וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשפל של שנה וחצי

טל לוי

26.9.2006 / 15:35

השער היציג נקבע על 4.316 שקלים - ירידה של 0.16%. כלכלן בכיר: רמת 4.30 ש' כבר קרובה מאד לרצפה אך אפשרית בטווח של שבוע

הדולר הוסיף להיחלש גם היום, ושערו נקבע על 4.316 שקלים - ירידה של 0.16%. זהו גם שער הפקיעה על האופציות הדולריות היום. מדובר בשפל של כשנה וחצי. היורו איבד 0.74% ושערו נקבע על 5.48 שקלים. שער הפקיעה על האופציות נקבע על 5.4787 שקלים.

בנק ישראל הותיר אתמול, כצפוי, את הריבית במשק לחודש אוקטובר בלא שינוי, ברמה של 5.5%. ריבית הפריים תישאר בשיעור של 7%. קצב האינפלציה השנתי הוא 2% ומטרת בנק ישראל לשמור את האינפלציה באמצע התוואי שקבעה הממשלה.

הדולר ממשיך להיסחר בארץ בטווח מחירים צר יחסית וללא התפתחויות מיוחדות", אומר הכלכלן הראשי בבית ההשקעות גיפט, ערן בסון, "מבחינה טכנית, כל זמן שהדולר מתחת לרמת 4.35 שקלים - פניו עדיין מועדות לכיוון 4.30 ולא מן הנמנע שנראה רמה שכזו כבר השבוע". עם זאת, בסון מעריך כי רמת 4.30 שקלים כבר קרובה מאד לרף התחתון של הדולר וכי אין סיבה להיחלשות נוספת מעבר לרמה זו. נציין כי בניגוד למטבעות אחרים של השווקים המתעוררים - שנחלשו בימים האחרונים - השקל מוסיף להפגין עוצמה ולהחזיק מעמד.

דבר נוסף שעשוי לסייע לשקל להתחזק עוד יותר יהיה המרות סוף החודש - התקופה בה היצואנים ממירים לשקלים את הדולרים שקיבלו במטרה לשלם שכר לעובדים. הימים הקרובים הם לא רק סוף חודש אלא סוף רבעון.

בעולם ממשיך להישמר השקט היחסי בקרב המטבעות המובילים כאשר צמד המטבעות העיקרי, הדולר-יורו, נסחר בחודשים האחרונים בטווח מחירים צר של 2%-3%. אתמול פורסם בארה"ב נתון מכירות הבתים שירד ב-0.5% לראשונה זה 11 שנים. עם זאת, מדובר בנתון טוב מהצפוי ועל התחזק הדולר בכ-0.5% לאחר פרסום הנתון.

"מדדי המניות בארה"ב ממשיכים להשרות אווירה אופטימית ועוזרים לדולר להחזיק מעמד ולא להיחלש מהר כצפוי", אומר בסון, "מדובר בכספים שחוזרים ממדינות מתפתחות לבורסה של ארה"ב והדבר מסייע לדולר להמשיך לצוף". חיזוק נוסף מקבל הדולר מהנתונים באירופה המעידים על ירידה בקצב האינפלציה ולפיכך, מי שציפה לעלייה בריבית בגוש היורו לכיוון ארה"ב - עתיד לחכות זמן רב בטרם תועלה שם הריבית בצורה משמעותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully