וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד יצרניות סיגריות לייט בארה"ב

עפרה שלו

25.9.2006 / 22:58

מדובר בתביעה ייצוגית של כל מעשני סיגריות ה"לייט" בארה"ב בהיקף של 200 מיליארד דולר

פיליפ מוריס של קבוצת אלטריה ויצרניות סיגריות נוספות, יעמדו בפני תביעה ייצוגית מצד מעשני סיגריות "לייט", התובעים פיצויים בגובה של 200 מיליארד דולר. מניות יצרניות הסיגריות רושמות ירידות שערים.

השופט המחוזי ג'ק ווינסטין בניו יורק, פסק כי תביעה שהגישו מעשנים תהפוך לתביעה ייצוגית, תביעה המייצגת את כל מעשני סיגריות ה"לייט" בארה"ב. ייתכן כי יוגש ערעור על פסיקה זו.

במאי 2005, ביטל בית המשפט הפדרלי לערעורים בניו יורק תביעה ייצוגית שאישר ווינסטין, במסגרתה תבעו מיליוני מעשנים בארה"ב פיצויים מתעשיית הטבק.

תיק שוואב קרוי על שם התובעת הראשית, ברברה שוואב, הטוענת כי יצרניות הסיגריות הונו את הצרכנים בכך שגרמו להם להאמין כי סיגריות ה"לייט" בטוחות יותר מסיגריות רגילות. מכירות סיגריות ה"לייט" היוו 85% מכלל מכירות התעשייה ב-2002, על פי עורכי הדין של התובעים.

עם הנתבעות נמנות גם ר.ג'יי. ריינולדס; חטיבת לורילארד של לאווס (Loews ); קבוצת ליגט של וקטור ובריטיש אמריקן טבקו. מניות אלטריה (סימול MO), הבעלים של פיליפ מוריס ושל קבוצת המזון קראפט, יורדת ב-4.1%; בריטיש אמריקן טבקו (סימול BTI) מאבדת 1.2%.

באוגוסט השנה ניצלו יצרניות הסיגריות מקנסות כספיים כבדים במסגרת תביעה ממשלתית, בניגוד לתביעה ייצוגית. שופטת פדרלית פסקה כי חברות הטבק עברו על החוק בכך שקשרו קשר להסתיר מהציבור את נזקי העישון במשך עשורים, אך אמרה כי אין לה סמכות משפטית להטיל עליהן קנסות של 10 מיליארד דולר, שנועדו, לדרישת ממשלת ארה"ב, לממן קמפיין הפסקת עישון.

השופטת, גלאדיס קסלר, הטילה אתמול טווח רחב של מגבלות על חברות הטבק, בהן איסור על שימוש במילים "לייט" או "low-tar" על חפיסות הסיגריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully