וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיב טעם שכרה את יובל ארד עקב תחקיר כלבוטק

איילה צורף

18.1.2006 / 10:30

החברה נקלעה למשבר תדמיתי בשל תחקיר בו צולמו מוכרות טיב טעם כשהן מוכרות בשר מקולקל

תחקיר כלבוטק ששודר אמש הכניס את רשת טיב טעם לסחרור תקשורתי בדרגה כזאת שמעולם לא היתה בה טיב טעם, או כל רשת מזון אחרת.

רפי גינת, מפיק ומגיש התוכנית, הציג אתמול תחקיר, שבו מציגות (במסגרת צילומים באמצעות מצלמה נסתרת) מוכרות בקצביות של שלושה סניפים שונים של טיב טעם, כיצד הן מעבדות בשר עוף ישן ומקולקל "בעל ריח מסריח", כהגדרתן. המצלמה צילמה אותן בעוד הן מנטרלות את הריח הרע והצבע הלא תקין, באמצעות תבלינים, ומוכרות את העוף כ"שווארמה מתובלת", ו"שיפודי עוף מתובלים". "ככה הלקוח לא יכול לדעת שהבשר מסריח", אמרה אחת מהמוכרות בטיב טעם לתחקירנית כלבוטק והוסיפה כי "אצלנו לא זורקים בשר לפח".

לאחר שאספה מערכת התוכנית עדויות משלושה סניפים שונים של טיב טעם, על מכירת עוף מקולקל ביודעין, זימנה המערכת את נציג טיב טעם לאולפן.

מי שהגיע לאולפן היה יובל ארד, מבעליו של משרד יחסי הציבור ארד תקשורת, המתמחה גם בטיפול במשברים. ארד הציג עצמו כדובר הרשת. ארד קיבל את תיק הדוברות רק לאחר שנודע לטיב טעם על תחקיר כלבוטק ועל תוצאותיו העגומות.

ארד נקט באסטרטגיה של התנצלות תוך ניסיון לשדר פתיחות מול קהל הצופים. הוא התנצל בפני הצופים וצרכני טיב טעם על אשר ראו עיניהם בתחקיר, תוך שהוא מקפיד להדגיש כי מדובר במקרים בודדים בלבד, ולא במדיניות הרשת (למרות שהתחקיר מציג מקרים דומים ממספר סניפים).

במסגרת הייעוץ של ארד תקשורת, פירסמה הבוקר הרשת מודעות התנצלות בעיתונות היומית. "אנו מתנצלים בפני לקוחותינו על ממצאי התחקיר, ומתחייבים לעשות כל שביכלתנו על מנת להבטיח את איכות וטיב מוצרינו", נכתב בהן. על המודעות חתום דובי שניידמן, מנכ"ל הרשת.

רשת, שבמסגרת ימי השידור שלה משודרת תוכנית כלבוטק, קידמה את התחקיר באופן מקיף במסגרת שידוריה, הן בפרומואים לפני שידור התוכנית, והן במהלך תוכניתו של יאיר לפיד ששודרה שלשום. בתוכנית התראיין גינת, שהישווה את תוצאות תחקיר טיב טעם לתחקיר הקוליפורמים בחומוס, שערך לפני יותר משני עשורים.

ממצאי בדיקות המעבדה שנערכו על ידי מערכת כלבוטק למוצרי העוף שנדגמו היו חמורים ביותר. בשווארמה פרגית עוף שנרכשה בסניף ראשון לציון נמצאו 160 אלף קוליפורמים (כאשר ההמלצה המיקרוביאלית היא עד 10,000 קוליפורמים לגרם) וכן חיידקי סלמונלה רעילים שאסור שיימצאו במזון. בפרגית עוף מתובלת נמצאה ספירה כללית של 32 מיליון חיידקים (ההמלצה היא בין מיליון ל- 10 מיליון), 430 אלף קוליפורמים וכן חיידקי סלמונלה. בסניף באר שבע, נבדקה שווארמה פרגית עוף, ונמצאו בה בספירה כללית 140 מיליון חיידקים, 87 אלף קוליפורמים וחיידקי סלמונלה. בסניף פתח תקווה, נמצא בעופיון טרי יחיד 53 מיליון חיידיקים בספירה כללית, 1.9 מיליון קוליפורמים וכן חיידקי קולי צואתי.

מטיב טעם נמסר היום כי צרכנים אשר רכשו מוצרי עוף מתובלים בסניפי הרשת ומעוניינים להחזיר אותם יוכלו לעשות כן בכל סניפי הרשת ולקבל תמורתם זיכוי או החזר כספי לפי בחירתם. עם זאת, הבהירו בחברה כי לא יתאפשרו החזרים של מוצרי בשר אחרים, כולל עוף טרי או בשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully