וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יומן הנוכחות הכיתתי עובר לסלולרי

3.4.2006 / 16:20

8,000 מורים ברשת אורט ידווחו בזמן אמת על נוכחות תלמידים והפרעות בכיתה באמצעות הטלפון הסלולרי בטכנולוגיה חדשנית

לאחר היעלמותם של הגיר והלוח הירוק מגיע גם תורו של יומן הנוכחות להיעלם מנוף הכיתה ובית הספר. רשת בתי הספר של אורט, עומדת להחליף בשנה הבאה את יומן הנוכחות בבתי הספר במכשיר הטלפון הסלולרי האישי של המורה, אשר יעביר בזמן אמת דיווחים על נוכחות תלמידים בכיתה, איחורים והפרעות, ישירות מן הטלפון הסלולרי למערכת הממוחשבת לניהול בית הספר. את הפיתוח החדשני הזה פיתחה חברת שירותי הטכנולוגיה מטריקס.

עד כה ניהלו בתי הספר מעקב אחר נוכחות תלמידים בצורה המשלבת רישום ידני על ידי המורה ביומני הכיתה והקלדתם למערכת המחשב של בית הספר על ידי מזכירות בית הספר או על ידי המורה. לשיטה זו חסרונות רבים, ביניהם רישום כפול, חוסר יכולת לקבל נתונים בזמן אמת, טיפול לא אפקטיבי באירוע ועוד. במשך השנים ניסו לפתור את הבעיה במגוון פתרונות טכנולוגיים שלכל אחד מהם חסרונות רבים ולפיכך שום פיתרון לא אומץ באופן נרחב.

בימים אלו החל לפעול בהצלחה פיילוט בהיקף של כ- 200 מורים בשישה בתי ספר ברשת אורט ובשנה הבאה צפויה המערכת לעמוד לרשות כל אחד ממעל 8,000 המורים ברשת, ביותר ממאה קמפוסים בכל רחבי הארץ. השימוש במערכת הינו וולונטרי, עלויות התקשורת הינן על חשבון בית הספר והמערכת מיועדת לעזור למורה ולהקל על ביצוע עבודתו.

כיצד זה מתבצע?

על הטלפון הסלולרי של המורה מוצגת רשימת התלמידים בכיתה אותה הוא מלמד באותה שעה. המורה מבצע באמצעות הטלפון הסלולרי האישי את רישום הנוכחות בתחילת השיעור ומדווח על איחורים והפרעות. ברגע שהמורה מבצע "סיום שיעור" מועבר המידע מיידית למערכת הממוחשבת של בית הספר.

מנהל מערכות המידע של אורט, יעקב ספיר, הגה רעיון מקורי לפיתרון "מושלם" של יישום מערכת בקרת נוכחות על גבי טלפון סלולרי, כזה המצוי בידי כל אדם בישראל.

הפיתרון הינו "מושלם" כיוון שהוא עונה לכל הבעיות הקיימות במצב הקיים ובפיתרונות האחרים שהוצעו, כמו עלות הקמה נמוכה ביותר, עלויות תפעול נמוכות, תקשורת נתונים זולה יותר מעלות דפי הרישום, ממשק משתמש קל ופשוט, זמינות מיידית של המידע, האחריות שנשארת בידי המורה ובסמכותו, אבטחת מידע גבוהה וטכנולוגיה עדכנית ומתקדמת.

לדברי ספיר, "בתי ספר בישראל מתמודדים, ולא תמיד בהצלחה יתרה, עם תופעת איחורים וחיסורים של תלמידים וגם כאשר מתבצע רישום נוכחות והפרעות מטופל הנושא על ידי הגורמים השונים בבית הספר זמן רב יחסית לאחר מועד האירוע. מבדיקות שנערכו הוכח חד-משמעית כי טיפול מיידי בהיעדרויות ובאירועי משמעת מוריד את כמות האירועים הללו בצורה משמעותית ביותר וכן משפר את אווירת הלימודים בבית הספר, על כל המשתמע מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully