וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורגראנץ' הודיעה שלא תוכל להמשיך לפעול

נורית רוט

20.8.2008 / 10:52

רשת המזון המהיר הודיעה כי היא לא מתנגדת למינוי מפרק זמני: "כל ההצעות שהוצעו לפז כדי לשמור על החברה כעסק חי - הושבו ריקן"

בורגראנץ' אינה מתנגדת למינוי מפרק זמני לחברה; כך עולה מתגובה שהגישה הבוקר לבקשה הדחופה למינוי מפרק זמני לרשת, שהגישו נגדה שלוש חברות שסיפקו מוצרי מזון לרשת. לטענת הרשת, בנסיבות שנוצרו, בעקבות הפרסומים בעיתונות והגשת הבקשה של פז למינוי כונס נכסים זמני לחברה, מצדיקה טובת החברה, עובדיה ונושיה מינוי מפרק זמני. זאת, שכן המינוי עשוי לעצור ולמנוע נזקים כבדים לחברה ואף עשוי לפתוח פתח לגיבושו של הסדר שיאפשר את המשך פעילותה של החברה. בורגר ראנץ' מוסיפה כי בנסיבות שנוצרו אין באפשרות החברה להמשיך ולפעול.

לפני שבוע הגישה חברת הנפט פז, שבבעלות איש העסקים צדיק בינו, בקשה למינוי כונס נכסים לרשת - באמצעות עוה"ד מיטל בן בסט, אמיר גבל וראובן בכר - בטענה כי רמי אלעד, בעלי הרשת הנוכחיים, אינו עומד בתשלום החזר הלוואה שניתנה לרשת ב-2006. לטענת פז, יתרת ההלוואה שחייב אלעד לפז עומדת על כ-15 מיליון שקל. פז הודיעה על כוונתה לחלט ערבות אישית שהעמיד אחיו של אלעד, יוסי חושינסקי המנוח, בהיקף של 1.25 מיליון שקל. לגרסתה, חובה של בורגר ראנץ' כלפיה עומד על כ-13.5 מיליון שקל. פז טענה כי קיימות נסיבות אשר מחייבות מינוי דחוף לכונס נכסים זמני, שישמר את פעילות החברה. לטענת החברה, בהיעדר פעולה מיידית ודחופה, ונוכח אפשרות קריסת החברה בימים הקרובים, פז עלולה להיוותר בלא כלום, מאחר שהשעבודים היחידים שיש לה להבטחת החזר ההלוואה הם מניותיה של בורגראנץ' ונכסיה.

בנוסף, בתחילת השבוע הגישו החברות נטו מלינדה סחר, יעל ירק עלים ועינת תעשיות מזון, בקשה דחופה במעמד צד אחד למנות מפרק זמני לרשת המזון המהיר בורגראנץ'. לפי הבקשה, היקף חובותיה של בורגראנץ' כלפיהם עולה על 2.3 מיליון שקל.

השופטת ורדה אלשיך הורתה לפני יומיים לבעלים של בורגראנץ' להגיב לבקשת החברות תוך 48 שעות. החברות, המספקות לבורגראנץ' מוצרי בשר, לחמניות, ירקות וחומרי גלם, טענו כי בקשתן הוגשה בדחיפות בניסיון למנוע את הסחף והנזק הבלתי הפיך העלול להיגרם להן. בורגראנץ', לטענתן, הגיעה למצב של שיתוק וחוסר יכולת להמשיך לפעול כעסק חי, כתוצאה מההרעה במצבה הכספי והחרב שהונפה על ראשה על ידי בעלת השליטה הקודמת - חברת פז - שדרשה פירעון מיידי של מלוא חובותיה של בורגר ראנץ' כלפיה. לטענת בורגראנץ', "כל ההצעות שהוצעו לפז על ידי מנכ"ל בורגראנץ' על מנת לשמור על החברה כעסק חי, העומד בהתחייבויותיו תוך שמירה על האינטרסים של כל הנוגעים בדבר - הושבו ריקן"

ספקית מוצרי הבשר של בורגראנץ', החברה הציבורית נטו מלינדה סחר, טענה כי חובה של הרשת כלפיה עומד על כ-1.3 מיליון שקל לפחות. יעל ירק עלים, שסיפקה מוצרי ירקות טריים לרשת, טענה כי החוב כלפיה עומד על כ-210 אלף שקל. עינת תעשיות מזון, ספקית הלחמניות של הרשת, טענה כי חובה של בורגראנץ' כלפיה מסתכם בכ-20 אלף שקל.


כעת טוענת בורגר ראנץ' בתגובתה, באמצעות עו"ד שמואל גלינקא ממשרד ראב"ד מגריזו, בנקל, להב ושות', כי אין חובות שמועד פרעונם הגיע שלא שולמו לשלוש הספקיות וכי בכל מקרה, סכומי החובות אינם נכונים ואינם מדויקים. מדובר בחובות שנוצרו במהלך העסקים הרגיל בהתאם לתנאי התשלום והאשראי שהעמידו החברות לרשת, ואולם, נטען, אם לא יהיה שינוי כלשהו בנסיבות, החברה אכן לא תוכל לשלם לחברות או לספקיות אחרות את התשלומים המגיעים להן.

לטענת החברה, הגעה להסדר עם פז אשר היה מונע את הגשת הבקשה לאכיפת השעבודים, היתה מאפשר את המשך פעילותה ואת עמידתה בהתחייבויותיה, ואולם כל ניסיונותיה להגיע להסדר עם פז - לא צלחו. הספקיות, באמצות על ידי עו"ד אמיר דולב ממשרד ברגרזון ושות', ביקשו מבית המשפט להורות על מינויים של רו"ח אליעזר שפלר ועו"ד שאול ברגרזון כמפרקים זמניים לחברה. בורגר ראנץ' בתגובתה מבקשת למנות לצד אותם מפרקים, גם את עו"ד יורם ראב"ד למפרק זמני נוסף, בא כוחה מזה זמן רב.

  • עוד באותו נושא:
  • בורגראנץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully