וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה על סך מיליון שקל נגד מפיצי מגה-גלופלקס

תמרה טראובמן

1.3.2006 / 21:44

התובעים, 4 חולים הסובלים מבעיות מפרקים: החברה מוליכה שולל את הצרכנים. לא פירסמה שיעילותם המדעית של התוספים לא הוכחה

תביעה ייצוגית על סך כמיליון שקלים תוגש מחר (חמישי) נגד מפיצי תוספי המזון מגה-גלופלקס קרטילגו, ונגד שיווקם באופן המוליך שולל את הציבור.

חברת טעם טבע-אלטמן משווקת לאחרונה את תוספי המזון במסעות פרסום אגרסיוויים, בהם היא מבטיחה כי לתוספים ישנן יכולות מופלגות בשמירה על בריאות המפרקים. החברה מואשמת בהטעיה ובכך שלא פירסמה את העובדה שיעילותם המדעית של התוספים לא הוכחה במחקרים רפואיים מבוססים.

התובעים הם ארבעה חולים הסובלים מבעיות מפרקים. בתביעה, שתוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב, טוען עורך דינם, ד"ר ערן אהרון, כי "להבטחה, שיש טיפול לסחוסי הגוף, אין כל ביסוס מדעי וההסתמכות על מחקרים רפואיים כביכול, אינה מבוססת, ולכל היותר מדובר בסקרי דעת קהל ו/או 'מחקרי שביעות רצון'".

לדברי התובעים, פרסום התוספים מוליך שולל, ומטעה את הציבור לחשוב כי לתוספים ישנן יכולות מופלגות בעיכוב תהליכי ההזדקנות. הפרסום גורם לחולים רבים בישראל, ולמיליונים בעולם, לרכוש את התוספים ו"לבזבז את כספם לשווא". בנוסף טוענים התובעים, כי הטיפול בתוספים הבלתי יעילים גורם לחלק מהמשתמשים בהם להאמין כי בהשקעה כספית ממושכת יושגו התוצאות המקוות, וכך הם דוחים פנייה לקבלת טיפול יעיל.

בתגובה בכתב ששלחה חברת "טעם טבע-אלטמן" ל"הארץ", נאמר כי מאחורי התביעה עומדות, קרוב לוודאי, חברות תרופות מתחרות. לפי החברה, במחקרים מבוקרים בישראל ובעולם הוכח כי גלוקוזמין וכונדרואיטין, חומרים פעילים הנמצאים בתוספי המזון, יש "השפעה חיובית ביותר על אנשים שסובלים מהפרקים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully