וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם זה סופי: מנכ"ל HOT פורש

ערן גבאי

10.4.2006 / 17:56

רם בלינקוב מסתובב כבר תקופה ארוכה עם הרגשה שהוא מיצה עצמו בתעשיית הכבלים. מנכ"ל ברק, דוד קמיניץ, מועמד להחליפו

רם בלינקוב, מנכ"ל חברת הכבלים, החליט לעזוב את תפקידו בשבועות הקרובים - כך נודע ל-TheMarker. עוד נודע כי המועמד המוביל להחליפו הוא דוד קמיניץ, עד לאחרונה מנכ"ל חברת השיחות הבינלאומיות והאינטרנט ברק 013.

בלינקוב מסתובב כבר תקופה ארוכה עם הרגשה שהוא מיצה עצמו בתעשיית הכבלים, לאחר 4 שנים שבהן הוא מוביל את חברות הכבלים כמנכ"ל המיעוד של החברה הממוזגת, אך המיזוג נותר תקוע, והבנקים לא מצליחים להגיע להסכמה על ההסכם המימוני של החברה הממוזגת.

בלינקוב נכנס לתפקיד מנכ"ל ערוצי זהב באמצע 2002. כבר אז קיבל את האחריות לניהול החברה הממוזגת. הוא נחשב כל השנים כאיש של אליעזר פישמן בכבלים, ומעמדו של האחרון התחזק דווקא באחרונה, כשאושר עקרונית מיזוג חברות הכבלים. פישמן, בהחזקה ישירה, ו"ידיעות אחרונות", יחזיקו יחדיו כ-33% מהחברה הממוזגת.

בלינקוב אכל לא מעט מרורים בכבלים כשהתמודד לאורך כל התקופה עם אי הוודאות והסחבת בנושא המיזוג של חברות הכבלים. תקופה ארוכה הרגיש כי חברת ערוצי זהב היא מחוץ לשותפות הכבלים, לאור העובדה שהמיזוג הראשון שיתגבש היה בין תבל ומתב. תקופת כהונתו לוותה בעימותים סביב החלטות ניהוליות, כשבשלב ראשון התנהלו חברות הכבלים על ידי שלושה ראשים.

בסוף ספטמבר 2003 היה שיא במתחים בין בלינקוב לבעלי המניות בכבלים, כשהוא כבר הודיע להם על רצונו לעזוב את התפקיד. אך מאז אותו שיא במתחים בין בלינקוב לבין בעלי המניות חלה רגיעה, לדברי מקורבים.

מיזוג הכבלים התקוע אמנם עוד לא הגיע לקו הגמר, כיוון שלא הוסכם על ההסדר המימוני בין הבנקים השונים, אך לפני כחודש אושר עקרונית המיזוג - ובלינקוב העריך לא פעם באחרונה שהכיוון ברור וסגירת מיזוג הכבלים היא עניין לא ארוך.

דוד קמיניץ, מנכ"ל 013 ברק לשעבר, עזב את תפקידו בסוף מארס. קמיניץ הצליח להתמודד עם הבעיה הקשה ביותר שרבצה על ברק - הסדר האג"ח בהיקף של 700 מיליון שקל - והביא אותה לכלל פתרון לפני כמה חודשים. במסגרת זו, הוא רקם יחסים קרובים עם נאמן תבל צבי יוכמן, אחד האנשים החזקים בתעשיית הכבלים. לאחרונה השקיע יוכמן בברק באמצעות קרן ההשקעות שבניהולו סקיי. העזיבה של קמיניץ הפתיעה, לאחר שהוא סומן כמי שיוביל את המיזוג של ברק ונטוויז'ן בקבוצת אי.די.בי.

כתב וואלה! עסקים מוסיף:

דוברת חברת הכבלים אמרה כי בלינקוב הודיע לבעלי המניות של החברה על כוונתו לפרוש כבר לפני מספר שבועות, אולם נענה לבקשתם לדחות את הפרישה עד לאחר חתימת המיזוג בין בעלי המניות, אשר יחתם בימים הקרובים.

בעלי המניות של HOT הביעו צער על עזיבתו של בלינקוב את תפקיד המנכ"ל ומסרו כי "בכישרון נדיר, במסירות עמוקה, בנחישות מדבקת, ובמיומנות מקצוענית הוביל רם בלינקוב את חברות הכבלים במשך שנים סוערות, ועל כך אנחנו מודים לו מעומק ליבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully