה כדרך חיים ונשארו באוניברסיטת תל אביב, גם אחרי שסיימו את ימי הדשא.

ד"ר אודי זומר - ראש המרכז לחקר ארה"ב באוניברסיטת תל אביב בשיתוף תוכנית פולברייט, בוגר ביה"ס לפסיכולוגיה בפקולטה למדעי החברה באוניברסיטת תל אביב. פרופ' מירי שפר מוסנזון - ראשת ביה"ס להיסטוריה באוניברסיטת תל אביב, בוגרת ביה"ס להיסטוריה באוניברסיטת תל אביב. ד"ר ליאורה הנדלמן-בעבור - ראש מרכז אליאנס ללימודים איראניים באוניברסיטת תל אביב, בוגרת הפקולטות למדעי החברה ומדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב.

את האירוע הנחו שני אנשי תקשורת בולטים ובוגרי האוניברסיטה , העוסקים באקטואליה ובמתרחש בארצות הברית ביום-יום, טל שניידר- כתבת פוליטית ומדינית, זמן ישראל, בוגרת הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת תל אביב ואורי פסובסקי - פרשן בכיר, גלובס, בוגר ביה"ס להיסטוריה, ביה"ס לתרבות והפקולטה לניהול, אוניברסיטת תל אביב. בין מאות הבוגרות והבוגרים שצפו: מיקי קני -מנכ"ל איסטרוניקס, ערן אליצור מנכ"ל אייקומד, השופטת דניאלה שירזלי, זאב קירשנבוים - יו"ר ומנכ"ל ACS, גדעון רייס - מנכ"ל ביתן-ספארק , ג'רי מנדל - מנכ"ל גליל קפיטל מימון בע"מ , פרופ' יוסף קלפטר -נשיא האוניברסיטה לשעבר ורעייתו פרחיה ואחרים.

הפאנל דן בשאלות מורכבות וגדולות : איך אמריקה תתאושש מן המשבר שפקד בסוף השבוע את גבעת הקפיטול, מה מלמדים אירועי השבוע על הדמוקרטיה בארצות הברית, ועל השבר הדמוקרטי בעולם, האם ביידן יהיה מסוגל לגשר על הפערים בחברה האמריקנית, מהן ההשלכות של הפגיעה בחופש הביטוי ומהם גבולות חופש הביטוי, איך סיום הכהונה של טראמפ והנזק המטורף במעמדו ישפיע על יחסי ארה"ב-ישראל, מה חושבת אירן, והאם זו תקופה היסטורית?

האירוע נערך ביוזמת ארגון בוגרות ובוגרי אוניברסיטת תל אביב.

אודי זומר. יחצ,
אודי זומר/יחצ

תוכנית ייחודית לטיפול בילדים עם השמנה ועודף משקל הושקה במרפאת ספורט ואורח חיים בריא לילדים במרכז הרפואי שיבא, במסגרת שיתוף פעולה ראשון מסוגו עם אפליקציית Rumble מבית יוביטל בריאות ביוזמת מרכז החדשנות של המרכז הרפואי-ARC.

אפליקציית Rumble מעודדת ניהול אורח חיים בריא ופעיל באמצעות תמריצים כלכליים, פסיכולוגיים וחברתיים. במסגרת שיתוף הפעולה, הותאמה האפליקציה עבור התוכנית במסגרת איזור אישי ייעודי למשתתפים.

על מנת להעניק לילדים בתוכנית את המוטיבציה לנהל אורח חיים בריא יותר ולהגביר את הפעילות הגופנית שלהם, הם ישתמשו ב Rumble בשילוב שעון חכם המנטר את השינה, את קצב הלב ואת הפעילות הגופנית שלהם. ככל שהילדים יבצעו יותר פעולות מקדמות אורח חיים בריא במסגרת התכנית, הם יצברו יותר "מטבעות בריאות" דיגיטליים באפליקציה.

צבירת המטבעות מתאפשרת באמצעות צבירת צעדים במהלך היממה, השתתפות באימונים ייעודיים, קריאת תכנים הנוגעים לאורח חיים בריא מטעם המרפאה, צפייה בסרטונים אינפורמטיביים שהוכנו על ידי המרפאה ומענה על שאלונים מותאמים. עם מטבעות הבריאות שצברו, יוכלו הילדים לרכוש פרסים והטבות מעולמות תוכן הקשורים באורח חיים פעיל. תמריץ נוסף הוא חברתי - דרך האפליקציה יוכל כל ילד לראות כמה הוא פעיל בהשוואה לחבריו, ובכך תתעורר תחרות בריאה ורצון להצליח.

במהלך השתתפותם בתוכנית, הילדים ילוו על ידי צוות המומחים של מרפאת ספורט ואורח חיים בריא לילדים של המרכז הרפואי שיבא, הכולל רופא ילדים וספורט, תזונאית ילדים וספורט, פיזיולוג מאמץ לילדים ופסיכולוג ספורט אשר יערכו עמם מפגשים באמצעות הפלטפורמה הדיגיטלית. התוכנית הינה "היברידית", ומשלבת את יכולות הטלה רפואה מבחינת המפגשים הרפואיים של הצוות הרב-מקצועי במרפאה, הניטור הרציף ועריכת התערבויות אפקטיביות ומהירות - לצד יצירת חוויה של "משחקולוגיה" באמצעות פסיכולוגיה חיובית ותחרות.

אפליקציית Rumble היא אפליקציה חינמית לקידום אורח חיים בריא, המעודדת את כ-500,000 משתמשיה לעסוק בפעילות גופנית באמצעות תמריצים כלכליים, חברתיים ופסיכולוגיים. האפליקציה ממירה מדדי בריאות שונים, בדגש על צעדים, איתם ניתן לרכוש הטבות והנחות בכ-2,000 בתי עסק בישראל. בין היתר, האפליקציה מציעה פתרונות מותאמים לקידום אורח חיים בריא בחברות, מקומות עבודה וארגוני בריאות.

פרופ' גל דובנוב-רז, רופא ילדים וספורט ומנהל המרפאה: "השמנה הינה המחלה הכרונית הנפוצה ביותר בקרב ילדים ברחבי העולם וגם בישראל. ההמלצות הרפואיות לטיפול בילדים עם עודף משקל או השמנה כוללות שיפור תזונתי, הגברת פעילות גופנית ושינוי התנהגותי ורגשי, אשר מותאמים באופן פרטני לכל אחת ואחד. בעידן הנוכחי ניתן לרתום את הטכנולוגיה ולהסתייע בה כדי להגביר את כמות הפעילות הגופנית של הילדים, אשר כה נדרשת במיוחד בתקופות הריחוק החברתי והסגרים. אני שמח ש-Rumble מסייעים לנו לטפל בילדים שבמרפאתנו בצורה כה חוויתית ומהנה".

ענבל פרידלנדר, מנהל התפעול של יוביטל בריאות, המפתחת את אפליקציית Rumble: "שיתוף הפעולה בין המרכז הרפואי שיבא לאפליקציית Rumble הינו אבן דרך משמעותית במהפכה המתהווה בעולם הבריאות. האפליקציה תאפשר תשתית לשינוי התנהגותי באורח החיים של ילדים החיים עם ההשמנה וסיבוכיה הרבים. אנו גאים לקחת חלק בפרויקט חדשני מסוגו ולהביא את בשורת ה-wellness גם לעולמות של רפואה מונעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully