וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שילמה 15 מיליון דולר ללמוד מחול - והתחרטה

סוכנויות הידיעות

7.9.2006 / 11:15

בנקאית מהונג-קונג שילמה עבור 8 שנות שיעורי ריקוד, אך חזרה בה לאחר שהמורים השפילו אותה. בית המשפט החליט שכספה יוחזר לה

בפרשה שהסעירה את [[הונג קונג]], יצאה בנקאית HSBC מימי מוניקה וונג ששמה היה לבדיחה, כשידה על העליונה. וונג, שהסכימה לשלם 15.4 מיליון דולר על 8 שנות שיעורי ריקוד, זכתה בתביעה נגד מוריה, ותקבל את המקדמה ששילמה - כמחצית מסכום זה - בחזרה, ועם ריבית.

וונג, בת 61, ראש תחום הבנקאות הפרטית של הבנק הגדול בעולם, HSBC, בהונג קונג, אולי אמורה להיות בעלת תבונה פיננסית רבה, אבל הסכום ששילמה שקול לשכר של 5,000 דולר ליום. וונג שילמה לפני שנתיים מקדמה של 8 מיליון דולר למדריכי המחול שלה, גיינור פיירוותר ומירקו סאקאני, עבור אימונים ותחרויות ריקודי נשף לטיניים כגון רומבה, סמבה וצ'ה-צ'ה.

וונג, בוגרת אוניברסיטת קולומביה, ידועה כפרפקציוניסטית ורגועה. הופעתה החיצונית, ציינו עיתונים רבים, נראית צעירה בשנים רבות מגילה הכרונולוגי. לשיעורי המחול היא הקדישה שעתיים מדי יום חול, ושעות רבות יותר בסופי השבוע.

ההשקעה השתלמה. וונג זכתה בפרסים רבים בתחרויות מחול. ואולם, בשלב מסוים החל המורה למחול להעליב אותה, לאיים ולנקוט בלשון גסה. בבית המשפט בהונג קונג העיד עמיתו של סאקאני כי איים לחבוט את ראשה בקיר אם לא תשפר את הריקוד. וונג טענה כי העלבונות, שהוטחו נגדה בצעקות מול כ-50 רקדנים אחרים, לקוחות וחברים, הביכו והשפילו אותה. היא טענה כי חוותה מצוקה רגשית עקב החוויה.

שיעורי המחול הופסקו עוד לפני כניסת ההסכם לתוקפו, ושופט בית המשפט טען כי כיוון שהחוזה נוגע לשירותים עתידיים שוונג כבר לא תסכים לקבל, אין סיבה כי לא תקבל את כספה בחזרה. השופט אמר כי למורי הריקוד הזכות לתבוע נזיקין בגין ביטול החוזה.

וונג לא הפסיקה את שיעורי המחול. לאחר שהגישה את התביעה נגד מוריה הוותיקים היא שכרה מורה חדש שמשתכר סכום מעט יותר צנוע של 21 אלף דולר בחודש "אמשיך לרקוד ולהתחרות ככל האפשר", אמרה וונג לאחר הפסיקה לרויטרס, "זוהי התשוקה שלי".

לרבים לא ברור כיצד הסכימה וונג מלכתחילה לשלם סכום כה גבוה לפיירוותר וסאקאני - לפני ההסכם שילמה לזוג 1,000 דולר לשעה על שיעורים, וב-2002 שילמה כמיליון דולר על שיעורים ותחרויות, כאשר לאחר מכן הסכימה לשנתיים שעלותן כ-10 מיליון דולר.

הונג קונג ידועה בעושר הרב שאותו מפגינים חלק מתושביה - בנקאים ואנשי עסקים גדולים באסיה. ואולם, הבזבזנות של וונג משכה תשומת לב מיוחדת. בכיר בשלטון המקומי התבדח לאחר פרסום הפרשה כי יעבור הסבה להדרכת מחול כדי לשפר את מצבו הפיננסי. לימודי מחול בחברה הגבוהה של הונג קונג נחשבים לעסק רציני, וברחבי האי נערכים נשפי מחול גדולים וראוותניים.

וולטר ווט, נשיא מועצת ריקודי הנשף של הונג קונג, אמר כי מורי מחול מקומיים לרוב גובים 400-500 דולר לשעה, ואילו מורים זרים מכובדים יכולים להרוויח גם 3,000 דולר לשעה. "זהו המקרה יוצא הדופן ביותר שאי פעם שמעתי עליו", אמר ווט, והוסיף כי "זה סכום הכסף הגדול ביותר אי פעם על שיעורי ריקוד. וונג היתה מאד שאפתנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully