וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק 100 נפל לשפל של חצי שנה

13.5.2006 / 0:08

יום שני של ירידות חדות בשווקים; נאסד"ק השלים נפילה שבועית של 4.2%. טבע עלתה ב-0.5%; תרו נפלה ב-5.1%

יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, לא הפתיע שלשום את הסוחרים בוול סטריט, כאשר העלה את הריבית בארה"ב ב-0.25% לרמה של 5%. גם דברי ההסבר שלו, לפיהם, "יתכן ותידרש העלאה נוספת של הריבית כדי לענות על איומי האינפלציה, וכי היקף ועיתוי העלאות הריבית הנוספות, תלויים בעיקר בתחזית לכלכלה על בסיס נתוני מקרו שיפורסמו בהמשך", לא גרמו לשינויים מהותיים בהערכות של כלכלנים בשוק.

במסחר בחוזים על הריבית הפדרלית (fed funds futures), לא נרשמו שינויים חדים מיד לאחר ההודעה, ואלו המשיכו להצביע על סבירות לא גבוהה של 36% בלבד להעלאת ריבית נוספת בסוף יוני, אולם לסבירות גבוהה יותר של 68% להעלאה לרמה של 5.25% בתחילת אוגוסט. עם זאת, ברננקי גם ציין כי, "הצמיחה הכלכלית היתה ערה למדי עד כה השנה, וכי גידול אפשרי בניצול משאבים, תוך שילוב עליית מחירי האנרגיה וסחורות אחרות, עשויים להגביר את הלחצים האינפלציוניים". נוסח זה, פתח אומנם את הדלת לאפשרות של הפסקה או השהייה של גל העלאות הריבית, שהחל לפני שנתיים, אולם לא סגר בפני הבנק הפדרלי את האשפרות, להגיב על שינויים בתחזיות הכלכליות, בהעלאות נוספות, ככל שיידרש.

ואכן, אתמול זינקו מחירי הסחורות לשיא, ועוררו מחדש את החששות מפני אינפלציה ומהצורך להמשיך ולהעלות ריבית, כדי לשמור על יציבות המחירים. היום אומנם נבלמה המגמה, ובבורסת הסחורות של ניו-יורק נרשמו מימושי רווחים, אולם הזהב, הנחושת, הכסף והנפט, נותרו עדיין יקרים מאוד. בנוסף, דווח עלייה חדה מהצפוי במחירי המוצרים המיובאים לארה"ב, שהוסיפה לחששות מפני העלאות ריבית נוספות, אשר יפגעו באטרקטיוויות של ההשקעה במניות.

עם נתונים כאלו, התקשו בורסות וול סטריט להתמודד וביומיים האחרונים רשמו מדדי המניות ירידות שערים חדות, אותן הוביל מגזר הטכנולוגיה. מדד נאסד"ק איבד היום עוד 1.3% ל-2,243 נקודות והשלים ירידה שבועית של 4.2% לשפל של שלושה חודשים. מדד דאו ג'ונס ירד ב-1% ל-11,380 נקודות ואיבד בשבוע כולו 1.7% מערכו, לאחר שהתקרב במהלך המסחר שלשום לשיא כל הזמנים. מדד S&P 500 ירד ב-1.1% ל-1,291 נקודות והשלים ירידה שבועית של 2.6%. אולם את החולשה הגדולה מכולן הציגו דווקא מניות הטכנולוגיה הבכירות, מדד נאסד"ק 100, אשר מאגד את מניותיהן 100 החברות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר בבורסת נאסד"ק, נפל ב-1.3% ל-1,635 נקודות ואיבד בשבוע המסחר 4.6% לשפל של חצי שנה. גם בשוק הסולידי נמשכו ירידות המחירים והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.031% ל-5.186%.

בגזרה המקרו כלכלית, דווח היום על צמצום מפתיע של 5.6% בגירעון המסחרי של ארה"ב במארס ל-62 מיליארד דולר, בניגוד לתחזיות שצפו התרחבות של 2% ל-67 מיליארד דולר. לצמצום בגירעון - שהוא הנמוך ביותר מאז אוגוסט - תרם שיא ביצוא לשותפות הסחר העיקריות. עם זאת, במאזן הסחר מול סין התרחב הגירעון האמריקאי ל-15.6 מיליארד דולר. במקביל, דווח כי באפריל זינק מדד מחירי היבוא בארה"ב בשיעור חד מהצפוי של 2.1%, על רקע התייקרות הנפט הגולמי. מחירי הסחורות המיוצאות מארה"ב עלו בחודש שעבר ב-0.6%.

הזינוק החד במחירי הדלקים בארה"ב, פגע בשבועיים האחרונים גם באמון שרוכשים הצרכנים האמריקאים באשר למצבם הכלכלי, כך עולה מנתוני מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן. בשבועיים האחרונים נפל המדד ב-8.4 נקודות - גבוה מהרבה מתחזיות הכלכלנים לירידה שולית של 0.4 נקודות בלבד. באפריל ירד המדד ב-1.5 נקודות.

מניית אם סיסטמס (FLSH) השלימה אמש מימוש דו יומי של כ-4%, לאחר זינוק של 46% בתוך קצת יותר מחודש. אתמול חשפה החברה טכנולוגיה חדשה, המאפשרת אחסון של 4 ביטים בכל תא זיכרון של פלאש מסוג NAND. באם סיסטמס הסבירו כי הטכנולוגיה החדשה תאפשר ליצרניות שבבי ה-NSND חיסכון של יותר מ-30%, בהשוואה לטכנולוגיה המתקדמת ביותר שנמצאת כיום בשוק, ואשר מאפשרת אחסון של 2 ביטים בכל תא זיכרון. אימוץ הטכנולוגיה, יאפשר ליצרניות ה-NAND להגדיל את רווחיותן, מבלי לבצע שינויים כלשהם בתהליכי הייצור הקיימים. בתגובה לחשיפה, העלה בית ההשקעות WR המברכט את מחיר היעד לאם-סיסטמס מ-38 ל-46 דולר וחזר על המלצת "קנייה" למניה. היום עלתה המניה ב-0.2% ל-35.8 דולר, לאחר ירידות בפתיחה.

הודעתה של אם סיסטמס, גרמה אתמול לחוסר ודאות אצל המשקיעים בנוגע לפתיחת חזית של החברה מול סייפן (SFUN), ומניית האחרונה צנחה בתגובה ב-7.4%. לקראת סוף 2005 השיקה סייפן את הטכנולוגיה החדשה שלה, ה-Quad NROM, אשר גם היא מאפשרת לאחסן בכל תא זיכרון פלאש 4 ביטים ומיועדת להקטין את עלויות הייצור של השבבים. אולם ב-WR המברכט ציינו, כי מהטכנולוגיה החדשה של אם סיסטמס אינה מתחרה בזו של סייפן, ועשויה אף להשלים אותה במקרים מסוימים. בבית ההשקעות חזרו על המלצת "קנייה" לסייפן עם מחיר יעד של 38 דולר והגדירו את החולשה אתמול במניה כהזדמנות קנייה. בתגובה, עלתה סייפן ב-3.7% ל-31.1 דולר.

אומריקס (OMRI) עלתה עוד 3.3% ל-14 דולר והשלימה זינוק של 40% מאז הנפקתה בתום חול המועד פסח. אתמול דיווחה חברת הביוטכנולוגיה על תוצאות חזקות ברבעון הראשון של 2006, שכללו צמיחה של 92% בהכנסות ל-11.3 מיליון דולר ורווח נקי של 3.2 מיליון דולר. היום היא עלתה.

טבע (TEVA) עלתה ב-0.5% ל-37.5 דולר, לאחר נפילה דו-יומית של כ-13%, שנבעה מאכזבת המשקיעים בוול סטריט מתוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של 2006, כמו-גם מתחזיותיה לשנה כולה. בית ההשקעות האמריקאי קוואן ושות' חתך אתמול את המלצתו לטבע מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי", לאחר פרסום התוצאות והתחזיות.

אודימו (ODMO) החבוטה, טיפסה ב-10% ל-1.4 דולרים, לאחר שהודיע על מכירת עסקיה בתחום היהלומים והתכשיטים תמורת 9.5 מיליון דולר במזומן. אודימו תמשיך להפעיל שני אתרי מכירות בלבד, האחד למכירת שעונים ממתגים והשני למכירת מותגי יוקרה.

מנייתה של חברת התרופות תרו (TARO), אשר עדיין לא פירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2005, המשיכה להיחלש ואיבדה 5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully