וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת

20.10.2006 / 23:21

נאסד"ק איבד 0.5% השבוע. אם סיסטמס נפלה ב-20% בעקבות סנדיסק. מניית טבע מתאוששת מהנפילה

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה מעורבת על רקע דו"חות חזקים של גוגל מחד ואזהרת רווח של ענקית המיכון התעשייתי קטרפילר (סימול CAT), שמנייתה נפלה ב-14.5% - הירידה היומית החדה ביותר זה קרוב ל-20 שנה - מאידך.

מדד דאו ג'ונס, אשר נסגר אתמול לראשונה מעל לרמה של 12,000 נקודות, נסוג ב-0.1% ונסגר ברמה של 12,003 נקודות. בסיכום שבועי עלה המדד ב-0.4%. מדד נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 2,342 נקודות, והשלים ירידה שבועית של 0.6%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.002% לרמה של 4.784%.

ענקית האינטרנט גוגל זינקה בקרוב ל-8% בעקבות פרסום דו"חות כספיים לאחר סגירת המסחר אמש. גוגל (סימול GOOG) דיווחה כי כמעט הכפילה את רווחיה ברבעון השלישי, על רקע המשך הגדלת הנתח שלה בשוק מנועי החיפוש המקוונים בארה"ב, וגידול מהכנסותיה מפרסום מודעות צמודות חיפוש. גוגל רשמה ברבעון רווח נקי של 733.4 מיליון דולר, או 2.36 דולרים למניה, לעומת רווח של 381.2 מיליון דולר, או 1.32 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי רישום אופציות כהוצאות, רשמה החברה רווח של 2.62 דולרים למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 2.42 דולרים למניה. גוגל עמדה בתחזיות האנליסטים בכל הרבעונים למעט אחד, מאז הנפקתה בקיץ 2004.

סנדיסק (סימול SNDK), יצרנית מוצרים מבוססי זיכרונות הפלאש אשר הסכימה בחודש יולי לרכוש את אם סיסטמס (סימול FLSH) הישראלית, דיווחה אמש לאחר הסגירה על ירידה של 4% ברווחיה ברבעון השלישי בעקבות נפילה חדה מהצפוי במחיר המכירה הממוצע של זכרונות מתוצרתה. בעקבות הדו"חות הכספיים קיצצו סיטיגרופ ואופנהיימר את המלצותיהם לחברה מ"קנייה" ל"החזק". מניית סנדיסק נפלה ביותר מ-20%. מניית אם סיסטמס, שמאז ההודעה על רכישתה מתורגמת כל תנודה במניית סנדיסק לתנועה דומה אצלה, נפלה ב-20.6% למחיר של 37.1 דולר, במחזור כפול מהרגיל.

עוד בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: ענקית מוצרי אבטחת המידע, צ'ק פוינט (סימול CHKP), אשר עלתה אתמול ביותר מ-3% לאחר שעקפה את תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי, המשיכה במגמה החיובית גם היום לאחר שבית ההשקעות ג'פריס העלה את מחיר היעד למניה מ-22 דולר ל-25 דולר, ושב ואישר את המלצת ה"קנייה" שהעניק למניה. מניית צ'ק פוינט עלתה ב-0.8% למחיר של 20.8 דולר.

צ'ק פוינט דיווחה אתמול כי רשמה ברבעון השלישי רווח נקי של 71.1 מיליון דולר על הכנסות של 142.5 מיליון דולר. בנטרול הוצאות הקשורות באופציות והוצאות חד פעמיות אחרות, הסתכמו רווחי הפרופורמה ב-34 סנט למניה - 2 סנט מעל התחזית הממוצעת בשוק. בשיחת הוועידה שלאחר פרסום התוצאות, העריכה צ'ק פוינט שהכנסותיה ברבעון הרביעי יסתכמו בטווח של 166-153 מיליון דולר, ואילו רווחי הפרופורמה יסתכמו בטווח של 41-37 סנט למניה. התחזית הממוצעת בוול סטריט עמדה עד כה קרוב יותר לרף התחתון של טווח זה.

מניית טבע (סימול TEVA), אשר השלימה נפילה של 6% בשני ימי המסחר הקודמים על רקע הטלטלה בצמרת החברה, התאוששה היום ב-1.2% למחיר של 33.7 דולר. שלשום נודע כי החוזה של מנכ"ל טבע הנוכחי, ישראל מקוב, לא יוארך, ובשנת 2007 הוא יפנה את כסאו למחליפו, שלמה ינאי, המכהן כיום כמנכ"ל מכתשים אגן.

עוד במגזר התרופות, חברת תרו (סימול TARO) הודיעה היום על עיכוב של שבוע בפרסום הדו"חות הכספיים המתוקנים לשנים 2003 ו-2004, וצופה כעת את הגשתם עד סוף השבוע הבא. תרו נאלצה לתקן דו"חותיה בשל אי סדרים חשבונאיים הקשורים בהכרה בהכנסות. החברה צריכה להגיש לנאסד"ק את הדו"חות, וגם את אלה לשנת 2005, עד ה-17 בנובמבר, ולא - היא תעמוד בפני סכנת מחיקה ממסחר. מניית תרו ירדה ב-3.7% למחיר של 12.5 דולר.

חברת גיוון אימג’ינג (סימול GIVN) הודיעה היום על קבלת אישור לתו ה-CE המוטבע על מוצרים הנמכרים באיחוד האירופי. גיוון אימג'ינג קיבלה את האישור לתו עבור קפסולת מצלמה זעירה לאבחון אי סדרים בחלק התחתון של המעיים. החברה עדיין לא קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות בארה"ב (FDA) לקפסולה, והיא תגיש את הבקשה עד סוף 2006. מניית גיוון אימג'ינג עלתה ב-7.8% למחיר של 21.4 דולר.

מניית אנסרס קורפוריישן (סימול ANSW) המשיכה אף היא בתנופה של אתמול, ועלתה ב-5.5% למחיר של 13.9 דולר, במחזור גדול פי שישה מהרגיל, והשלימה בכך זינוק דו-יומי של 28%. אנסרס (לשעבר גורונט) זינקה אתמול ביותר מ-21% לאחר שהודיעה כי אפליקציית התשובות בקליק אחד - 1-Click Answers - נכללת ברשימת היישומים המומלצים של דפדפן האינטרנט החדש אקספלורר 7, שהשיקה מיקרוסופט. האפליקציה של אנסרס מספקת לגולשים מידע על כל מילה או ביטוי, המודגש בדף האינטרנט.

עוד בלטו בקרב המניות הישראליות: קליקסופטוור (סימול CKSW) עלתה ב-8.1% במחזור גבוה פי שישה מהממוצע; סרגון נטוורקס (סימול CRNT) ירדה ב-1.9% במחזור גדול פי ארבעה מהרגיל; לנאופטיקס (סימול LNOP) הוסיפה 6.8% במחזור גדול פי שלושה מהממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully