וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט הסתיים בעליות שערים

עומרי כהן

13.10.2006 / 22:37

הנאסד"ק השלים עלייה שבועית של 2.5%. מיקרוסופט עלתה בחצי אחוז. סייפן צנחה ב-25% לאחר שאיבדה את הלקוח הגדול ביותר שלה

עליות שערים מפגין שוק המניות האמריקאי כבר מאז אמצע יולי, אולם בשלושת השבועות האחרונים התגברה המגמה החיובית. גם לאחר הראלי של אתמול, המשיכו היום מרבית המדדים להתחזק ומדד סטנדרד אנד פורס 500 השלים טיפוס של 3.9% מאז ה-22 בספטמבר ושל 9.4% מתחילת השנה.


מי שחיפש למממש רווחים, מצא מולו היום קונים רעבים למניות השבבים והחומרה. דיווח של ענקית התוכנה מיקרוסופט, לפיו יחל כבר בינואר השיווק לקהל הקונים הרחב של גרסת החלונות החדשה העונה לשם ויסטה, הקפיץ את מניות החומרה (1.6%) והשבבים (1.4%) בהתאמה. השקה מוקדמת ככל האפשר של מערכת ההפעלה החדשה תגדיל כנראה את מכירותיה של מיקרוסופט, אולם תגביר את הביקוש גם למחשבים אישיים ולרכיבים הרבים המרכיבים אותם. מיקרוסופט עצמה עלתה ב-0.5%.

וכך, למרות פתיחה מעורבת וחוסר התלהבות בשוק מהתוצאות הכספיות של ג'נרל אלקטריק, המשיכו המדדים לצבור גובה בהובלת מגזרי הטכנולוגיה והנפט. מדד נאסד"ק עלה עוד 0.5% ל-2,357 נקודות והשלים טיפוס שבועי של 2.5%. מדד סטנדרד אנד פורס 500 הוסיף 0.2% ל-1,365 נקודות - שיא חדש של חמש וחצי שנים - והתחזק בשבוע כולו ב-1.2%. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.1% לשיא של 11,960 נקודות, אולם ימתין לפחות עד יום שני כדי לפרוץ את רמת 12,000 הנקודות. בשבוע כולו, הוסיף דאו ג'ונס 0.9% לערכו. בשוק הסולידי, עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.028% ל-4.806%.

את הדאו בלמה מניית ג'נרל אלקטריק, אשר איבדה 0.7% למרות שהחברה דיווחה על גידול של 12% בהכנסות ל-10.9 מיליארד דולר ועל רווח שהתאים לתחזיות של 49 סנט למניה. בוול סטריט היו מי שהסבירו את הירידה באכזבת המשקיעים מהתוצאות שרשמו חטיבות הפלסטיקה והמימון לעסקים.

נתוני המקרו שפורסמו היום בארה"ב, היו טובים יותר וטובים פחות, אולם כולם תמכו בהערכה, כי הבנק הפדרלי המרכזי רחוק מלחזור ולהעלות ריבית. המכירות הקמעוניות ירדו במפתיע בספטמבר ב-0.4% לאחר עלייה של 0.1% באוגוסט. זאת, בניגוד לתחזיות, שהצביעו על עלייה צפויה של 0.2%. נפילת מחירי הנפט הגולמי בחודש שעבר גרמה לירידה של 2.1% במדד מחירי היבוא - הרבה מעבר לתחזיות כלכלנים לירידה של 0.9% בלבד. במקביל, ירדו מחירי המוצרים המיוצאים מארה"ב ב-0.5%.

הירידה במחירי הנפט והגז הטבעי גם שיפרה בשבועיים האחרונים את אמונם של אזרחי ארה"ב במצבם הכלכלי. מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן עלה במחצית הראשונה של אוקטובר ב-6.9 נקודות ל-92.3 נקודות - הרבה מעבר לתחזיות בשוק שניבאו עלייה של 1.1 נקודות בלבד.

הנפט הגולמי דווקא עלה היום ב-71 סנט דולר ל-58.57 דולר לחבית, אולם נותר מתחת ל-60 דולר לחבית זה היום השישי ברציפות. את העלייה היום, הסבירו בשוק בהחלטתה של ממשלת נורווגיה לסגור שני שדות נפט במדינה לאחר שנמצאו בהם ליקויי בטיחות. שני השדות שייסגרו מהווים כ-10% מתפוקת הנפט של נורבגיה - יצואני הנפט השלישית בגודלה בעולם. בתגובה לעלייה במחירי הזהב השחור, טיפסו מניות הנפט ושירותי הנפט ב-1.5% וב-1.4%, בהתאמה.

בקרב החברות הישראליות, בלטה סייפן בצניחה של 25.4% למחיר של 21.7 דולר. זאת, לאחר שהלקוחה הגדולה ביותר שלה ב-2005, ענקית השבבים הגרמנית אינפיניון, אשר תרמה לה אשתקד הכנסות פרופורמה של כ-25.6 מיליון דולר (43% מסך ההכנסות פרופורמה), החליטה לנטוש את ייצור שבבי הפלאש (זיכרון בלתי נדיף) בטכנולוגיית ה-NROM של סייפן. עקב כך, תפסיק אינפיניון לשלם לסייפן, הן עמלות רישוי בגין השימוש בטכנולוגיה והן עמלות על שירותים בתחום תכנון השבבים, החל מתחילת 2007.

להתפתחות זו אין השפעה על תוצאות סייפן ברבעון השלישי של 2006, אולם היא תחל להשפיע לרעה על ביצועי החברה כבר ברבעון האחרון של השנה. סייפן ציינה בהודעתה, כי תמשיך לקבל מאינפיניון תמלוגים מוגבלים בלבד בגין ההסכם שחתמו בעבר שתי החברות.

לאחר הודעתה המפתיעה של סייפן, החלו להתקבל תגובות ראשונות מצד האנליסטים אשר מסקרים את פעילותה של החברה. בבית ההשקעות WR המברכט הורידו בתגובה את המלצת ההשקעה שלהם למניית סייפן ל"החזק", מ"קנה". דויטשה בנק, אשר מסקר את סייפן בהמלצת "החזק" מאז דצמבר אשתקד, הותיר את המלצתו ללא שינוי, אולם חתך את מחיר היעד למניה ל-23 דולר, ממחיר יעד קודם של 30 דולר.

אי.סי.איי איבדה 3.3% ל-9 דולרים לאחר שקפצה ביומיים האחרונים ב-9%. את הסיבה לקפיצה סיפקה שמועה בשוק, לפיה קרובה החברה להימכר לגוף אמריקאי גדול במחיר של 12 דולר למניה. על רקע הירידות של היום, ייתכן שהמשקיעים פחות מאמינים כעת, כי העסקה, אם בכלל קיימת כזאת, תיסגר במחיר כה גבוה.

נייס התממשה ב-2.2% ל-30.9 דולר לאחר שהשלימה אתמול זינוק של 27% מסוף אוגוסט לשיא של שש שנים.

צורן עלתה ב-0.8% ל-16.1 דולר למרות שבית ההשקעות קאריס אנד קו הפחית את המלצת ההשקעה שלו למניה ל"ממוצע", מ"מעל לממוצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully