וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד נחשף - המתכונים של מקדונלדס פורסמו באינטרנט

רויטל סלומון

17.4.2006 / 11:00

מסמך מפורט מציג את המתכונים ושיטות ההכנה המדויקות של מקדונלדס העולמית. המרכיב העיקרי - מונוסודיום גלוטומט

הילדים רוצים מקדונלדס? מעכשיו תוכלו להכין להם את ההמבורגרים בבית.

באינטרנט נחשף מסמך, המציג (על פי טענת כותבו) מידע ונתונים מפורטים על הכנת ההמבורגרים המפורסמים של מקדונלדס - מהמבורגר רגיל, דרך ביג-מק ועד מקצ'יקן. במסמך מפורטים גם המרכיבים והדרכים להכנת מאכלים אחרים שמציעה רשת המזון המהיר, כמו מאפינס ומרקים שונים. על פי המסמך, מדובר במתכונים בהם השתמשה מקדונלדס בשנות ה-60 עד שנות ה-80 - תקופה בה הרשת לא היתה קיימת בישראל.

בחינה מהירה של הרכיבים המוצגים במסמך, מראה כי במקדונלדס מסתמכים בעיקר על מונוסדיום גלוטומט, תיבול מסיווי ורטבים שונים. כך למשל, קציצת המבורגר רגילה במקדונלדס מכילה את הרכיבים הבאים: בשר בקר, ותיבול נדיב המפוזר עליה (המיועד ל-10 קציצות) ומורכב מ-4 כפיות מלח, 2 כפיות מונוסודיום גלוטומט, כפית פלפל שחור ורבע כפית אבקת בצל. הרוטב של הביג-מק מכיל בין השאר מיונז, רוטב סלט צרפתי של ווישבון, חרדל, סוכר, חומץ, חזרת ועוד.

תחת הסעיף "תיבול ההמבורגרים", מסביר המסמך: "השתמשו בתיבול המיוחד בנדיבות. שימו הרבה ממנו על הקציצות מכיוון שרוב התיבול יצוף על השומן בעת הבישול. על קציצות הקוורטר פאונדר (מק רויאל) יש להשתמש בעוד יותר תיבול".

במסמך מפורטות שיטות ההכנה המדויקות לכל מאכל, כולל דרכי הצלייה של קציצות ההמבורגר, דרכים לטריפת ביצים ועוד.

מקדונלדס שינתה את פניה פעמים רבות מאז הקמתה, וכעת היא מנסה לאמץ לעצמה תדמית של רשת המוכרת מזון בריאותי ומזין. אפשר להניח שמתכוני המאכלים שמציעה מקדונלדס השתנו והותאמו עם השנים, אבל כעת אפשר לראות באינטרנט על מה ביססה הרשת את הצלחתה בשנים בהן מקדונלדס היה שם נרדף למזון בסיסי בארה"ב.

אירינה שלמור, דוברת מקדונלדס ישראל, מוסרת כי: "ההמבורגרים של מקדונלד'ס ישראל, קרי, מק רויאל, ביג מק, וההמבורגר לילדים, עשויים מ-100% בשר בקר ללא תוספים. המק צ'יקן הנקרא בישראל קריספי צ'יקן, עשוי מ-100% חזה עוף ללא תוספים מצופה בפרורי לחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully