וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בר-און: "הממשלה תדאג לפיקדונות במידת הצורך"

רוית הכט

12.10.2008 / 11:11

שר האוצר: "אנו עוקבים אחרי המצב מדי יום. המציאות הכלכלית והפיננסית בישראל שונה מזו האמריקאית - לא נשקפת לה סכנה דומה"

"ממשלת ישראל תעמוד מאחורי יציבות המערכת הפיננסית, מתוך דאגה לפיקדונות הציבור ועל מנת להבטיח את אמון הציבור במערכת הפיננסית", כך הודיע הבוקר שר האוצר, רוני בר און.

בר-און אמר, כי משרד האוצר ובנק ישראל עוקבים מידי יום אחר יציבותה של מערכת הבנקאות בישראל ויציבותה של כלל המערכת הפיננסית. התמונה שבידינו מלמדת כי אין כרגע כל חשש לנפילתו של בנק זה או אחר. יחד עם זאת אני מבקש לומר בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים: ממשלת ישראל תעמוד מאחורי יציבות המערכת הפיננסית.

"ממשלות ישראל הוכיחו בעבר, במשך 60 שנה, את מחוייבותן לכך ואת יכולתן לפעול, ואנו נדע לפעול כך יחד עם בנק ישראל, ככל שיידרש, גם בעתיד".

בר-און שב והדגיש, כי המציאות הכלכלית והפיננסית בישראל שונה מזו האמריקאית, ולכן לא נשקפות לה סכנות דומות. "המערכת הפיננסית, ובפרט המערכת הבנקאית בישראל פעלה בדרך שמרנית יותר. זו מערכת שכמעט ולא אימצה את אותם מכשירים פיננסיים מתוחכמים, שמהם סובלות כעת מערכות אחרות; וזו גם מערכת ששמרה, באמצעות פיקוח הדוק של הרגולטורים, על הלימות גבוהה של הון; ועל רמות גבוהות של שקיפות וגילוי. בפועל – אנו מצויים במצב שבו רמת החשיפות של המערכות הפיננסיות הן מוגבלות יחסית".

  • עוד באותו נושא:
  • בר-און

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully