וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד אליעזר פישמן ורבוע כחול ב-2.5 מיליון ש'; התובע פרופ' קרול: תרמתי לגיבוש עסקת איקאה

אסף ברגרפרוינד

10.6.2004 / 7:15

לטענתו, פישמן התחייב בפניו ובפני פרופ' פרופ' דרור צוקרמן להעביר לרשותם 6% ממניות החברה שתקום ותשווק את מוצרי איקאה, הפר את התחייבויותיו



תביעה בסך 2.5 מיליון שקל הוגשה לבית משפט השלום בת"א לפני כשבועיים נגד איש העסקים אליעזר פישמן ורשת רבוע כחול. פרופ' יורם קרול, מרצה למינהל עסקים באוניברסיטה העברית, שהגיש את התביעה טען כי תרם תרומה ממשית לגיבוש עסקה, שבסופה קיבלה רבוע כחול את הזיכיון לשיווק מוצרי רשת איקאה בישראל.



פרופ' קרול טען כי הוא ופרופ' דרור צוקרמן פנו לפישמן ב-98' והציעו לו להיות זכיין איקאה בישראל, לאחר מו"מ שניהלו מול איקאה העולמית. לטענתו, פישמן, שהתחייב בפניהם להעביר לרשותם 6% ממניות החברה שתקום ותשווק את מוצרי איקאה, הפר את התחייבויותיו.



פישמן נאלץ לוותר על חלקו בזיכיון איקאה לאור אחזקות שהיו לו ב-I.D Design - המתחרה באופן ישיר באיקאה. לפיכך העביר פישמן לרבוע כחול, שותפתו ב-I.D Design, את הזיכיון שלו באיקאה, ובתמורה קיבל את הבעלות המלאה ב-I.D Design בתוספת פיצוי בסך 1.1 מיליון שקל.



פרופ' קרול הגיש את התביעה באמצעות עו"ד חגי אשלגי כשנתיים לאחר שבית המשפט המחוזי בת"א חייב את פישמן לשלם 425 אלף דולר לפרופ' צוקרמן בגין הפעולות שביצע לגיבוש עסקת איקאה. השופטת אסתר חיות קבעה בהחלטתה: "פרופ' צוקרמן, כמו גם פרופ' קרול, עסקו בפעילות הנדונה כיזמים ותרמו תרומה מכרעת להתרחשות העסקה". השופטת קבעה כי פישמן צריך לשאת בתשלום לבדו ולא חייבה את רבוע כחול.



בכתב התביעה מציין פרופ' קרול כי בחר שלא להגיש את התביעה נגד פישמן, לאור היכרות אישית ארוכת שנים עמו, וכי היה בטוח שפישמן ישלם את המגיע לו בלי להזדקק להתדיינות משפטית. לדבריו, השופטת קבעה כי צוקרמן זכאי למחצית מהסכום שהובטח להם ע"י פישמן, ולכן הוא זכאי לחלק השני.



עדיין לא הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully