וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

10.2.2006 / 23:35

זאת בצל התגברות חששות המשקיעים מהמשך העלאת הריבית בארה"ב ובצל דו"חות כספיים חזקים שפורסמו השבוע

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית בתום שבוע מסחר תנודתי, שהתאפיין במספר דו"חות כספיים חזקים מחד והתגברות חששות המשקיעים מהמשך העלאת הריבית בארה"ב מאידך. התרחבות העודף בתקציב הפדרלי וירידת מחירי המתכות והנפט תמכו במדדים, והצליחו לפצות על גידול בגירעון הסחר של ארה"ב. מדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 0.3% לרמה של 2,262 נקודות וסיים את השבוע ללא שינוי. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.4% לרמה של 10,920 נקודות, בדרכו לעלייה שבועית של 1.2%.

העודף בתקציב הפדרלי התרחב בינואר ל-21 מיליארד דולר לעומת 8.6 מיליארד דולר בחודש המקביל בשנה הקודמת, מסר היום משרד האוצר האמריקאי. מתחילת שנת התקציב, שהחלה באוקטובר 2005, הסתכם הגירעון בתקציב הפדרלי ב-98.3 מיליארד דולר, ירידה לעומת גירעון של 109.5 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנת התקציב הקודמת. לפי תוכנית התקציב צפוי הגירעון השנה להסתכם ב-423 מיליארד דולר.

גירעון הסחר של ארה"ב התרחב בדצמבר ל-65.7 מיליארד דולר, עלייה של 1.5% לעומת נובמבר, דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה להתרחבות מתונה יותר של הגירעון ל-65 מיליארד דולר. בשנת 2005 כולה התרחב גירעון הסחר לשיא של 725.8 מיליארד דולר - שיא שנתי רביעי ברציפות וזינוק של 17.5% לעומת 2004.

ענקית התרופות הגנריות טבע (סימול TEVA) עלתה ב-1.8% למחיר של 40.7 דולר לאחר שהגדירה כ"חסרת בסיס" את הבקשה שהגישה פייזר למינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) להוריד מהמדפים את תרופת ה- Azithromycin- הגירסה הגנרית של טבע ושל חטיבת הגנריקה של נוברטיס, סנדוז, לתרופה האנטיביוטית Zithromax של פייזר, בנימוק שהחומר הפעיל בגירסה הגנרית אינו שקול ביולוגית לחומר הפעיל שבתרופה המקורית. במקביל, תבעה פייזר את שתי החברות על הפרת פטנט שנרשם בידי פייזר באחרונה, וביקשה מבית המשפט להוציא צו מניעה זמני נגד המשך שיווק התרופה. עם זאת, מאז השיא באמצע דצמבר (45.5 דולר) נחתכה טבע בכ-10%.

חברת השבבים צורן (סימול ZRAN) הודיעה כי תקבל 15 מיליון דולר במסגרת הסכם משפטי ליישוב תביעות הדדיות על הפרות פטנט בין החברה הבת שלה, אוק טכנולוג'י, לבין יצרניות השבבים הטייוואניות מדיהטק ויונייטד מיקרואלקטרוניקס. אוק טכנולוג'י, הגישה את התביעה נגד מדיהטק - היצרנית הגדולה בעולם של שבבים לנגני DVD - ונגד יצרנית המוליכים למחצה יונייטד מיקרו, בשנת 1997, עוד בטרם רכישתה על ידי צורן. צורן הודיעה עוד כי במסגרת ההסדר עם מדיהטק יעניקו שתי החברות זכויות לשימוש בזכויות על פטנטים של שבבים מסוגים מסוימים. מניית צורן ירדה ב-0.7% למחיר של 20.1 דולר.

צ'ק פוינט (סימול CHKP) עלתה ב-0.3% למחיר של 21.6 דולר. קומברס (סימול CMVT) הוסיפה 1.3% למחיר של 27.6 דולר. אורמת טכנולוגיות (סימול ORA), החברה הבת של אורמת, עלתה ב-0.6% למחיר של 41.3 דולר במחזור גדול פי שלושה מהרגיל. אלווריון (סימול ALVR) המשיכה לצנוח גם היום ואיבדה 2.7% למחיר של 9.4 דולרים, והשלימה בכך נפילה של יותר מ-13% בשלושה ימים. גיוון אימג'ינג (סימול GIVN) המשיכה לאבד גובה וירדה ב-0.5% למחיר של 23.9 דולר, והשלימה בכך ירידה של 10% מתחילת החודש. ארוטק (סימול ARTX) איבדה 2.7%. פאואר דיזיין (סימול PDSN) הוסיפה 4.4% במחזור כפול מהרגיל. סיליקום (סימול SILC) עלתה ב-8.2% במחזור גדול פי שלושה מהממוצע.

סינרון (סימול ELOS) רשמה עלייה של 0.9% למחיר של 28 דולר על רקע הודעתה אתמול על מינויו של סמנכ"ל כספים חדש לחברה, דיוויד סיגלמן. החברה צפויה לפרסם דו"חות כספיים ביום שני.

גילת (סימול GILTF) איבדה 1.3% למחיר של 5.9 דולרים לאחר שאתמול רשמה עלייה של 3.5% בעקבות זכייתה בחודש חדש עם רשות הדואר ברוסיה לאספקת רשת לוויין, שתאפשר גישה לאינטרנט. החוזה היה השישי שעליו מודיעה החברה מאז תחילת החודש.

בלופניקס (סימול BPHX) ירדה ב-4.5% למחיר של 4.9 דולרים במחזור גדול פי שלושה מהרגיל, לאחר שאתמול זינקה ב-23% אחרי שהשלימה את השלב הציבורי בהנפקת אג"ח להמרה וגייסה 53 מיליון שקל במקום 35 מיליון שקל כפי שתיכננה תחילה.

אטיוניטי (סימול ATTU), אשר קיבלה בתחילת החודש אזהרה מבורסת נאסד"ק לפיה המסחר במנייתה בבורסה צפוי להיפסק בעקבות אי-עמידתה בתנאי הסף למסחר בבורסה, עלתה ב-0.9% לאחר שהודיעה אתמול על כוונתה לפעול להשגת כ-700 אלף דולר הדרושים לה בכדי לעמוד בדרישת נאסד"ק לחברות הרשומות בה, להון עצמי מינימלי של 10 מיליון דולר. מניית אטיוניטי ירדה אתמול ב-4.5%.

תרו (סימול TARO) איבדה 0.6% למחיר של 15.6 דולר, לאחר שרשמה אתמול קפיצה של 6.1%.

זון פור פליי (סימול ZFPI.OB), חברת ההימורים באינטרנט הנסחרת בוול סטריט מעבר לדלפק ברשימת הבולטין בורד, אשר על בעלי המניות שלה נמנה מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, פיני גרשון, נפלה ב-10.5% במחזור כפול מהרגיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully