וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 10,000 מנויים הזמינו את חבילת המונדיאל

צבי זרחיה

29.5.2006 / 14:16

לעומת ציפיות ל-250-150 אלף הזמנות. הצוות שהוקם בוועדת הכלכלה לא הצליח לגבש פתרון להוזלת חבילת המשחקים

כמות המנויים שביקשו לרכוש את חבילת שידורי המונדיאל נמוכה לעומת הציפיות ואינה עולה על 10,000 איש - כך מעריכים בוועדת הכלכלה של הכנסת. בענף הטלוויזה ציפו להזמנות מ-250-150 אלף מנויים. הדבר מוסבר, בין השאר, בציפייה להפחתת מחירי החבילה לנוכח הלחץ הציבורי המופעל על חברת צ'רלטון, בעלת הזיכיון לשידורים.

הצוות שהוקם בוועדת הכלכלה בראשות ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) לא הצליח עד כה לגבש פתרון להוזלת חבילת שידורי המונדיאל לצופי הטלוויזיה בישראל. זאת, לאחר שהתברר כי ההצעות שהועלו בשבוע שעבר בדיוני הצוות לא ניתנות ליישום.

בשבוע שעבר, הוצע להרחיב את ההיתר למועצה להסדר הימורים בספורט, כך שיהיה ניתן לבצע הימורים אינטראקטיווים במהלך המשחקים דרך השלט בטלוויזיה. הדבר יביא לגידול בהכנסות של המועצה להסדר הימורים בספורט ובסכום זה המועצה תרכוש את זכויות השידור. הצעה זו טעונה את אישורם של שרי האוצר והמדע והספורט, מועצת הכבלים והלויין ועוד. משרד האוצר מתנגד להצעה זו.

גם ההצעה שהועלתה על ידי השר איתן כבל, הממונה על רשות השידור, התגלתה כבלתי ישימה. כבל הציע לאפשר לערוצים 2 ו-10 להשתתף עם רשות השידור במימון שידורי המונדיאל בשנים 2010 ו-2014, ובתמורה ישתתף הערוץ הראשון בשידורי המונדיאל הקרובים. עם זאת, בערוצים המסחרים חוששים מכך שצופים יעברו בשידורי המונדיאל לערוץ הראשון, דבר שעלול להקטין את אחוזי הצפייה שלהם. סיבה נוספת לאי ביצוע העיסקה היא חוסר הוודאות לגבי עתידו של הערוץ הציבורי בעוד 4 ו-8 שנים.

בעקבות זאת, הועלתה הצעה נוספת, שלפיה תבוצע הוזלה יזומה של מחיר חבילת שידורי המונדיאל העומד כיום על 492 שקלים על מנת להגדיל את הצטרפות הציבור לחבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully