וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת שווה יותר מקשת?

רוני קורן דינר

12.1.2006 / 12:56

עסקת הרכישה של אודי אנג'ל ברשת מוכיחה שלא הרייטינג והעטיפה השיווקית קובעים

עסקת הרכישה של אודי אנג'ל ברשת מוכיחה שלא הרייטינג והעטיפה השיווקית קובעים, אלא המזומנים בקופה, היקף ההלוואות והמינוף והרווחים העתידיים. עובדה. קשת, הזכיינית המצליחה, הנוצצת והרווחית ביותר בערוץ 2 ב-12 שנותיו - שווה רק מעט יותר ממחצית מרשת, הזכיינית האפרורית מהרצליה.

היום נודע כי איש העסקים אודי אנג’ל, שותפם של האחים עופר בחברת עופר ספנות, רכש 20% מרשת תמורת 6 מיליון דולר. שווי העסקה משקף לרשת שווי של 30 מיליון דולר. והנה, רק לפני כשבועיים נחשף כי שוויה של קשת עומד על 84.8 מיליון שקל. במילים אחרות, שווייה של קשת הוא רק כ-60% מרשת. שוויה של קשת חושב בהערכת שווי שביצע עבורה פרופ' אמיר ברנע, והוגש לבית המשפט במסגרת תיק הכינוס של זאבי אחזקות.

פרופ' ברנע לא התעלם מהצלחתה העקבית של קשת לאורך השנים. הסיבה להערכה הנמוכה יחסית היא המחויבויות הכספיות העתידיות שנטלה על עצמה. ברנע קבע כי קשת הושפעה מאוד מהביד (תשלום דמי זיכיון חד פעמי) בסך 171 מיליון שקל, שהתחייבה לשלם לרשות השנייה בעת זכייתה במכרז ערוץ 2.

ברנע כתב עוד בהערכתו, כי הביד של קשת מומן באמצעות הלוואה שנטלה. הלוואה שנושאת ריבית שנתית צמודה למדד בשיעור של 4.85%. תשלומי הקרן הם בשיעורים קבועים חצי שנתיים, וצפויים לעמוד על כ-18.6 מיליון שקל בשנה. בהערכת השווי נאמר כי בעוד שבתקופת הזיכיון הקודמת החברה כמעט ולא צרכה אשראי מתאגידים בנקאיים, הרי שבתקופת הזיכיון הנוכחית, חיברה קשת הלוואות מבנקים בסך של כ-221 מיליון שקל, המהווים כשני שלישים מסך נכסיה.

רשת, שזכתה במקום השני במכרז, שילמה כמעט 50 מיליון שקל פחות מקשת בביד: 124 מיליון שקל. הנוסחה שחישבה רשת כדי להגיע לסכום הביד הרצוי לזכייה בזיכיון הנכסף היתה גם בידיה של קשת. אלא שבעלי המניות של קשת חשבו שלא מספיק להגיש הצעת תוכן מצוינת וסכום כסף נכבד - הם רצו להמם את התעשייה בחוסנה הכלכלי של קשת, ובעיקר להרשים את חברי מועצת הרשות השנייה.

לפיכך, רשת, שהתנהלה בצניעות ובשקט, גם זכתה במכרז וגם שווה 30 מיליון דולר. קשת, לעומת זאת, שילמה בהערכת השווי שלה ועוד תשלם על שחצנותה מחיר יקר עם ריבית בכל אחת מעשר שנות הזיכיון שלפניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully