וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אהרונוביץ' מאיים להצביע נגד התקציב

איילה חננאל

11.5.2009 / 16:55

השר לביטחון פנים זועם על הקיצוץ הצפוי במשרדו שלדבריו נוגד את הצהרותיו של נתניהו. "מדובר בנזק בלתי הפיך למשטרת ישראל"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', מאיים להתנגד מחר (שלישי) בהצבעה על אישור תקציב המדינה. בהודעה שפרסמה לשכת השר נמסר כי "השר ניהל בימים האחרונים משא ומתן עם האוצר בנוגע לתקציב המשרד. לפני זמן קצר התברר כי בכוונת האוצר לקצץ בתקציב המשרד כ-1.4 מיליארד שקלים. משמעות הדבר היא נזק בלתי הפיך לפעילות משטרת ישראל ושב"ס".

אהרונוביץ' ציין כי "הדבר נוגד באופן מוחלט להצהרותיו של ראש הממשלה ושר האוצר בדבר חיזוק משמעותי במשרד לביטחון פנים". מלשכתו של אהרונוביץ' נמסר כי השר דורש תוספת של מיליארד וחצי שקלים לתקציב 2009 ו-2010 על מנת שמשטרת ישראל ושירות בתי הסוהר ימשיכו לת תאת המענה הטוב ביותר במאבק בפשיעה.

אהרונוביץ' אמר כי "תוספת תקציב הינה קריטית למערכת הנלחמת בפשיעה. אני מצפה מהאוצר לבצע את המדיניות עליה הצהיר ראש הממשלה עם כניסתו לתפקיד, מדיניות הקוראת לחיזוק המשרד לביטחון פנים".

נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר בני קניאק, אמר בתגובה לקיצוץ המתוכנן כי "מדובר בפגיעה ומכה לחברה בישראל. הביטחון לציבור יפחת. רמת האיום תגבר". קניאק הבהיר כי משמעותו של הקיצוץ בתקציב הינה סגירת ארבעה בתי סוהר וביטול של כ-3,500 מקומות כליאה לעובדים זרים, מסתננים, עצורי שב"כ ועצורים פליליים. כמו כן ציין קניאק כי "פרויקטים טיפוליים ושיקומיים של אסירים יבוטלו, דבר שיפגע משמעותית בביטחון תושבי מדינת ישראל".

האוצר: תקציב המשרד גדל

במשרד האוצר דחו הערב את טענותיו של אהרונוביץ' וטענו: "הצעת תקציב המשרד לביטחון פנים בשנת 2009 הינה 9.1 מיליארד שקלים - גידול של 4.7% לעומת תקציב 2008 שעמד על 8.7 מיליארד. הצעת התקציב של המשרד לבטחון פנים לשנת 2010 עומדת על 9.3 מיליארד שקלים - גידול של כ- 1.9% - גידול הנובע מההכרה בחשיבות ביטחון הפנים."

במשרד הדגישו עוד לציין כי הגידול בתקציב המשרד הוא מעבר לשיעור הגידול השנתי של האוכלוסייה העומד על כ-1.7%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully