וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיעו לבית הלבן: כך כבשו רייבאן את השמיים - ואת העיניים

רונית מטיאס

26.1.2021 / 10:13

הם פותחו כדי לסייע לטייסים בהתמודדות מול קרני השמש אבל הפכו למותג על בשוק האזרחי. ג'יימס דין, אודרי הפבורן וטום קרוז הם רק חלק מהשמות ששמו את משקפי השמש האייקוניים על המפה. ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן עושד עשוי להיות פרזנטור שלהם

ריי באן גו ביידן. רייבאן,
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן - תמיד טייס/רייבאן

מותג המשקפיים רייבאן (RAYBAN) נוסד בשנת 1937 בארה"ב על-ידי חברת בוש אנד לומב-יצרנית ציוד רפואי מרוצ'סטר ניו-יורק. הדגם הראשון של המשקפיים נוצר לאחר שסגן ג'ון מקארדי, שעבד עם החברה, חזר מטיסה בכדור פורח והתלונן על פגיעה בראייה. דגם הטייסים המיתולוגי הנחשב עד היום למוביל בסך המכירות בעולם נוצר תוך כדי חיפוש אחר פתרון לבעייה. ומכאן השם RAYBAN (להחרים את קרני השמש).

אחד הפיתוחים הטכנולוגיים המשמעותיים של המותג היה עדשות ה-POLARIZED שרשומות כפטנט. מדובר בעדשות בעלות גוון חום המעניקות מקסימום בהירות ראייה והגנה לנהיגה ולספורט, ועדשות בעלות גוון ירוק להפחתת מאמץ העיניים ולראיית צבעים מדויקים.

בשנות ה-30 כלי הטייס של חייל האוויר האמריקני החלו לטוס ליעדים רחוקים וטייסי החיל דיווחו כי בוהק השמש גורם להם לכאבי ראש ולמחלת גבהים, מה שהביא ליצירת אב טיפוס בשם ANTI GLARE עם עדשות ירוקות שהקטינו את הסנוור מבלי לפגוע באיכות הראיה. החל משנת 1937 הן שווקו לקהל הרחב. למשקפיים המקוריים הייתה מסגרת פלסטית אך שנה אחרי הם עוצבו מחדש עם מסגרת מתכת ומותגו כמשקפי הטייסים Aviator .

רייבאן טייסים  כך הכל התחיל. רייבאן,
עוזרים לטייסים/רייבאן

בזמן מלחמת העולם השנייה הרכיבו טייסי חיל האוויר האמריקני משקפי רייבאן עם פיתוח חדש של עדשות - עדשות מראה מדורגות. החלק העליון של העדשה צופה בציפוי מיוחד להגברת ההגנה מהבוהק, והחלק התחתון נותר ללא ציפוי כדי להקל על הראיה אל עבר לוח מכשירי המטוס. על-אף שעוצבו לשימוש צבאי, היתה למשקפיים תהודה בקרב אזרחים שרצו גם ליהנות מהביצועיים ומהשכלולים ורייבאן החלו למכור את הדגם הצבאי לכולם.

חדירה נוספת לעולם האופנה האזרחי אירעה בשנות ה-50 בהשפעת הוליווד. הדגם Wayfarer הושק ב-1952. ג'יימס דין הרכיב אותו בסרט "מרד הנעורים", ואודרי הפבורן הרכיבה אותו בסרט "ארוחת בוקר בטיפאני". ב-1961, הדגם הפך לאחד מאביזרי האופנה האיקוניים ביותר בכל הזמנים. המהפכות והשינויים שאפיינו את שנות ה-60 הביאו את רייבאן להרחיב את המגוון מ-30 ל-50 דגמים לנשים, גברים וילדים. המותג הפך למוביל בעולם בזכות מוניטין, סגנון, איכות, ונרתיקים שיוצרו מחומרים פלסטיים או מעור.

אופנת הדיסקו ששלטה בשנות ה-70, הביאה לעיצוב מסוגנן ומתוחכם, וברייבאן הלכו לשני כיוונים: משקפיים חיוניים לספורט, ומשקפיים כאביזר אופנה. גם בשנות ה-80 המשיכה רייבאן להיות פופולרית ואף עשתה קאם-בק לדגם Wayfarer שכיכב בסרטים "האחים בלוז" ו"שעשועים מסוכנים" בעקבות הסרט "אהבה בשחקים" בכיכובו של טום קרוז הרקיעו שחקים מכירות דגם ה-Aviator. דנזל וושינגטון הרכיב את הדגם Clubmaster בסרט "מלקולם אקס", טים רות' הרכיב ריי באן ב"כלבי אשמורת", וויל סמית וטומי לי ג'ונס הרכיבו משקפי Predator בסרט "גברים בשחור" וג'וני דפ הרכיב משקפי - Shooter בסרט "פחד ותיעוב בלאס וגאס".

עוד בוואלה!

מאנזו פרארי ועד אליזבת השנייה: מי לא אוהב את יגואר?

לכתבה המלאה
רייבאן -גיימס דין  WAYFARER. רייבאן,
ג'יימס דין עם דגם ה-Wayfarer/רייבאן

בשנת 1999 רכשה קבוצת Luxottica -הקבוצה הגדולה בעולם לייצור משקפיים שבסיסה במילאנו, את עסקי המסגרות של חברת Bausch & Lomb כולל מותג Ray-Ban ובשנות ה-2000 נרשם פיתוח רחב היקף של המותג כולל Ray-Ban Optical - מסגרות למשקפי ראיה, וRay-Ban Junior- מסגרות לילדים ונוער. בהמשך Ray-Ban חידשו את הדגמים האייקוניים עם צבע בקמפיין Never Hide Colorize עם ערכת צביעה עבור Ray-Ban Wayfarer , שאפשרה לחובבי המותג לעצב לעצמם זוג משקפי שמש אישי.

ריי באן אודרי הפבורן  WAYFARER. רייבאן,
אודרי הפבורן/רייבאן

רייבאן ממשיכה לחזק את מעמדה כמובילה בחדשנות, יצירתיות וטכנולוגיה. בעוד סגנון וחיבור לתרבות הם המפתח להצלחה, הטכנולוגיה תמיד נתנה דחיפה למותג שמאמץ חידושים טכנולוגיים בתהליכי הפיתוח שלו למען העתיד. שני הדגמים הנמכרים ביותר של המותג בעולם הם AVIATOR ו-WAYFARER האייקוני שנחשב לדגם הכי נמכר בהיסטוריה של משקפי השמש בעולם.

לא רק ג'ון פ. קנדי, ג'קלין קנדי וברק אובמה הרכיבו משקפי טייסים בהופעות פומביות ובסיורים. הנשיא הנבחר ג'ו ביידן הוכתר על-ידי התקשורת בארה"ב כ-ריי-ביידן. כאוהד מושבע של המותג, ביידן לא זז בלי משקפי טייסים, הוא נאמן למותג מגיל 15, ויש סרטון בו הוא מדבר על כך שאם פעם לא תהיה לו עבודה, הוא יוכל להיות פרזנטור של "רייבאן". ביידן מעדיף את דגם משקפיי הטייסים עם עדשות מסוג POLARIZED, המעניקות צלילות משופרת, ניגודיות חדה ומניעת השתקפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully