וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים: צניחה של כ-50% ברווח מפעולות רגילות

הסתכם ב-384 מיליון שקל לעומת 826 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זינוק בהפרשה לחובות מסופקים

הרווח הנקי של בנק הפועלים הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2008 ב-441 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 594 מיליון שקל ברבעון הקודם ורווח של 823 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הירידה ברווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2008, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, נבעה בין היתר מהפרמטרים הבאים:
קיטון ברווח מפעולות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים, הפרשה לחובות מסופקים וקיטון בשיעור של 9% בהכנסות התפעוליות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

שיעור תשואת הרווח הנקי להון עצמי ברבעון השלישי של שנת 2008 הסתכם ב- 9.6% בחישוב שנתי, בהשוואה לתשואה בשיעור של 13.8% ברבעון הקודם ו-18.3% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי מפעולות רגילות הסתכם ברבעון השלישי ב- 384 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 545 מיליון שקל ברבעון הקודם ורווח של 826 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד – ירידה של 53%.

שיעור תשואת הרווח הנקי מפעולות רגילות להון עצמי ברבעון השלישי של שנת 2008 הסתכם ב- 8.3% בחישוב שנתי, לעומת תשואה בשיעור של 12.6% ברבעון הקודם ו- 18.4% ברבעון המקביל אשתקד.

מתוצאות הבנק עולה זינוק חד בהפרשה לחובות מסופקים. ברבעון השלישי של שנת 2008 הפריש הבנק, בגין הפרשה ספציפית, סך של 720 מיליון שקל, המהווה שיעור הפרשה של 1.34% בחישוב שנתי, בהשוואה לסך של 276 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה קודמת. הגידול קוזז על ידי הקטנת הפרשות וגביית חובות, שנמחקו בשנים קודמות בסך של 309 מיליון שקל בהשוואה ל- 198 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הרווח מפעילות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים הסתכם ברבעון השלישי של שנת 2008 ב- 2,083 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 1,943 מיליון שקל ברבעון הקודם ורווח של 2,417 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

"הזעזועים הקשים בכלכלה העולמית בכלל ובמערכת הפיננסית והבנקאית בפרט, משפיעים בהכרח גם על המשק הישראלי, אם כי עד כה גילה המשק הישראלי עמידות יחסית לטלטלה, "אמר יו"ר הדירקטוריון דני דנקנר, "עם זאת, סביר להניח שבעתיד הקרוב צפויה האטה משמעותית בקצב הצמיחה של המשק הישראלי, בין היתר בגלל ירידה בהשקעות זרות בישראל וירידה בביקושים, הן בצריכה המקומית והן בייצוא לחו"ל".

לדברי מנכ"ל הבנק צבי זיו, "הדו"ח הכספי של הרבעון השלישי משקף מגמות בלתי אחידות מבחינת השפעתן על התוצאות העסקיות של הבנק, בעיקר בהשוואה לתוצאות הרבעון הקודם. מצד אחד נשמרה רמת הפעילות הבנקאית הבסיסית, הושג שיפור ברווח המימוני, אך נרשמה ירידה בהכנסות התפעוליות, המבטאת את הרגולציה החדשה בתחום העמלות. מצד שני, ההאטה במשק קבלה ביטוי בעלייה חדה בהפרשה לחובות מסופקים ועלייה בהיקף החובות הבעייתיים, וזאת לאחר מספר שנים בהן נרשמה ירידה רציפה בפרמטרים אלו.

הבנק עוקב בקפדנות אחר ההתפתחויות בכלכלה הגלובלית ובמשק הישראלי, ומתאים את מדיניותו העסקית להתפתחויות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully