וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: מדד תל אביב 100 איבד כ-10% בחודש

נתן שבע

11.6.2006 / 17:36

אפריקה נפלה ב-5.5%. טבע איבדה 1.7%. הפועלים ירדה ב-1.2% ולאומי השילה 0.7%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

לסנטימנט השלילי שמסרב להרפות משוקי העולם, הצטרף היום פקטור חדש-ישן בדמות ההתחממות הבטחונית בארץ. הצהרות החמאס כי "האדמה בישראל תרעד מחדש", הספיקו בינתיים להרעיד את הקרקע הלא יציבה גם כך של הבורסה בתל אביב. מדד המעו"ף איבד 1.4% ל-817.6 נקודות, לאחר שכבר איבד יותר מ-2% בשעות הצהריים, מדד תל אביב 100 השיל 1.8% לרמה של 828.6 נקודות, ומדד התל-טק איבד 1.4%. מחזור המסחר היה נמוך מהממוצע גם בשל חופשת הזרים ביום ראשון, והסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

בנק ישראל העלה היום את תחזית הצמיחה של המשק מ-4.2% ל-5%, אך גם זה לא הצליח לעודד את השווקים. ירידות חדות עוד יותר נרשמו במניות הנדל"ן שנפלו ב-4.3%. מדד תל אביב 75, המייצג את מניות השורה השנייה ( והכולל גם את מרבית מניות הנדל"ן), איבד 2.7%.

עליות הריבית בעולם והחששות מהמשך העלאות הריבית בארה"ב, הפילו את שוקי העולם, אך גם את ת"א 100, בכמעט 10% בחודש האחרון. נתוני מקרו נוספים שפורסמו ביום שישי על התחזקות האינפלציה בארה"ב - המשיכו ללבות את החששות וגרמו לבורסות בארה"ב לסגור שבוע של ירידות של יותר מ-3%.

הסנטימנט השלילי בעולם לא מקל גם על ההנפקות החדשות. אפריקה ישראל החליטה לדחות בשלב זה את הנפקת הנכסים באירופה של אפריקה נכסים שבשליטתה, בבורסת AIM בלונדון. הנפילות בשוקי העולם בכלל ובלונדון בפרט, והשובע של המשקיעים בלונדון מהנפקות חברות נדל"ן, הובילו את אפריקה לעצור את הליכי ההנפקה, שעשויים היו להניב לה רווח של 600-350 מיליון שקל. בעקבות הידיעה, נפלה אפריקה ישראל ב-5.4% ואפריקה נכסים השילה 4.5%.

הסנטימנט שדבק באפריקה התפשט לכל מדד מניות הנדל"ן, שהתחזק מאוד מתחילת השנה. למרות זאת, המדד עדיין הניב תשואה של 27% מתחילת השנה, אבל הספיק להתרחק ב-15% מרמת השיא בה ביקר לפני חודש. מבין המניות, בלטו בנפילות אלקטרה נדל"ן שירדה 5.7%, אלביט הדמיה שאיבדה 4.3%, ואילו אלוני חץ ירדה ב-2% בלבד.

אורמת נפלה ב-5% בעקבות נפילה של 12% בשני ימי המסחר האחרונים במניית החברה הבת בארה"ב, אורמת טכנולוגיות. בליהמן ברדרס עידכנו את מחיר היעד למניה אורמת טכנולוגיות מ-32 דולר ל-31 דולר - כ-10% פחות ממחירה בשוק - והורידו את תחזיות הרווח השנתיות של החברה. נפילות שערים היו גם כך מנת חלקן של מרבית מניות האנרגיה בסוף השבוע, עם ההיחלשות במחירי הנפט בעקבות חיסולו של מנהיג אל קאעידה בעירק, אל-זרקווי. הפחתת ההמלצה רק האיצה את הנפילה באורמת. בשבוע שעבר, העלה סיטי גרופ את מחיר היעד לאורמת ל-39 דולר, אך מאידך הותיר לה המלצת "מכירה".

בקרב מניות הבנקים - הפועלים ירדה ב-1.2% ולאומי השילה 0.7%. כעת הן רחוקות בכ-15% מרמות השיא אליהן הגיעו, הראשונה לפני שלושה חודשים והשנייה לפני חודש.

במגזר מניות הכימיה - כי"ל איבדה 2.9%. המניה הפגינה חסינות מסוימת בחודש האחרון וירדה רק ב-3% - כמעט שליש מהירידות במדדים עצמם - גם בעקבות התוצאות הטובות שפירסמה החברה לפני שבועיים. בבנק הפועלים העלו היום את המלצתם למניה ל"תשואת יתר", עם מחיר יעד של 23 שקל - 21% מעל מחיר המניה בשוק. טבע איבדה 1.8% והשלימה בכך נפילה של 19% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully